خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

ارائه آموزش های فنی و حرفه ای براساس نیاز بازار تولید و صنعت کشور راهکاری مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار جویندگان کار است.

به گزارش ایرنا دغدغه امروز جوانان بعد از فراقت ازتحصیل اشتغال است درحال حاضر نیز درون هرخانواده ای یک جوان تحصیل کرده بیکار وجود دارد که اشتغال آنها دغدغه اصلی اعضای آن خانه محسوب می شود.
اشتغال دردستگاه های دولتی و به اصطلاح پشت میزنشینی یکی ازعوامل مهمی است که جوانان تحصیل کرده به دنبال آن هستند و بسیاری از آنها نیز در دست یابی به این مهم ناکام می مانند.
توسعه و پیشرفت تکنولوژی و علم مشاغل زیادی ایجاد کرده که اشتغال به کاردراین شغل ها نیاز به حرفه آموزی دارد که جوانان و جویندگان کارمی توانند با کمی تحقیق و پیگیری این مشاغل را شناسایی و با آموختن حرفه متناسب با نیازبازارکار به شغلی پایداردست یابند.
آموزش های فنی و حرفه ای امروزه درایجاد این فضای مناسب اشتغال در کشور نقش مهم واثر گذاری دارند و بخش قابل توجهی ازمهارت های مورد نیاز بازارتولید و صنعت به بیکاران ارائه می کنند.
یکی ازکارآموزان فنی و حرفه ای بروجرد دراین باره گفت: با وجود اینکه دررشته کارشناسی حسابداری ازدانشگاه فارغ التحصیل شده ام ولی تصمیم گرفته ام برای دست یافتن به اشتغال کلاس های آموزشی فنی و حرفه ای را برای ایجاد مهارت و تجربه انتخاب کنم زیرا برای پیدا کردن هرشغلی مهارت عملی نیاز است.
امیرگورزی افزود: آموزش های فنی و حرفه ای با توجه به نیاز بازار تعریف و انتخاب شده اند ومن با طی طول دوره آموزشی دررشته مکانیک خودروهای انژکتوری توانستم به بازار کارمناسب راه پیدا کنم.
یکی دیگر ازکارآموزان مرکز فنی و حرفه ای بروجرد بیان کرد: درحین انجام خدمت سربازی با آموزش های فنی و حرفه ای آشنا شدم و هم اکنون که خدمت سربازی را به پایان رسانده ام با مراجعه به فنی و حرفه ای در رشته تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ثبت نام کرده و درحال فراگیری آموزش های لازم برای رسیدن به اشتغال هستم.
حامد روزبهانی اضافه کرد: امروزه بسیاری از سیستم های گرمایشی و سرمایشی هوشمند و دیجیتال هستند و با آموزش تعمیر و نگهداری این وسایل مانند پکیج و آبگرمکن دیواری و کولرهای گازی و آبی می توانم برای خود شغلی مناسب پیدا کنم.
یکی دیگر از کارآموزان فنی وحرفه ای که مدتی است دوره اموزشی خود را با موفقیت به پایان رسانده است، ادامه داد: با شرکت دراین کلاس ها و اخذ گواهینامه معتبر در رشته مکانیک خودرو در یکی از نمایندگی های مجازخودرو مشغول به کار شده ام.
علی رضا احمدی افزود: بعد از تحصیلات دانشگاهی مدتی بیکار بودم که متوجه آموزش های فنی و حرفه ای شدم و با علاقه ای که به رشته مکانیک خودرو داشتم بعد از گذراندن دوره آموزشی جذب بازار کار شدم.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای امام علی(ع) بروجرد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از2 هزارتن آموزش های فنی و حرفه ای را در این مرکز فرا گرفته اند.
رضا دادگر افزود: با توجه به برنامه ریزی ها و رفع نواقص کاری گذشته دربازه زمانی 9 ماهه سال جاری، حدود 428 هزار نفر ساعت آموزش در بخش های مختلف ارائه شده است که برابر این آموزش ها تعداد 2هزار422 کارآموز در این مدت مهارت ها و آموزش های فنی و حرفه ای را بصورت رایگان فرا گرفتند.
به گفته وی این تعداد آموزش دیدگان مربوط به مرکز ثابت امام علی(ع) و نیز مراکز سیاری هستند که در قالب تیم های آموزشی تحت سرپرستی این اداره فعالیت می نمایند.
وی با اشاره به لزوم فراگیری مهارت برای ارتقاء سطح کیفیت فردی و همچنین جامعه اظهارکرد: کـارگاه های آمـوزشی درسطح شهرستان با توجه به نیاز بازار و نیازسنجی های انجام شده و همچنین با توجه به نقشه راهبردی که ترسیم شده برگزار می گردد.
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات در حوزه کار و اشتغال ایجاد فرهنگ کار و مهارت آموزی است، اضافه کرد: حذف تفکر پشت میزنشینی با منشأ فرهنگ مدرک گرایی در جامعه تلاش کرد زیرا این مهم باعث شده که جوانان رغبتی به انجام کارآفرینی و یا کارهای عملی نداشته باشند.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای امام علی(ع) بروجرد بیان کرد: باید به سمت کسب مهارت های متنوع حرکت کنیم تا نسل ماهر و کارآفرین در عرصه‌های مختلف کسب وکار داشته باشیم.
دادگر افزود: با تنوع برنامه ریزی که در مرکز فنی و حرفه ای امام علی(ع) بروجرد انجام شده و با جلوگیری از اتلاف انرژی و استفاده ازتمام پتانسیل مجموعه، تنوع رشته های آموزش هایی که در نه ماهه اول سال 96 در مراکز ثابت و سیار فنی و حرفه ای امام علی (ع) ارائه شده است نسبت به آمار نه ماهه 95 به میزان 34 درصد رشد را داشته است.
شهرستان بروجرد دارای سه مرکز ثابت فنی و حرفه ای جهت آموزش برادران و خواهران و11 مرکز سیار فنی و حرفه ای وابسته به مراکز ثابت می باشد.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید