فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری CRM
واژه CRM بر گرفته از عبارت Customer Relationship Management بوده و در ایران با نام مدیریت ارتباط با مشتری شناخته می شود.
فرآیند CRM در واقع فرآیندی جهت گردآوری و یکپارچه سازی
عوامل اصلی جلب رضایت مشتری و روش های بهبود آنها
مقدمه
در مورد اهمیت مشتری، میزان رضایت او از محصولات و خدمات هر شرکت و همچنین نقش اساسی مشتریان در بقاء، حیات، موفقیت و رشد و توسعه سازمان ها، مطالب بسیاری
راهکارهایی برای کار کردن با مشتری هایی که هرگز ندیدهاید
خوشبختانه در دنیایی زندگی میکنیم و البته کار میکنیم که بهواسطه فاصله زیاد بین مخاطبین محدود نشده است. تقریباً میتوان گفت که از هر نقطهای در دنیا قادر به سفارش گرفتن و فروش محصولات و بازاریابی خودمان هستیم
این واژگان را از ادبیات خدمات مشتری حذف کنید
ارائه خدمات عالی به مشتری همیشه پیچیده، پُر هزینه یا فرآیندی نیست. گاهی اوقات با تغییراتی بسیار ظریف در صحبت های تان می توانید به این مهم دست یابید؛ باتوجه به گفته های تان می توانید تفاوتی بزرگ با سایرین ایجاد کنید.
5 توصیه برای ارتقاء روابط با مشتری
به عنوان یک بازرایاب یا یک فرد حرفه ای فعال در زمینه فروش، هیچ شکی وجود ندارد که همگی بر روی به دست آوردن مشتری های جدید و بالا بردن آگاهی در زمینه بخش های مورد هدف برای بازرایابی مان تمرکز کرده ایم
چگونه بر ترس خریداران از خرید غلبه کنیم
این ایده که مردم عاشق خرید هستند، از بزرگترین افسانه ها در دنیای فروش است. فرایند اصلی خرید همواره توسط ترس و شک و شبه های مشتریان متوقف شده و کاستن از این ترس وظیفه فروشندگان است.
ارائه خدمات شخصی سازی شده به شرکت های کوچک
کسب و کارهای مختلف اغلب در زمان بازاریابی محصولات و خدمات خود اقدام به هدف قرار دادن بزرگترین فرصت ها در بازار و سپس پرداختن به کوچکترین مشتریان می کنند و منطق نهفته در پشت این اصل هم سعی و تلاش برای کسب بالاترین میزان
1) مشتری خود را بشناسیم. شناخت مشتری امری بسیار حیاتی است. اگر سازمانی نتواند حداقل مشخصه های مشتریان مهم را جمع آوری کند، نخواهد توانست برنامه های تک به تک را به اجرا درآورد. درفرآیند مشتری مداری در سازمان، مهم ترین گام، شناسایی مشتری و انتظارات اوست.
قانون طلایی مشتری را "دان پپرز" و "مارتا راجز"، بنیان گذاران بازاریابی تک به تک، این گونه بیان می کنند: به گونه ای با این مشتری رفتار کنید که خود در مقام مشتری خواهان چنین رفتاری هستید. و این کاری است که همه ی افراد سازمان باید انجام دهند. در تعالیم دینی ما توصیه ی بزرگان نیز این است
این فرمول بر اساس تجربهی فروشندگان برجسته در همه جاست. با هزاران مشتری طی سال ها مصاحبه شده و از آن ها خواسته شده بگویند دربارهی بهترین فروشندگانی که با ان ها تماس می گیرند چه نظری دارند. آن ها جواب داده اند که فروشندگان برجسته از سه خصوصیت برخوردارند.
برای برخورد با اعتراض بر سر قیمت راه های مختلفی وجود دارد که تقریباً در هر فروشی مطرح می شود. اولین قاعده ای که باید رعایت کنید این است که هرگز با اعتراض به قیمت از سوی مشتری بالقوه مشاجره نکنید. هرگز توضیح ندهید و در مقام دفاع از قیمت خود برنیایید.
برقراری تماس تلفنی برای بسیاری از افراد یکی از سخت ترین کارها است. به خصوص اگر فرد مقابل را نشناسیم و همچنین بخواهیم به او چیزی بفروشیم. بسیاری از بازاریابان تلفنی مهارت کافی در برقراری ارتباط از طریق تلفن را ندارند و فروش های بسیاری را از دست می دهند.
آیا مشتریان فعلی خود را نادیده می گیرید؟! شرکت ها معمولاً مشتریان فعلی شان را فراموش می کنند و این به ضرر آنهاست.
مطمئناً جذب مشتریان و یا سهم بازار ناگزیر هدف بازاریابی هر موسسه است و برای این منظور تلاش زیادی می کند،
تمایز میان محصولات روز به روز کم تر میشود، روابط میتواند به عنوان یک منبع اصلی برای ایجاد مزیت رقابتی مطرح شود. مردم حتی حاضرند یک جنس نامرغوب را از یک فروشنده دارای روابط عالی خریداری کنند. مشتریان در فکر خرید جدیدترین محصولات نیستند، بلکه در پی یک مشاور قابل اعتمادند.