با گشایش پنجره الکترونیکی تعاملی سنهاب،
مرحله دوم طرح ساماندهی جامعه کارگزاران رسمی بیمه آغاز شد
تهران- ایرنا- مرحله دوم طرح ساماندهی کارگزاران رسمی بیمه از یکم اسفندماه با راه اندازی پنجره الکترونیکی تعاملی میان این جامعه با بیمه مرکزی و شرکت های فعال، از طریق سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) آغاز شد.
به گزارش بیمه مرکزی، از این پس همه کارگزاران رسمی بیمه باید درخواست های خود را به صورت کامل و همراه با مدارک و مستندات آن از طریق این سامانه به بیمه مرکزی بفرستند.آنان می توانند با دریافت نام کاربری و رمز عبور از تارنمای https://sanhabnet.centinsur.ir، امکاناتی را در قالب یک میز کار مخصوص در اختیار داشته باشند.
به گزارش ایرنا، معاون نظارت الکترونیکی بیمه مرکزی نوزدهم دی ماه 1391 در مراسم رونمایی از سنهاب اعلام کرد از طریق این سامانه به تفکیک استان ها می توان شمار بیمه نامه های صادر شده شرکت های مختلف را استخراج کرد. همچنین صورتحساب شرکت های بیمه و میزان خسارات و معوقات نیز از طریق بیمه مرکزی قابل استعلام است.
به گفته وی، مردم می توانند با وارد کردن کد بیمه و انتخاب شرکت بیمه از طریق سایت بیمه مرکزی یا فرستادن «عدد یک، ستاره، کد ملی، ستاره و شماره بیمه نامه» به شماره پیامک 300002621 مشخصات بیمه نامه خود را ببینند.
آگاهی از بخشنامه های ابلاغ شده، اطلاعیه ها و پیام های بیمه مرکزی، مشاهده پرتفوی (با امکان تطبیق عملکرد واقعی خود با پرتفوی ثبت شده در سامانه سنهاب)، ارسال اظهارنامه مالیاتی یا صورت های مالی به تفکیک سال مالی فعالیت (مربوط به شرکت های کارگزاری بیمه) در امکانات این سامانه است.