خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 بورس کالای ایران
 برای نخستین بار؛
 تامین مالی بلندمدت صنعت پتروشیمی از طریق بورس کالا کلید می خورد

 اوراق سلف استاندارد پی وی سی شرکت پتروشیمی آبادان برای تامین سرمایه در گردش این شرکت از شنبه هفته آینده از طریق بورس کالای ایران منتشر می شود که به اعتقاد کارشناسان با توجه به بازدهی این اوراق در سررسید، یکی از جذاب ترین اوراق های بازار سرمایه در آستانه انتشار قرار دارد.به گزارش ایرنا، بورس کالای ایران در سال گذشته برای نخستین بار ابزار تامین مالی را به صنعتگران و تولیدکنندگان معرفی کرد که می تواند جایگزین مناسبی برای تامین مالی بنگاه ها از سیستم بانکی باشد؛ موضوعی که در راس خواسته های مسوولان اقتصادی کشور از بازار سرمایه قرار دارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز بارها از تامین مالی بنگاه ها از بازار سرمایه تاکید داشته که به نظر می رسد با توجه به برنامه های بورس کالا در راستای توسعه ابزارهای نوین مالی، تامین مالی بلند مدت تولیدکنندگان از طریق این بورس در آینده ای نزدیک سرعت بگیرد. البته ناگفته نماند بورس کالا از زمان راه اندازی تاکنون از طریق معاملات سلف به خصوص در رینگ صنعتی و معدنی و پتروشیمی به تامین مالی یک تا سه ماهه تولیدکنندگان کمک ویژه ای کرده است اما براساس اوراق سلف موازی استاندارد، امکان تامین مالی بلندمدت یک و حتی چندساله نیز وجود دارد. به این ترتیب شرکت بورس کالای ایران در راستای اهداف خود برای تقویت و توسعه ابزارهای مالی، شنبه هفته آینده نخستین تامین مالی بلند مدت در حوزه پتروشیمی را آغاز می کند.
براساس اطلاعیه شرکت بورس کالای ایران، شرکت پتروشیمی آبادان با انتشار اوراق استاندارد پی وی سی در دو مرحله، به میزان 50 میلیارد تومان سرمایه در گردش خود را تامین می کند. همچنین این اوراق با نام و معاف از مالیات بوده و بازدهی در سررسید این اوراق 24 الی 27.5 درصد و همچنین بازدهی روز شمار این اوراق 23 درصد قبل از سررسید خواهد بود. انتشار اوراق سلف استاندارد پی وی سی در دو مرحله و در روزهای 9 و23 آبان انجام می شود.
علیرضا کدیور کارشناس ارشد بازار سرمایه در این باره به ایرنا گفت: اوراق سلف موازی استاندارد، ابزاری برای تامین مالی شرکت های تولیدی به شمار می رود همان طور که سال گذشته نیز شرکت گل گهر با انتشار این اوراق از طریق بورس کالا به میزان 83 میلیارد تومان برای یکسال تامین مالی کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید