خانه    نقشه سایت    تلفن 021-77597198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

شاید شما توانسته باشید استارت‌آپ کوچکی راه‌اندازی کنید و حتی تعدادی کارمند داشته باشید؛ اما هنوز تبدیل به مدیرعامل نشده‌اید.


در چند سال اخیر شاهد اوج گرفتن فعالیت‌های استارت‌آپی بسیاری بوده ایم، همین امر سبب شده است بسیاری از افراد با گمان تبدیل شدن به مدیر عامل در کسب‌وکار نوپای خود فعالیت کنند. این افراد با ارائه یک اپلیکیشن یا سرویس جدید شرکتی را تاسیس می‌کنند و تا حدی هم موفق می‌شوند، آنها سرمایه جذب می‌کنند و تیم فعالی را نیز گردهم جمع می‌آورند؛ پس از این دستاوردها، اولین اتفاقی که می‌افتد نقش بستن عنوان مدیرعامل روی کارت ویزیت این افراد است. شاید ناراحت کننده باشد، اما باید به تعداد کثیری از بنیان‌گذاران استارتاپ ها گفت که عنوان و لقب مدیرعامل (CEO) مناسب آنها نیست.

کافی است جستجوی کوتاهی در پروفایل‌های لینکدین داشته باشید تا مشاهده کنید که اکثر افراد از لقب مدیرعامل یا مدیر ارشد اجرایی برای خود استفاده کرده‌اند؛ به بیان ساده‌تر در لینکدین کارمند معمولی وجود ندارد و ظاهرا همه مدیر یا معاون اجرایی هستند! اما اگر از این افراد در مورد وظایف یک مدیر سوال کنید، یا اطلاعاتی از آن ندارند یا فکر می‌کنند مدیرعامل فردی است که مسئولیت تمام کارها را برعهده دارد.

اگر چه شاید استفاده از لقب مدیرعامل در پروفایل‌های کاری مشکلی به وجود نمی‌آورد، اما این القاب در جلسات کاری می‌توانند مشکل آفرین باشند و باعث شوند که افراد با مسئولیت‌هایی بیش از حد توان و آگاهی های خود روبرو گردند.

مدیرعامل کیست؟
طبق تعریف وب‌سایت اینوستوپدیا، مدیرعامل اینگونه تعریف می‌شود: مدیر ارشد اجرایی یا مدیرعامل، بالاترین درجه‌ی مدیریتی یک شرکت است. وظایف او عبارت‌اند از تصمیم‌گیری‌های کلان، مدیریت کلی عملیات اجرایی و منابع شرکت و مهم‌تر از همه، رابط میان هیئت مدیره و واحدهای اجرایی شرکت.
تعریف بالا نشان می‌دهد که داشتن مدیرعامل در شرکت، ابتدا نیازمند هیئت مدیره است. به بیان دیگر اگر شرکت نوپای شما هنوز هیئت مدیره ندارد یا به‌تنهایی و همراه با چند نفر از دوستان در آن فعالیت می‌کنید، نمی‌توانید از عنوان مدیرعامل برای خود استفاده کنید.

هدف اصلی این مقاله این نیست که اشتباه شما به‌عنوان موسس استارت‌آپ یا کارآفرین را به رخ بکشد. اتفاقا شما به‌عنوان مؤسس با داشتن قدرت خلاقیت، رؤیاپردازی و اشتیاق بالا، بهترین فرد برای تبدیل شدن به مدیرعامل استارت‌آپ هستید. نکته‌ی اصلی این است که استفاده از این عنوان پیش از تبدیل شدن به یک مدیرعامل کامل، نشان می‌دهد که شما بیش از پیشرفت کارتان، به آن عنوانی اهمیت می‌دهید که دیگران شما را خطاب می‌کنند. استفاده از عنوان مدیرعامل توسط فردی که تنها هدایت یک تیم توسعه‌ی اپلیکیشن را بر عهده داشته است، مانند پیروز خواندن خود قبل از پایان مسابقه است.

چه زمانی از این عنوان استفاده کنیم؟
اگر «مدیرعامل» نخستین و تنها لقبی است که افراد شما را با آن می‌شناسند، باید در روند خود تجدید نظر کنید. مگر این‌که واقعا مدیرعامل باشید و تمام تجربیات و دوره‌های آموزشی این شغل را کسب کرده باشید.
اگر پیش از تبدیل شدن به مدیرعامل از لقب آن استفاده کنید، افراد را به این اشتباه می‌اندازد که شما پاسخگوی تصمیمات بزرگ و اصلی شرکت هستید. فراموش نکنید که این لقب هیچ‌کس را فریب نمی‌دهد. شما با این کار تصور می‌کنید که در مسابقه‌ای پیروز شده‌اید؛ این در حالی است که در این مسابقه هیچ رقیبی نداشتید و هیچ‌کس از این پیروزی شما خوشحال نمی‌شود. از طرفی آنچه برای دیگران (شامل رقبا و همکاران شما در صنعت) مهم است، عنوان و لقب شما نیست؛ بلکه مسئولیت، اختیارات و نتایج فعالیت‌ها توسط آن‌ها دیده می‌شود.


منبع: زومیت



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




جدیدترین تصاویر

با ما در ارتباط باشید