خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

کارآفرین جوان یزدی توانست در دوسال گذشته با 6 میلیون تومان وام ازدواج خود، اقدام به تهیه دستگاه برای دمنوش «به» کند و با یک میلیون تومان سود در ماه شربت‌های گیاهی تولید کند.

سال‌های زیادی است که دم‌نوش‌های گیاهی مهمان خانه تقریباً همه ما ایرانی‌ها هستند و از خواص زیاد آنها استفاده می‌کنیم. این دم‌نوش‌های گیاهی که امروز در بسته‌بندی‌ها و فرم‌های کیسه‌ای یا باز در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند، همان جوشانده‌های مادربزرگ‌ها در ایام قدیم هستند که هرکدام برای یک درد یا مرضی خوب بوده‌اند.  
وحیدقافی، جوان 27 ساله‌ای از شهر یزد است که بعد از اینکه در رشته حسابداری فارغ التحصیل شد در کارخانه تولید سویس و کالباس در یزد مشغول کار حسابداری می‌شود. اما بعد از مدتی متوجه می‌شود که میوه‌های چند درخت «به» باغ یکی از اقوامش دچار کمی آسیب شده است. از فرصت استفاده کرده و «به» ها را با کمی بهارنارنج مخلوط می‌کند و یک دمنوش خوشمزه تولید می‌شود. این دمنوش ها را برای تعدادی از دوستانش آماده می‌کند و کم کم مشاهده می‌کند که تمایل به این دمنوش ها زیاد شده است.
خلاصه کم کم به این سمت کشیده می‌شود و با وجود مشکلاتی نظیر  برق و آب از یک کارگاه کوچک کار خود را شروع می‌کند. برای شروع با 6میلیون وام ازدواج  اقدام به تهیه دستگاه برای دمنوش «به» برای تولید شربت‌های گیاهی می‌کند و آن را در یک اتاق 5 در 6 قرار می‌دهد.

                                                                                    «بقیه داستان را از زبان خود آقای قافی می‌خوانید»

قافی می‌گوید: بازاریابی را از یک کانال تلگرامی فامیلی آغاز کردم، یعنی ابتدا نمونه کار به عطاری‌ها و مغازه‌های شهرهای مختلف ارسال کردم و پس از رضایت از آن‌ها سفارش‌هایی را دریافت کردم.
وی ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر همسرم و یکی از دوستانم که مدیر ارشد کارگاه است، حدود 10 نفر به صورت مستقیم و حدود 50 نفر به صورت غیر مستقیم در این کارگاه فعالیت می‌کنند.
اوایل کار با حضور در میادین میوه و تره بار «به» را تهیه کردم و به خاطر اینکه دستگاه نداشتم آنها را به کسی که دستگاه داشت می‌دادم تا کار خشک کردن میوه ها را برایم انجام دهد. اما هم اکنون «به» را از باغ‌ها خریداری و به صورت دمنوش تهیه می‌کنیم. پس از اینکه «به» را بدون مواد نگهدارنده و قندهای شیمیایی به صورت دمنوش تبدیل می‌کنیم، به آن ترکیبی از گل محمدی و بهار نارنج  اضافه کرده و یک دمنوش خوش طعم را برای فروش ‌مهیا می‌کنیم.
این کارآفرین جوان گفت: در حال حاضر حدود 2سال است که این کار را آغاز کرده‌ام. سال اول به صورت پاره وقت فعالیت می‌کردم ولی سال دوم به صورت تمام وقت مشغول به این کار هستم. قبل از اینکه وارد این شغل شوم مشغول شغل حسابداری بودم، برای حسابداری یک دوره فعالیت کفایت می‌کند چراکه باید در کنار کار، آموزش لازم را دیده باشیم.
قافی گفت: با وجود اینکه پدرم از نظر مالی حمایتم می‌کند اما حدود 20 میلیون از بسیج سازندگی وام دریافت کردم و با این مبلغ هم دستگاه خریداری کردم.
وی ادامه داد: کارگاه صنایع غذایی دیپلا، تولیدکننده دمنوش «به» و انواع میوه های خشک است. میوه «به» را پس از چیدن، رنده و در دستگاه خشک کن خشک می‌کنیم و پس از بو داده شدن با حرارت غیر مستقیم در دستگاه «حرارت‌ده» رنگ می‌گیرد.


این جوان یزدی گفت: «به» بسیار آرامبخش است و می‌تواند جایگزین مناسبی برای چای سیاه است. رنگ این دمنوش همرنگ چای سیاه است و برای قلب و اعصاب و افسردگی بسیار مفید است.
وی اظهارکرد: ظرفیت تولید در حدود 4تن است. اما در حال حاضر به 1.5 تن تولید می‌کنیم و با اینکه در ماه نزدیک به 1میلیون تومان سود داریم هنوز به سود آنچنانی نرسیده‌ایم. پله پله از فامیل شروع کردیم و در حال حاضر در یزد شناخته شده هستیم و با استفاده از نرم افزاری برای فروش با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنیم.
 قافی در پایان به جوانان توصیه کرد: امروز جوانان باید برای شروع کار تولیدی، بازار را بشناسند و پس از شروع کار اسکلت تولید را قوی کنند.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید