چگونه می توانید مشتریان خود را تشویق کنید تا در بازاریابی و توسعه محصولات شما مشارکت و همکاری بیشتری داشته باشند؟چگونه می توانید مکانی برای مشتریان خود تدارک ببینید که در آن به گفتگو بپردازند و ایده ها، علایق و چالش های بازار شما را با یکدیگر در میان بگذارند.
اصل مهارت به کاربرد بی نظیر یا مزیت ویژه کالا یا خدمات اشاره می کند. کالا یا خدمات شما طراحی شده است تا چه کاری را برای مشتریان تان انجام دهد؟ این نکته را همواره به خاطر داشته باشید: مشتریان خریدار کالاها یا خدمات شما نیستند؛ آنها فقط راه حل هایی را برای مشکلات شان؛
کلید رشد هر کسبوکاری ساده است: به دست آوردن مشتریان و حفظ آنها. یک بخش اساسی از بیانیه شما باید حفظ مشتریانتان باشد. اگر استراتژیهایی برای حفظ مشتری نداشته باشید باید به ازای هر مشتری که از دست میدهید مشتری جدیدی به دست آورید و در اینصورت بسیاری از تلاشهای شما هدر رفته
7 درس برای معامله با سرمایهگذارانی که به کمک آنها نیازمندید:
۱- برای رقابت آماده باشید
از آنجایی که حمایت سرمایهگذاران محدود است، برای بدست آوردن توجه و پشتیبانی آنها با شرکتهای دیگری که نیازمند سرمایهگذاری هستند در رقابت خواهید بود.
این حق مشتری است که سوالات او به صورت دقیق و شفاف و کامل پاسخ داده شود. هر چقدر دوره آموزش فروشنده بهتر و عمیق تر برگزار شود توانایی او در پاسخ به سوالات مشتریان افزایش می یابد. توصیه می کنم لیستی از سوالات احتمالی مشتریان تهیه کنید و دائم لیست خود را کامل کنید، این لیست گنجینه ارزشمندی
یک راه برای متمایز کردن مشتریان روش زیر است:
مشتریان را به سه دسته تقسیم می کنند.
دسته اول 20درصد مشتریان هستند، آن ها مشتریان عالی هستند که بیشترین منافع شرکت را سبب می شوند و به این ها مشتریان بزرگ یا خیلی مهم می گویند.
ابعاد خاصی از ارتباط وجود دارند که زندگی روزانه ی ما را تحت تأثیر قرار می دهند.
۱- مهم نیست که چقدر سخت تلاش می کنید، نمی توان از ارتباط داشتن اجتناب کرد.
بسیاری از مواقع گمان می کنیم که اگر ارتباط زبانی نداشته باشیم، اصلاً ارتباط برقرار نکرده ایم. اما اصلاً قضیه این گونه نیست.
تمایز میان محصولات روز به روز کم تر میشود، روابط میتواند به عنوان یک منبع اصلی برای ایجاد مزیت رقابتی مطرح شود. مردم حتی حاضرند یک جنس نامرغوب را از یک فروشنده دارای روابط عالی خریداری کنند.
مشتریان در فکر خرید جدیدترین محصولات نیستند
چگونه مشتریان از دست رفته را از آن خود کنم؟
یکی از موارد موجود در بین اصول پذیرفته شده در کسب و کار این است که همواره نگهداشت مشتریان موجود ارزان تر از بدست آوردن مشتریان جدید است. پس کسب اطمینان از خوشحال نگه داشتن مشتریان فعلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
من مشتری شما هستم!!
آیا می دونید، من چگونه تفکر می کنم؟
از طریق بخش بندی طرز فکر مشتری پیام های برند خود را واجد شرایط انسانی کنید
مشتریان شما دوست ندارند در نظر شما چنان باشند که گویی
مدتی است که سیستم پشتیبانی کسب و کار های ما وارد مرحله جدیدی شده و دیگر تماسهای تلفنی به اندازه کافی پاسخگو مشتریان انبوه و بالقوه ما نیستند. رسانههای اجتماعی و سیستم های Live Chat از دیگر ابزار هایی هستند که توانستهاند در این مسیر به کسب و کار ها کمک کرده و باعث شوند
این سخن معروف و کلیشهای “همیشه حق با مشتری است” را همه شنیده ایم و با اینکه جمله وسوسه انگیزی برای تکریم همیشگی مشتری است، ولی امروزه خیلی از شرکت های بزرگ دیگر به این جمله معتقد نیستند و اصلاحاتی مثل اخراج مشتری “customer Firing” نیز در عرصه کسبوکار شنیده میشود.
مطالعات مختلف نشان داده که اکثر غریب به اتفاق مشتریان ناراضی هرگز این موضوع را به شما بازتاب نمی دهند، بلکه در سکوت کامل کسب و کار شما را ترک گفته و سپس از این نقطه به بعد با هر کس که روبرو می شوند در مورد تجربه بد معامله با شما صحبت کرده