خانه    نقشه سایت    تلفن 021-77597198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معرفی ۲۴ مدل بازاریابی
معرفی ۲۴ مدل بازاریابی

معرفی ۲۴ مدل بازاریابی
کسب ‏و کارها نیازمند در نظر گرفتن انواع بسیار زیادی از استراتژی ‎های بازاریابی برای بدست آوردن سهم بازار و باقی ماندن در رقابت هستند. هر استراتژی بازاریابی میتواند با بهره وری از مزایا و ویژگی های محصول، با یک بازار هدف ارتباط برقرار کند. همچنین، استراتژیهای بازاریابی می توانند با ارزش کلی با مشتریان خود

ارتباط برقرار کنند. در بسیاری از موارد، این امر عامل اصلی ایجاد حس انصاف و حسن نیت شما، در بازارهای هدف است.

در اینجا من به طور مختصر شما را با ۲۴ مورد از مدل های بازاریابی آشنا خواهم کرد:
۱- بازاریابی علت
پیدا کردن علتی که هم برای مشتریان و هم برای شرکت شما اهمیت داشته باشد، می‎تواند برای کسب و کار شما معجزه نماید. این امر، نیازمند شناخت داخلی از آنچه که برای سازمان شما اهمیت دارد و کسانی که شما در سرتاسر جهان قصد کمک به آنها را دارید، است. یک مثال خوب از این مورد شرکت کفش تامز است. شرکت تامز، به جای ترغیب سنتی “یکی بخر و یکی مجانی ببر”، پیگیری مشتری و خوشنامی به واسطه‏ ی هدیه دادن یک جفت کفش مجانی به نیازمندان در ازای هر کفش خریداری شده توسط مشتریان خود، ایجاد کرد.
۲- بازاریابی مبتنی بر رابطه
بسیاری از شرکت‏ها به جای اینکه همواره تنها به مشتریان خود چیزی بفروشند (بازاریابی معاملاتی) بر ایجاد روابط با آنها تمرکز می کنند. هرچه مشتریان بیشتر عاشق برند شما باشند، پول بیشتری نیز برای آن صرف خواهند کرد. بسیاری از خرده فروشان سنتی، دریافته اند که این امری درست است. شرکت Walgreens دریافته است، مشتریان که از تمام کانال های فروش آنها (فروشگاه، وب، تلفن همراه، و غیره) خرید می‎کنند، شش برابر متوسط مشتریانی که تنها از طریق فروشگاه اقدام به این امر می‎نمایند، خرید می‎کنند.
۳- بازاریابی زبانی
بازاریابی زبانی، انتقال اطلاعات از فردی به فرد دیگر از طریق ارتباطات شفاهی است. مشتریان از به اشتراک‎گذاشتن برندهای مورد علاقه خود با دیگران بسیار هیجان زده هستند. بسیاری از مصرف کنندگان از به اشتراک‎گذاری مسایل مربوط به محصولات و خدمات مورد علاقه خود لذت می‎برند. ارتباط شفاهی یکی از راه های باستانی است که مردم بواسطه‎ی آن، از آنچه که باید خریداری کنند، مطلع می‎شوند.
۴- فراخوانی برای اقدام (CTA) بازاریابی
بازاریابی CTA به روش‎هایی گفته می‎شود که ترافیک اینترنت به راهنمایی‎ها یا فروش‎های اینترنتی با استفاده از متن، گرافیک، و دیگر عناصر طراحی وب منجر می‎شود. استراتژی‎های تبدیلی، به افزایش درصد بازدیدکنندگان اینترنتی که یا به مشتریان و یا به پست الکترونیکی شما اضافه می‎شوند، کمک می‎کند.
۵- بازایابی ویروسی
بازاریابان تفکر برندینگ به‎طور مداوم ایده‎های تجاری جدیدی ایجاد می‎کنند تا محصولات خود را در قلب و فکر مصرف‎کننده‎های جهانی قرار دهند. هر زمان که محصول جدیدی ساخته می‎شود، باید به مشتریان دلیلی برای رویاپردازی از خرید آینده خود داده شود. گاهی بازاریابان تفکر برندینگ، چنان چیز بزرگی را هدف قرار می‎دهند که مشتریان آنها قادر به خرید آن نیستند و تنها درمورد آن با یکدیگر صحبت می‎کنند. صحبت کردن مشتریان شما درمورد محصولات و سرویس‎هایتان، برای رشد آگاهی از کسب‎وکار شما بسیار مهم خواهد بود.
۶- بازایابی مبتنی بر تنوع
توسعه یک طرح بازاریابی خاص، با استفاده از تجزیه و تحلیل مشتری‎های مختلف براساس تفاوت‎های فرهنگی نظیر سلیقه‎ها، انتظارات، عقاید، دیدگاه جهانی و نیازهای خاص است.
۷- بازاریابی سری
گاهی عدم به‎اشتراک‎گذاری همه چیز منجر به ایجاد منبع بزرگی از همهمه می‎شود. تریلر فیلمی را تصور کنید که شما را برای دیدن فیلم بسیار هیجان‎زده کرده‎است. در حالی که همه جنبه های فیلم نشان داده نمی شود، تبلیغ می‎تواند انگیزه کافی برای بینندگان جهت دیدن بیشتر فیلم را ایجاد کند.
۸- بازاریابی فصلی
رویدادهای فصلی شرایط مناسبی برای مواجهه با نیازهای مشتریان ارائه می‎دهد. گاهی اوقات این رویدادها می‎تواند تغییرات آب‎وهوایی و یا تعطیلات ملی باشد. با تطبیق خود با فصول مختلفی که برای مشتریان شما اهمیت دارد، می‎توانید بیشتر با زندگی آن‎ها مرتبط شوید.
۹- بازاریابی مبتنی بر روابط عمومی
یکی از استراتژی‎های مهم بازاریابی، روابط عمومی است. بسیاری از بازاریابان موفق به‎منظور جلب توجه‎ها به محصولات خود و مزایای آن‎ها، با رسانه‎ها همکاری می‎کنند.
همچنین، در بسیاری از موارد که در آن همه‎چیز به اشتباه پیش می‎رود، یک بازایابی مبتنی بر روابط عمومی حیاتی است. در زمانی که استیو جابز، بنیانگذار اپل در قید حیات بود، اپل برای معرفی تمامی محصولات جدید خود، کنفرانس خبری بزرگی را برپا کرد. در حال حاضر، این سنت توسط مدیرعامل و مدیر ارشد بازایابی جدید این شرکت ادامه داده می‎شود.
۱۰- بازاریابی آنلاین
با گسترش تجارت به سمت اینترنت، فرم جدیدی از بازاریابی ظهور کرده است. با استفاده از بنرهای اینترنتی تا پاپ آپ‎های مزاحم، بازاریابان اینترنتی به هرنحو ممکن سعی در جلب توجه مخاطبین خود را دارند. یکی از موفق‎ترین بازاریاب‎های اینترنتی، شرکت بیمه گیکو است که از کاربران خود می‎خواهد تا کدپستی خود را برای ارائه یک پیشنهاد فوری به‎منظور صرفه‎جویی‎های بهتر، وارد نمایند.
۱۱- بازاریابی ایمیلی
با روی آوردن مشتریان به دنیای مجازی، بازاریاب‎های اینترنتی سعی در جمع‎آوری و سازماندهی ایمیل‎ها برای فرصت‎های بالقوه کرده‎اند. بسیاری از بازاریاب‎هایی که بین دو کسب‎وکار است به بازاریابی ایمیلی به‎عنوان راه ابتدایی ارتباط با مشتری‎های خود وابسته اند.
۱۲- بازاریابی رویدادی
ایجاد رویدادها، راهی بسیار مناسب برای فروش است. مشتریان اغلب نیازمند دلیلی برای خرید هستند و رویدادها غالبا می توانند دلیل خوبی ایجاد نمایند. رژه روز شکرگزاری میسی با اتصال دو رویداد موردعلاقه مصرف‎کنندگان، به بخشی از فرهنگ آمریکا تبدیل شده‎است: شکرگزاری و خرید.
۱۳- بازاریابی مبتنی بر محتوا
محتوایی به‎منظور آموزش مشتریان بالقوه درمورد محصولات و خدمات خود، ارسال و منتشر نمایید. برای تجارت‎های مناسب، این امر می تواند ابزار موثری برای تاثیر بر مشتریان بدون استفاده از روش های فروش مستقیم باشد.
۱۴- بازاریابی مبتنی بر جست‎وجو
امروزه، زمانی‎که برای مصرف‎کنندگان سوالاتی ایجاد می‎شود، معمولا آنها از دوستان خود نپرسیده و مستقیما به گوگل مراجعه می‎کنند. در واقع گوگل در پاسخ به پرسشهای ما، چنان خوب عمل می‎کند که روزانه میلیونها نفر از مردم برای جست‎وجوی پاسخ‎های خود به این سایت جستجو اینترنتی پیشرو مراجعه می‎کنند. لازم نیست برای دیدن قدرت بازاریابی مبتنی بر جست‎وجو راه دوری برویم. سال‎های بسیاری زیادی است که گوگل به صنعت شکل بخشیده و به صدها نفر از خرده فروشان در رشد کسب‎وکارشان کمک کرده‎است. در حالی‎که در سال‎های گذشته بسیاری از کسب‎وکارها برای تبلیغ از صفحات زرد محلی خود استفاده می‎کردند، هرچه مراجعه مصرف‎کنندگان جهت مشورت به کتاب راهنمای محلی کمتر و کمتر شد، در هر سال از تاثیر این کانال به طور فزاینده‎ای کاسته می‎شود.
۱۵- بازاریابی مستقیم
استفاده از طیف وسیعی از دستگاه‎های دیجیتال نظیر کامپیوتر، گوشی‎های هوشمند، و تبلت‎ها جهت تبلیغ و ترویج محصولات و خدمات خود به مشتریان است. بازاریابی اینترنتی عملی ضروری در بازاریابی دیجیتال است. هنگامی که یک بازار هدف به خوبی شناسایی شد، همکاری پیوسته با USPS یا یک نامه‎رسان حرفه‎ای که از محل زندگی مشتریان شما اطلاع دارد، ممکن است. بازاریابی مستقیم راهی موثر برای دسترسی به مصرف‎کنندگان دقیقا در محل زندگی آن‎هاست. درحالی‎که عموما این رویکرد جنبه‎های منفی دارد (مصرف کنندگان نمی‎خواهند با حجم عظیمی از ایمیل‎ها مواجه شوند)، بسیاری از شرکت‎های هوشمند بازاریابی مستقیم را به‎خوبی انجام می‎دهند. برای مثال کاتولوگ شرکت L.L.Bean، برنامه‎های بازاریابی مستقیمی ایجاد کرده‎است که مشتریان منتظر دریافت آن هستند.
۱۶- بازاریابی از طریق رسانه‎های اجتماعی
رسانه‎های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر فرصتی منحصر به فرد برای کسب‎وکارهای فرصت‎طلب و مایل به سرمایه گذاری در تعاملات با مشتری ارائه می‎دهد. بازاریابی رسانه‎های اجتماعی هنوز در مراحل ابتدایی خود به‎سر می‎برد، اما به سرعت در حال رشد است. شرکت‎هایی نظیر شرکت هواپیمایی جنوب غربی دارای بخشی متشکل از بیش از ۳۰ پرسنل است که مسئولیت اصلی آنها تعامل فعال با مشتریان در رسانه‎های اجتماعی است.
۱۷- بازاریابی بین دو کسب‎وکار
بازاریابی بین دو کسب‎وکار، عمل بازاریابی افراد یا سازمان‎ها (از جمله کسب‏وکارهای تجاری، دولت‎ها و نهادهای دیگر) است. این امر به کسب‎وکارها اجازه می دهد تا محصولات یا خدمات خود را به شرکت‎های دیگر یا سازمان‎هایی بفروشند که آن‎ها نیز یا همان محصولات یا خدمات را می‏فروشند و یا با استفاده از آنها محصولات و یا خدمات خود را تقویت کرده و یا با استفاده از آنها عملیات داخلی خود را پشتیبانی می‎کنند. ماشین‎های تجاری بین‎المللی نمونه‎ای از بازاریابی بین شرکتی است. کسب‎وکار آی بی ام، به دلیل استفاده از رویکردی بسیار هوشمند در بازاریابی محصولات خود به سایر کسب‎وکارها و دولت ها در سرتاسر جهان، رونق یافته‎است.
۱۸- بازاریابی تبلیغاتی
بازاریابی تبلیغاتی یک استراتژی بازاریابی تجاری است که به‎منظور تحریک یک مشتری برای اقدام نسبت به یک تصمیم جهت خرید است. بازاریابی تبلیغاتی تکنیکی شامل انگیزه‎های مختلف خرید است، از جمله:
• مسابقات: همه ما از برنده شدن چیزی به صورت رایگان لذت می‎بریم. مسابقات محرکی جذاب برای کسب‎وکارهای کوچک به‎منظور دستیابی به مشتریان جدید و ایجاد آگاهی ارائه می‎دهد.
• کوپن: با توجه به سیستم مدیریت محتوا که یک عامل پردازشگر کوپن پیشرو است، بازاریابان ۳۰۲ بیلیون کوپن در سال ۲۰۰۷ صادر کرده‎اند که نسبت به سال گذشته، ۶ درصد افزایش داشته‎است. با توجه به انجمن بازاریابی تبلیغاتی (PMA) شورای کوپن، بیش از ۷۶ درصد از جمعیت از کوپن‎ها استفاده می‎کنند. کوپن‎ها همچنان موثر هستند ویک استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه را برای کسب‎وکارهای کوچک ارائه می‎کنند.
• نمونه برداری: قبل از خرید، امتحان کنید. بذل و بخشش کردن محصول ممکن است محدودکننده‎ی سود تلقی شود، اما در نظر داشته باشید که دادن اندکی لذت کار با محصول به مشتریان خود، می تواند به یک خرید بزرگ منجر شود.
۱۹- بازاریابی مبتنی بر کمین کردن
تبلیغ‎کنندگان با استفاده از این استراتژی بازاریابی، با رویدادها و برندهای خاص بدون پرداخت هزینه‎های اسپانسرینگ پیوند برقرار می‎کنند. این امر به کسب‎وکارها اجازه می‎دهد تا برروی این رویدادها و یا ارزش ویژه برند نسبت به کسب‎وکارهای دیگر که دارای اثر بالقوه بر کاهش ارزش رویداد اصلی دارد، سرمایه گذاری کنند.
۲۰- بازاریابی B2C
هدف نهایی از بازاریابی B2C (بازاریابی کسب‎وکار با مصرف کننده)، تبدیل خریداران بالقوه به خریداران بالفعل با شدت و مداومت و تا حد امکان است.
بازاریابان B2C ، از فعالیت‎های بازاریابی مانند کوپن، صفحات نمایش، نماهای فروشگاه (هم فروشگاه فیزیکی و هم اینترنتی) و پیشنهادهای ویژه برای جلب توجه بازار هدف به خرید، استفاده می‎کنند. کمپین های بازاریابی B2C برروی طرح‎هایی متمرکز شده‎اند که در مدت کوتاه‎تر عملی شوند و بلافاصله توجه مشتری را جلب نمایند. معمولا این کمپین‎ها شامل پیشنهادهای خاص، تخفیف‎ها و یا کوپن‎هایی که هم به‎صورت اینترنتی و هم در فروشگاه قابل استفاده باشند، است.
۲۱- بازاریابی مبتنی بر موبایل
نوعی از بازاریابی در گوشی‎های تلفن همراه (نظیر تلفن‎های هوشمند) و یا با استفاده از آن‎ها است. بازارایابی از طریق تلفن همراه می‎تواند، مشتریانی حساس به زمان و مکان و اطلاعات شخصی فراهم کند که به ترویج محصولات، خدمات، ایده‎ها بپردازید.
۲۲- بازاریابی مبتنی بر اتحاد
سرمایه گذاری مشترکی است که بین دو یا چند کسب‎وکار به‎منظور پرکردن منابع در تلاش برای ترویج و فروش محصولات و خدمات تشکیل شده است.
۲۳- بازاریابی معکوس
ایده بازاریابی معکوس، این است که به‎جای اینکه بازاریابان به دنبال مشتری باشند، مشتری به‎دنبال کسب‎وکار است. عموما، این امر از طریق ابزارهای سنتی تبلیغاتی، نظیر تبلیغات تلویزیونی، چاپ مجله‎ی تبلیغاتی و رسانه‎ اینترنتی انجام می‎شود. در حالی که در بازاریابی سنتی، اساسا فروشنده با یافتن مجموعه‎ی درستی از مشتریان سروکار دارد و آنها را هدف قرار می‎دهد، بازاریابی معکوس برروی مشتری‎هایی تمرکز می‎کند که به فروشندگان بالقوه‎ای که قادر به ارائه محصول مورد نظر هستند، نزدیک می‎شوند.
در سال ۲۰۰۴، شرکت داو کمپین داو برای زیبایی واقعی را به‎منظور تمرکز بر زیبایی‎های طبیعی زنان به جای تبلیغ محصول خود راه‎اندازی کرد. این کمپین باعث افزایش فروش آنها به بالای ۱ میلیارد شد و داو با استفاده از این رویکرد، توانست نام تجاری خود احیا کند.
۲۴- بازاریابی دوستداران برند
بازاریابی دوستداران برند مفهومی از مباحث بازاریابی است که سعی در جایگزینی ایده بازاریابی برندینگ سنتی دارد. برندها در حال از دست دادن قدرت خود هستند و آنچه که برای نجات آنها مورد نیاز است دوستداران برند هستند. اما چه چیزی باعث ایجاد وفاداری فراتر از دلیل می‎شود؟ چه چیزی باعث برجسته‎شدن یک برند واقعا بزرگ می‎شود؟ دوستداران برندها آن‎ها را احیا می‎کنند. برای آنکه یک برند خود را به “تفکر برندینگ” اضافه کند، درحالی‎که احساسات قوی از عشق‎ورزی برای مشتریان خود ایجاد می‎کند، باید بتواند به مشتریان خود حس تعلق دهد. ایجاد وفاداری فراتر از دلیل، نیازمند ارتباطات عاطفی است که بالاترین سطح از عشق و حس تعلق برای برند شما را ایجاد نماید.

منبع: http://www.isfahanplus.ir

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




جدیدترین تصاویر

با ما در ارتباط باشید