خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در دنیای کنونی کارآفرینان در مقایسه با گذشته، گزینه‌های بسیار متنوع‌تری برای تأمین مالی کسب‌وکار نوپای خود در اختیار دارند و هر شخصی می‌تواند به آسانی در استارت‌آپ گمنامی که شاید غول آینده دنیای تجارت باشد، سرمایه‌گذاری کند.


ظهور شیوه‌های جدید تأمین مالی باعث شده است که کارآفرینان به‌تدریج از روش سنتی تأمین مالی از طریق سرمایه‌گذاران خطرپذیر فاصله گرفته و به طبقه جدیدی از سرمایه‌گذاران که قادرند در نوآوری همراه آن‌ها باشند و چراغ کسب‌وکارشان را روشن نگاه دارند، روی بیاورند.

اکنون سرمایه‌گذاران می‌توانند به تناسب سرمایه‌ای که در اختیار دارند، بخشی از سهام استارت‌آپ‌ها را خریداری نموده و در صورت موفقیت آن‌ها در بازار به سود قابل‌توجهی دست پیدا کنند. با این‌ وجود، آسان بودن رویه سرمایه‌گذاری از طریق خرید سهام نباید باعث شود که همه فکر کنند این نوع سرمایه‌گذاری برای آنان مناسب و سودآور خواهد بود.
پیش از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها باید نکاتی را مدنظر قرار داد:

روی مؤسسان استارت‌آپ‌ها سرمایه‌گذاری کنید
به‌ طور کلی سرمایه‌گذاری یک ایده هیجان‌انگیز و درعین‌حال ترسناک است. شما به‌ عنوان یک سرمایه‌گذار تازه‌کار چگونه می‌توانید بفهمید که از کجا باید شروع کنید؟ چگونه می‌توانید سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای انجام دهید که هم سقف بالای سرتان را از شما نگیرد و هم در بلندمدت سودی عایدتان کند؟

سرمایه‌گذاری گاهی شبیه قمار به نظر می‌رسد و البته اگر دانش و هوشمندی کافی در مورد انتخاب گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری نداشته باشید، سرمایه‌گذاری می‌تواند خود قمار باشد! به یاد داشته باشید که حدود ۹۰ درصد از استارت‌آپ‌ها درنهایت شکست می‌خورند و این بدان معناست که سرمایه شما نیز ممکن است در این راه بر باد برود. وقتی به یک ایده جدید، نوآورانه و فوق‌العاده برمی‌خورید، تعجبی ندارد که به‌راحتی هیجان‌زده شوید اما آیا به این فکر می‌کنید که چه کسی هدایت این ایده را بر عهده دارد؟

هرروز ده‌ها استارت‌آپ از طریق پایگاه‌های اینترنتی مربوطه به سرمایه‌گذاران بالقوه معرفی می‌شوند و بسیاری از آن‌ها ایده‌های واقعاً فوق‌العاده‌ای را پشت سر خود دارند؛ اما شما باید به‌جای خود استارت‌آپ‌ها، روی مؤسسان آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. اگر یک رهبر قوی هدایت‌کننده یک ایده خوب باشد، احتمال موفقیت ایده بسیار بالاتر خواهد بود و شما شانس بیشتری برای کسب سود مناسب از سرمایه‌گذاری خود خواهید داشت.


دنباله‌رو دیگران نباشید
شما نباید صرفاً به این دلیل که افراد زیادی در یک استارت‌آپ خاص سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ریسک سرمایه‌گذاری در آن استارت‌آپ را خیلی راحت به جان بخرید. آیا اگر دیگران خود را از روی یک پل بلند به پایین بپرند، شما نیز همین کار را خواهید کرد؟ قطعاً چنین نخواهد بود مگر اینکه مطمئن باشید فرودی ایمن خواهید داشت و پرش از فراز پل به شما آسیبی نخواهد زد.

برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها نیز شما باید به همین اندازه حساسیت نشان دهید. اینکه پیروی از توده‌ها شما را از سرمایه‌گذاری‌های ضعیف در امان نگاه خواهد داشت، اساساً یک اشتباه رایج است. تنها چیزی که می‌توان با اطمینان در مورد سرمایه‌گذاری به پیروی از دیگران گفت این است که اگر کارها بد پیش برود، شما نیز مانند آن‌ها پول خود را از دست خواهید داد.

مثلاً شرکت آمریکایی Juicero در پایان سال اول فعالیت خود توانسته بود بیش از ۱۰۰ میلیون دلار منابع مالی از سرمایه‌گذاران متعدد جذب کند اما فعالیت این شرکت درنهایت تنها چهار سال پس از زمان تأسیسش متوقف شد. بسیاری از سرمایه‌گذارانی که در این شرکت نوپا سرمایه‌گذاری کرده بودند، درواقع به پیروی از دیگران چنین ریسکی را به‌راحتی پذیرفته بودند.

پس وظیفه خود را درست انجام دهید و تلاش کنید با تحلیل‌های عمیق و آینده‌نگر متوجه شوید که چه سرنوشتی در انتظار استارت‌آپ مورد نظرتان است. راهنمایی خواستن از سرمایه‌گذاران باتجربه‌تر و حتی گفتگو با مدیران آن استارت‌آپ می‌تواند ایده مؤثری باشد.

سنگ بزرگ برندارید
همان‌طور که بارها و بارها شنیده‌اید، سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها اغلب با ریسک زیادی همراه است؛ ریسکی که می‌تواند سود بزرگی را عاید شما کند و یا زیان بزرگ‌تری را به شما تحمیل نماید. سود یا زیانی که شما از سرمایه‌گذاری در یک یا چند استارت‌آپ می‌برید، به میزان سرمایه‌ای که به آن‌ها اختصاص داده‌اید بستگی دارد. قبل از سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها حتماً مطمئن شوید که از بنیه مالی کافی برای تحمل شکست احتمالی برخوردار هستید.

از طرفی سرمایه‌گذاری در چند استارت‌آپ به‌جای تنها یک استارت‌آپ می‌تواند ریسک شما را کاهش دهد. اگر همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد قرار دهید، ممکن است سود زیادی کسب کنید اما آن‌طرف قضیه نیز امکان‌پذیر است. یعنی احتمال دارد در پایان یک بازنده تمام‌عیار باشید. وقتی اقدام به تشکیل یک سبد سرمایه‌گذاری متنوع می‌کنید و سرمایه خود را به استارت‌آپ‌های بیشتری تخصیص می‌دهید، شانس بسیار بالاتری برای حفظ سرمایه اولیه خود خواهید داشت. حتی می‌توانید برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری خود، چندین استارت‌آپ از حوزه‌های صنعتی و خدماتی متفاوت انتخاب کنید؛ البته اگر در یک حوزه خاص دانش زیادی دارید بهتر است بیشتر روی همان حوزه متمرکز شوید.


منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید