خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید بر پایۀ دانشی که به‌صورت علمی آن را در دانشگاه آموخته‌ایم و یا آن را بعد از صرف زمان طولانی به‌صورت تجربه فراگرفته‌ایم، علاوه بر هزینه‌های بالایی که به‌ منظور تهیۀ مکان و ابزارهای موردنیاز باید متحمل شویم دارای ریسک بسیار بالایی ازنظر بازگشت سرمایه و رسیدن به مرحلۀ سوددهی هم هست.


ضمن آن‌که اخذ مجوزهای لازم گاهی چنان پروژۀ پیچیده و دست و پاگیری می‌شود که بعضاً از خیر گرفتن آن یا شروع کردن کار جدید می‌گذریم؛ اما امروزه به‌واسطۀ پذیرفته شدن اینترنت به‌عنوان یک ابزار مهم در زندگی روزمره، بستر مناسبی به جهت راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی به وجود آمده است که اگر در مورد آن‌ها بدانیم، می‌توانیم با توجه به دانش و تواناهایی خود، از ظرفیت‌های دنیای مجازی به‌عنوان یکی از منابع اصلی کسب درآمد استفاده کنیم.


انواع کسب‌وکار اینترنتی
کسب‌وکارهای اینترنتی را در نگاه کلی و اولیه می‌توان به ۲ قسمت تقسیم کرد:

•    کسب‌وکار اینترنتی که خودمان آن را راه‌اندازی می‌کنیم و به کمک وب‌سایت اختصاصی خودمان فعالیت‌ها در حوزه کسب درآمد انجام می‌دهیم.
•    فعالیت به‌عنوان نیروی متخصص با سایر سایت‌های مرتبط، به‌صورت حضوری یا دور کار.

به‌هرحال از هر روشی که به این شکل از درآمد می‌اندیشیم باید آن را خوب بشناسیم و به آن متعهد باشیم. ضمن آن‌که صبور بودن یکی از اولین نیازهای ثمر دادن نهالی است که در این نوع از کسب‌وکار کاشته‌ایم.
 
                                                         «صبور بودن» یکی از اولین نیازهای ثمر دادن نهالی است که در کسب‌وکارهای اینترنتی می‌کاریم.



۱- آیا به خریدوفروش علاقه‌مندید؟
ایدۀ طراحی و راه‌اندازی یکی از بزرگ‌ترین سایت‌های فروش در ایران، وقتی خلق شد که برادران محمدی بعد از پرس‌وجو و تحقیق فراوان در مورد دوربین دیجیتالی موردنظرشان آن را خریدند، اما خیلی زود و بعد از گرفتن چند عکس و مقایسۀ آن‌ها با آنچه در دفترچۀ راهنما به‌عنوان نمونه قرار داده‌شده بود، متوجه شدند که اشتباهی رخ‌داده و این دوربین همان چیزی نیست که مدنظر آن‌ها بوده است.

نشان دادن دوربین به یک متخصص ثابت کرد که عدسی آن تعمیری و دست‌دوم است، این موضوع موجب رنجش ۲ برادر شد، اما به خودشان قول دادند سایتی طراحی کنند که محصولات دیجیتالی مثل دوربین و موبایل در آن با اطلاعات کامل و صحیح معرفی و فروخته شود.

آن‌ها در سال ۱۳۸۵ سایت دیجی کالا را راه‌اندازی کردند که اکنون بعد از نزدیک به ۱۰ سال، یکی از معتبرترین سایت‌های فروش در ایران است و شما نه‌تنها محصولات دیجیتالی که حتی لوازم منزل و کتاب را می‌توانید در آنجا جستجو کرده و بعد از تحقیق کامل عین آن چیزی را که انتخاب کرده‌اید خریده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

دیجی کالا اکنون بعد از نزدیک به ۱۰ سال درآمدی نزدیک به یک میلیارد و دویست میلیون تومان در روز دارد. وب‌سایتی که روزی فقط ۷ نفر کارمند داشت اکنون در حدود ۲۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم حقوق خود را از آن دریافت می‌کنند. راه‌اندازی چنین سایتی بدون شک از بهترین و پردرآمدترین روش‌های کسب درآمد از طریق اینترنت است.

ebay و Amazon نمونه‌های بین‌المللی سایت‌هایی هستند که مبنای کار و درآمدشان معرفی و فروش محصولات مختلف در سراسر دنیا است.



۲- استفاده از شعار «دور نیندازید! بفروشید»
همیشه در اطراف ما چیزهای مختلفی هست که اغلب در عین سالم بودن دیگر به دردمان نمی‌خورد. اگر پیش‌ترها آن‌ها را دور می‌ریختیم یا به دیگران می‌بخشیدیم امروز به مدد اپلیکشن و سایت‌هایی مثل «شیپور» و «دیوار» آن‌ها را می‌فروشیم؛ واسطه‌گری نوعی از کسب‌وکار اینترنتی و ایده‌ای جذاب برای درآمد داشتن است.

پس اگر امکان راه‌اندازی یک نرم‌افزار یا سایت را دارید، می‌توانید از آن به‌عنوان واسطه‌ای بین فروشنده و خریدار استفاده کنید؛ اما این‌که واسطه‌گری چگونه می‌تواند باعث کسب درآمدتان از هر خرید و فروشی شود، موضوعی است که نیاز به مطالعه در این زمینه‌ دارید تا بتوانید با ابداع روش‌های جدید، از رقبای قدیمی‌تر خود پیشی بگیرد. بهتر است بدانید بازار کسب‌وکار اینترنتی هنوز برای بهره بردن از این روش جای خالی بسیار دارد.



۳- از اخبار روز پول دربیاورید
اگر علاقه‌مند به مطالعۀ روزنامه‌ها هستید، یا اطلاعات عمومی بالایی دارید، می‌توانید با راه‌اندازی سایت خبری خودتان و کمی صبور بودن، آن را به منبع درآمد تبدیل کنید.

اخبار روز و موثق را مرتب روی وب‌سایت خود قرار دهید و صبر کنید تا مراجعه‌کنندگانتان هرروز بیشتر و بیشتر شوند.
خواهید دید که صاحبان مشاغل برای سپردن بنر تبلیغات اینترنتی‌شان به شما رجوع می‌کنند. جالب است بدانید در تمام دنیا کاربران بسیاری در اینستاگرام یا سایر شبکه‌های مجازی در صفحات شخصی خودشان از طریق تبلیغات، کسب درآمد می‌کنند.

این روش پیچ‌وخم‌های بسیاری دارد و مهم‌ترین نکات در مورد آن، جذب مخاطب‌های ثابت و هرروزه و البته حفظ آن‌ها است. چراکه مطالب باید به‌قدری مفید و جذاب و البته به‌روز باشند تا بینندگان خود را نیازمند و ملزم به وارد شدن به وب‌سایت شما بکنند تا به این طریق رتبۀ شما در جستجوهای گوگل بالا باشد و این موضوع توجه کسانی را که مایل به تبلیغات هستند را جلب کند.
 


۴- تخصص خودتان چیست؟
مهم نیست در چه زمینه‌ای سواد و مهارت قابل‌توجه دارید، مهم این است که بدون شک افراد زیادی برای فراگیری و یا کسب اطلاع از دانسته‌های شما حاضرند بهای نقدی آن را بپردازند. پس اگر در پی کسب‌وکار اینترنتی هستید شروع به آموزش دادن کنید.

برای رسیدن به این هدف، راه‌های بسیار وجود دارد. کافی است مکان مناسبی را با ابزار موردنیاز فراهم کرده و در حال تدریس موضوع موردنظرتان فیلم تهیه کنید، یا آن را به‌صورت صوت درآورده و روی وب‌سایت‌های دیگر یا سایت شخصی خود قرار دهید.

می‌توانید ازآنچه میدانید فیلم‌های آموزشی بسازید و آن‌ها را به‌صورت چندرسانه‌ای یا مالتی مدیا درآورید. جزوه بنویسید و در زمان مناسب آن را به علاقه‌مندان فراگیری معرفی کرده و بفروشید. خواهید دید که افراد زیادی به‌واسطۀ محدودیت‌های زمانی و مکانی که اغلب ما با آن‌ها درگیریم، به آنچه شما می‌آموزید علاقه‌مندند.



۵- امپراتوری راه بیندازید
اگر برای کسب درآمد از طریق اینترنت، امکان جمع‌کردن یک گروه از افراد مجرب در زمینه‌های مختلف را دارید می‌توانید به کمک آن‌ها سایتی را طراحی و مدیریت کنید که در زمینه‌های مختلف اطلاعات و اخبار در اختیار دیگران قرار می‌دهد. سایتی که کاربر بداند در هرلحظه از حضورش در آن، می‌تواند مطلب جدید و جذابی را بیابد. می‌تواند اخبار بخواند، آموزش ببیند، فیلم تماشا کند و حتی خرید کند.

بدون شک، بنیان نهادن چنین سرزمینی سخت خواهد بود، اما می‌تواند سایتی پربازدید با بازدهی مالی بالایی باشد. این روش علاوه بر امکان جذب تبلیغات، می‌تواند درزمینۀ تجاری و خریدوفروش باعث سود صاحبانش شود.



۶- در ایران چند نفر از نرم‌افزار «بازار» استفاده می‌کنند؟
از دفترچه یادداشت روزانه تا آخرین نسخه از بازی‌های هیجان‌انگیز!
به‌هرحال اپلیکیشن «بازار» یک فضای ایمن و پر از نرم‌افزارهایی است که روزبه‌روز بر تولیدشان افزوده می‌شود و هر بار که به آن سر می‌زنیم لبریز از برنامه‌هایی است که پیش از دیدنشان، به نوع استفاده و درجه اهمیتشان آگاه نبودیم.

گروه آگاه «بازار» می‌داند که نباید منتظر نیاز مشتری شد و آن را تولید کرد، بلکه بُرد باکسی است که محصول خود را تولید و کاربر را مجاب به استفاده از آن می‌کند. چند نرم‌افزار مثل «بازار» یا سایت مثل «پی سی دانلود» می‌شناسید؟ پس اگر در این زمینه علاقه‌مندی یا علمی دارید دست‌به‌کار شوید. تولید و ارائۀ  نرم‌افزارهای مختلف و موردنیاز، یکی از راه‌های کسب درآمد از اینترنت است.



۷- منبع درآمد شبکه‌های اجتماعی کجاست؟
وقتی تصویری از خود با درج مکان دقیقی که در آن هستیم را در فیس بوک به اشتراک می‌گذاریم، در واقع اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شرکت‌های مختلف قرار می‌دهیم تا بدانند هم‌اکنون بهتر است صفحۀ کدام فروشگاه را به ما پیشنهاد دهند.

این گروه قدرتمند و بی‌نظیر که اکنون اینستاگرام را نیز در اختیار دارد، از اطلاعات پروفایل ما که شامل همه‌چیز ازجمله محل زندگی، جنسیت و علاقه‌مندی‌هایمان می‌شود، به نفع خودش استفاده می‌کند و شرکت‌های بی‌شماری حاضرند به فیس بوک پول بدهند تا با کمک روبات‌های هوشمندی که دائماٌ در حال پردازش و استخراج اطلاعات هستند، در مناسب‌ترین زمان ممکن، پیچ آن‌ها را به کاربران توصیه کند.

شبکه‌های مجازی مانند فیس بوک در جهان با یک میلیارد کاربر و اینستاگرام (به‌خصوص در ایران به‌واسطۀ فیلتر نبودنش) درآمدهای هنگفتی از این طریق دارند و در صدر روش‌های مختلف کسب‌وکارهای اینترنتی هستند. اگر علم و قدرت راه‌اندازی چنین شبکه‌ای را دارید، دست‌به‌کار شوید.

گرچه در روش‌های فوق راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی نیازمند سرمایۀ اولیه چندانی نیست، اما اگر تخصص کافی در اجرای آن نداشته باشیم، بدون شک با شکست مواجه می‌شویم.


منبع درآمد مازاد
در شکل دوم توضیح این نوع از درآمدزایی، نگاه ما به آن، منبع درآمد ثانویه در کنار شغل اصلی است. وقتی به هر دلیل به درآمد بیشتر می‌اندیشید، به‌جز کارکردن در نوبت دوم یا سوم یک کارخانه، تاکسی‌سرویس، شغل نامرتبط با تحصیلات و تخصصتان و درنهایت خستگی مفرط و کم‌خوابی، چه ایدۀ دیگری به ذهنتان می‌رسد؟

اگر باوجود سواد و تخصص و هنر ویژه‌ای، متأهل و مادر هم هستید و اولین دغدغۀ شما، فرزندان و حفظ کیفیت زندگی‌تان باشد و برای دست‌یابی به آن مجبور باشید کار بیرون از منزل را رها کنید و از درآمد حاصل از آن بگذرید چه حسی خواهید داشت؟ راه دستیابی به پول بدون ترک مبل گوشۀ هال چیست؟



۸- مغازه‌ای به وسعت جهان
خانوادۀ فقیر تایلندی که مادرش از طریق سبدبافی درآمد اندکی کسب می‌کرد، وقتی دچار تحول شگرفی شد که پسر کوچک خانواده به خرید گاه‌وبیگاه توریست‌ها بسنده نکرد و با اندک سواد زبان انگلیسی و چند عکس و یک وبلاگ ساده، کارِ دست مادرش را به جهان معرفی کرد و اکنون مدیر فروش بزرگ‌ترین شرکت صادرکنندۀ محصولات سنتی تایلند به اروپا و آمریکا است.

هرچقدر کسب‌وکارتان کوچک و یا خدماتی و نیازمند به حضور مشتری است، اما برای رونق هرچه بیشتر آن دست‌به‌کار شده و از طریق اینترنت تبلیغات کنید و بیست‌وچهارساعته در حال عرضه و معرفی آن باشید.



۹- از تفریحات اینترنتی مردم جهان برای خود پول بسازید
تماشای قطعات کوتاه یا بلند تصویری جزو کارهای روزانه و اغلب تفریحی کاربران اینترنت محسوب می‌شود.
درواقع زمان و حجم زیادی از اینترنت صرف سایت‌هایی چون آپارات می‌شود.
یکی از راه‌های جذب پول از طریق اینترنت، همین اشتراک‌گذاری چندرسانه‌ای یا مالتی مدیا است.
شما می‌توانید از کارهای خود که می‌تواند نمایشی یا آموزشی باشد فیلم گرفته و با یک ویرایش ساده آن را روی وب‌سایت‌هایی مثل آپارات یا یوتیوب قرار دهید.

چنانچه این کلیپ‌ها موردتوجه واقع شود می‌توانید برای دریافت سایر قسمت‌های آن از کاربران پول درخواست کرده یا تبلیغ دیگران را قبل از کلیپ‌های خود بپذیرید.



۱۰- آنلاین مشاوره بدهید
میزان مراجعۀ افراد جامعه به روانشناسان و متخصصین یک حوزه، برای توضیح و حل مشکلات روزمره روزبه‌روز رو به افزایش است، همچنین کمک گرفتن از متخصصان درزمینۀ انتخاب شغل، رشته تحصیلی، مشکلات حقوقی و مالی و… از بروز اشتباهات جبران‌ناپذیر بعدی جلوگیری می‌کند، پس اگر درزمینۀ خاصی سواد و تبحر کافی دارید می‌توانید در کنار شغل اصلی خود، ساعاتی را به‌صورت آنلاین به مشاوره و کمک به دیگران صرف کنید.

البته برای موفق بودن در این زمینه و دیده شدن، نیازمند همکاری با سایت‌های مرتبط در آن حوزه خاص هستید.



۱۱- در نوشتن توانمندید؟
بسیاری از شرکت‌ها، برای زنده و به‌روز نگه‌داشتن سایت‌های خود نیازمند همکاری افراد به‌صورت دورکاری هستند.

این شیوه‌ای دو سر سود برای آن‌ها و کسانی است که قدرت نوشتن مطالب سفارشی رادارند. مطالبی که بتواند محصول تولیدی آن‌ها را به‌خوبی معرفی کند و یا به تحلیل کارشناسانۀ موضوعی بپردازد. پس اگر علاقه‌مند به نوشتن هستید و در این زمینه، توانایی‌های لازم را دارید به کار تولید محتوا بپردازید؛ اما توجه داشته باشید که صِرف نوشتن یک مطلب کافی نبوده و باید علاوه بر علمی بودن، آن را به‌گونه‌ای بنویسید که به بالا بردن شانس دیده شدن آن در موتورهای جستجو کمک شود. پس اطلاعات خود را درزمینۀ سئو بالا ببرید تا مطالب شما شانس بالاتری برای دیده شدن در موتورهای جستجو کسب کنند.



۱۲- رزومه بنویسید
اگر خودتان مدتی را صرف جستجوی کار مناسب کرده باشید بدون شک به این نکته پی برده‌اید که داشتن یک رزومۀ کامل با در نظر گرفتن تمام نکات کلیدی و حیاتی، چقدر می‌تواند در کسب موفقیت شما در به دست آوردن یک شغل، مؤثر باشد.

همۀ افرادی که با این موضوع روبرو بوده‌اند نیز این نکته را می‌دانند، اما همۀ آن‌ها نمی‌توانند یک رزومه یا کارنامک درخور و مناسب ایجاد کنند، پس می‌توانید از این طریق نیز به کسب درآمد از طریق اینترنت فکر کنید.

سایت‌های مثل لینکدین که اختصاص به معرفی کارجویان متخصص دارد می‌تواند گزینۀ خوبی برای جستجوی مشتری‌های این مورد باشد.



۱۳- شما فقط فالوئر جذب کنید!
بسیاری از شرکت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که در اینستاگرام بانام دلخواه خود صفحه بسازید و با هر مطلبی که موردعلاقه‌تان است مطلب پست کنید و به این طریق فالوئر (دنبال کننده) جذب کنید، سپس وقتی این تعداد به حدنصاب رسید صفحه را به قیمت خوبی از شما می‌خرند و بعد شروع به تبلیغ محصول خودشان می‌کنند.

اگر برای کسب‌وکار اینترنتی راه دیگری به ذهنتان نمی‌رسد با یک جستجوی ساده می‌توانید شرکت‌هایی را که علاقه‌مند به همکاری‌هایی ازاین‌دست هستند را یافته و شروع به کارکنید. فقط دقت کنید که دنبال کننده‌ها باید واقعی و مرتبط باشند و حتماً مطالب شمارا به‌صورت واقعی و دستی لایک کنند تا صفحۀ شما گزینه مناسبی برای فروش باشد.

فالوئر جذب کنیدبه‌صورت خلاصه، در کسب‌وکار اینترنتی، شما می‌توانید با حداقل هزینه و در نظر گرفتن تمایلات و تخصص‌هایی که دارید گزینه‌های زیادی برای خود پیدا کنید؛ از طریق افراد مختلفی که در اطراف خوددارید و همچنین نظراتی که در وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی یا فروم های مختلف درج می‌شود، می‌توان نیازهای مخاطبین را به دست آورد و از آن‌ها ایده گرفت و ایده‌ها را بررسی کرد.


منبع: oneclick.ir

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید