"باشگاه مشتریان" ایده تبلیغاتی جدیدی است که سروصدای آن این روزها به وفور به گوش می رسد! از مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای گرفته تا برندها و فروشگاه هایی با چند شعبه محدود.کافه، رستوران، فروشگاه های کیف و کفش، مراکز ورزشی، مراکز تفریحی و حتی کارواش ها نیز برخی روی باشگاه مشتریان خود مانور تبلیغاتی می دهند.
شغلِ خیلی از ما ایجاب میکند که با مشتری ناراضی و گاهی عصبانی سر و کار داشته باشیم. این کار هیچ وقت آسان نبوده است. اما اگر بدانیم چه بگوییم و از همه مهمتر اینکه چطور آن را بیان کنیم، شاید بتوانیم از این موقعیت سربلند بیرون بیاییم. در حقیقت، حتی ممکن است رابطهمان با مشتری ناراضی بهتر از قبل هم بشود.
تعیین نحوه برخورد با مشتریان، نقطه شروع توسعه سیاستی برای خدمترسانی بینظیر به مشتری است. کار خود را با تعریف «تجربه بینظیر مشتریان» آغاز کنید.
کلید آینده کسبوکار شما به میزان ایجاد چنین تجربهای برای مشتریان بستگی دارد، یعنی خوشحال کردن دوباره و دوباره مشتریان و مصمم ساختن آنها برای ادامه همکاری با شما.
با توجه به این اصل که هر کسبوکاری نیاز به فروش دارد، فروش و در کنار آن کسب سود یکی از مهمترین ابعاد کار شماست. اگر میخواهید یک فروشنده حرفه ای باشید وظیفهی مهم شما این است که این جمله را از ذهن مخاطب پاک کنید: «نیازی به این خرید نیست.» نباید بگذارید که مشتری احتمالی و بالقوه از فکر خرید منصرف بشود.
روانشناسی مصرف کننده - نقش یادگیری در رفتار مصرف کننده
رفتار مصرفکننده تا حد زیادی طی فرایند یادگیری یا همان تغییر رفتار فرد به دنبال تعاملش با محیط پیرامون-صورت میگیرد، دقیقأ با همان سازوکار یادگیری کودکان
چرا و چگونه مشتریهایمان را بشناسیم؟
بارها مطالبی از این دست را خواندهاید که میگویند:
- در بازاریابی محتوایی باید به سلیقه مخاطب توجه کنیم.
- در ایمیل مارکتینگ باید فلان پیامها را به مشتری ارسال کنید.
اسرار معتبرترین برندهای جهان: مشترینوازی به سبک جهانی
دکتر پرویز درگی ویزیتور دیروز و معلم امروزبازاریابی ایران، عضو هیئت مدیره انجمن علمی بازاریابی، نایب رئیس انجمن علمی مدیریت اجرایی ایران و رئیس کمیته استاندارد سازی تحقیقات بازاریابی
۵ استراتژی برای جلب توجه مشتریان
میانگین توجه مخاطب از ۱۲ ثانیه در سال ۲۰۰۰ میلادی به ۸ ثانیه در سال ۲۰۱۵ کاهش پیدا کرده است. چنین پدیدهای به علت انقلاب موبایلی است که دامنه توجه ما را از یک ماهی کوتاهتر کرده است.
شرایطی که به شما گوشزد میکنند تا با مشتری خود قطع رابطه کنید
حتما برای شما نیز پیش آمده است که در یک شرایط چالشبرانگیز قرار بگیرید و با خود فکر کنید که بهتر است با مشتریانی که برای شما به جای ارزش و منفعت، دردسر بیشتری به همراه میآورند، قطع رابطه کنید.
چطور با شکایت مشتریان روبرو شویم بدون آنکه خونسردی خود را از دست دهیم
شما بخاطر مشتریان بسیار سخت کار میکنید. از تعطیلات آخر هفته میزنید تا خواستهی آنها را برآورده کنید. حتی به این فکر میکنید که چطور اوقات بیکاری را هم کار کنید.به نظر همه چیز خوب است
۹۰ درصد از تصمیم گیری های خرید با ذهن نیمه هوشیار صورت می گیرد.
آیا ما واقعا به آخرین مدل گوشی موبایل هوشمند نیاز داریم یا کارمان با یک موبایل ارزان تر که همان نیاز را بر طرف می کند راه می افتد؟