خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

فرهنگی بازنشسته پاسارگادی با فعالیتی مضاعف در عرصه پرورش زنبور عسل، موفق به ایجاد اشتغالی خانوادگی با طعم شیرین عسل شده است.

 

به گزارش کارآفرین ناب ، شناخت امکانات بومی هر منطقه و تکیه بر مردم به عنوان دو رکن مهم اقتصاد مقاومتی می‌تواند به پویایی هر چه بیشتر اقتصادی دامن زند. امرالله گشوده رئیس بسیج سازندگی شهرستان پاسارگاد با اشاره به کشاورزی و میزان بالای گل و گیاهان در این شهرستان، پرورش زنبور عسل را یکی از ظرفیت‌های اقتصادی این شهرستان دانست که مورد توجه کارآفرینان این منطقه قرار گرفته است.

حسین آقاعلی‌پور معلم بازنشسته پاسارگادی از سال‌ها پیش به این ظرفیت اقتصادی توجه کرده و در کنار فعالیتش در آموزش و پرورش اقدام به راه‌اندازی کارگاه پرورش زنبور عسل در مساحتی کوچک کرد.

کارآفرین موفق پاسارگادی اکنون در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در تشریح توسعه پیوسته کسب و کارش گفت: به دلیل علاقه شخصی به مطالعه درباره این فعالیت پرداختم و با گذراندن دوره‌های آموزشی زنبورداری، با خرید دو کندو فعالیتم را آغاز کردم و تا مرز پرورش 700 کندو نیز رسیدم، اما در حال حاضر به دلیل خشکسالی‌های اخیر به 200 کندو رسیده است.

 آقاعلی‌پور توانسته است در درآمدزایی از این فعالیت اقتصادی فرزندش را نیز با خود همراه کند تا به گفته خود از این ظرفیت بومی بهره‌برداری اقتصادی کند.

کارآفرین پاسارگادی زنبورداری را فعالیتی پاک می‌داند که با حشره‌ای مقدس سروکار دارد و معتقد است در صورت نظارت کافی و تنظیم بازار می‌تواند با درآمدزایی مناسب، مفری برای اشتغالزایی جوانان این شهرستان باشد.

آقاعلی‌پور نظارت ناکافی دستگاه‌های اداری مربوطه در برخورد با زنبورداران غیر بومی که فاصله استاندارد را با کارگاه‌های بومیان رعایت نمی‌کنند، از موانع فعالیت زنبورداران پاسارگادی می‌داند که با ورود به محدوده استاندارد زنبورداران، علاوه بر جذب زنبورهای آنان آلودگی‌هایی را نیز در پی دارد.

وی با اشاره در مسیر ارسال تولیداتش به بازار، به واسطه‌گری‌هایی اشاره می‌کند که بلای جان کسب و کارهای کوچک شده‌اند. دلال‌هایی که با سنگ‌اندازی در این مسیر و شکستن قیمت واقعی تولیدات این فعالان اقتصادی به محلی برای درآمدزایی دلالان می‌شود.

گشوده، رئیس بسج سازندگی شهرستان پاسارگاد از پرداخت تسهیلات به کارآفرینان فعال در این عرصه خبر داد که همچنان نیز ادامه دارد. گشوده تشریح کرد: بسیج سازندگی از طریق اطلاع‌رسانی در سطح شهر از طریق نصب بنر و مصلی اقدام به جذب کارآفرینان برای دریافت تسهیلات می‌کند.   

آقاعلی‌پور که با دریافت این تسهیلات سعی در رونق کسب و کار خویش داشته، معتقد است در صورتی که این تسهیلات به مقدار بیشتر و با بهره بانکی پایین‌تر پرداخت شود می‌تواند کارایی بیشتری داشته باشد.

با توجه به ظرفیت پاسارگاد در زنبورداری، حمایت‌های قانونی از زنبورداران بومی این شهرستان، به همراه نظارت کافی و پرداخت تسهیلاتی مناسب، می‌تواند پاسارگاد را به قطبی شیرین برای اشتغالزایی جوانان این شهرستان تبدیل کند.


گزارش از فاطمه رفاهت
منبع: خبرگزاری تسنیم
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید