خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در نشست کارآفرینی کودکان کار اعلام شد که نباید به کودکان کار برچسب زده شود اینها عضو باندهای مافیایی نیستند و گاهی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند درحالی که نیازمند واقعی کار هستند.


به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری فارس، در نشستی که به مناسبت ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای کودکان کار برگزار شد زهرا سادات حسینی مدیرعامل مؤسسه قلب سفید گفت: مؤسسه ما در مناطق 17 تا 19 تمام کودکانی که به عنوان کودکان کار فعالیت می‌کنند را تحت پوشش می‌گیرد تا آنها را توانمند کند.

وی ادامه داد: حتی خانواده این کودکان نیز جامعه هدف مؤسسه است که می‌خواهیم آنها را آموزش دهیم. کار کودک در تعاریف جهانی به کاری گفته می‌شود که به رشد جسمی و روحی کودکان آسیب بزند و ما به دنبال این هستیم کاری برایشان ایجاد و خلق کنیم که آسیبی برایشان ایجاد نکند.

حسینی ادامه داد:‌در مؤسسه قلب سفید گروه‌های آموزشی،هنری و ورزشی داریم. آموزش فوتبال، تئاتر، موسیقی،مجسمه سازی و غیره و حتی آموزش سواد برای کودکانی که اصلا به مدرسه نرفته‌اند ارائه می‌شود.

وی  گفت: توانمندسازی خانواده کودکان کار ساده‌ای نیست و دوسال است که برای خانواده این کودکان آموزش‌های متنوعی را در نظر گرفته‌ایم. ما نمی‌توانیم کار را از این کودکان بگیریم بلکه کاری می‌کنیم تا علاوه بر اینکه درآمد زایی داشته باشد عزت نفس‌شان هم حفظ شود. به طور مثال بسته‌های ارزاق تهیه کرد و بن خرید به خانواده‌ها می‌دهیم تا به صورت اقساطی لوازم منزل را به ایشان می‌دهیم.

مدیرعامل مؤسسه قلب سفید افزود: کودکانی داریم که برای درآمد هفته‌ای 5 یال 10 هزار تومان مجبورند 12 هزار بسته لواشک یا گیره پرده تهیه کنند. یا کودکی داشته‌ایم که صاحب‌کارش 7 میلیون درآمدش را به او نداده . ما به دنبال این هستیم که از برچسب زدن به کودکان کار بپرهیزیم.

حسینی با اشاره به همکاری مؤسسه قلب سفید با مؤسسه خیریه کارآفرینان آرا گفت: مؤسسه آرا کودکان 18 تا 30 سال را حمایت  می‌کند و برایشان کار فراهم می‌کند.

وی ادامه داد:‌ همه کودکان کار عضو باندهای مافیایی نیستند نمی‌گویم باندی وجود ندارد اما همه کودکان عضو آن نیستند. عده‌ای به صورت فامیلی سر چهاراه می‌آیند و محله‌ای را قرق می‌کنند اما باند نیستند. البته باندهای قاچاق وجود دارد که در بعضی استان‌ها کودکان به فروش مواد مخدر می‌پردازند. یا در شوش عده‌ای هستند که به صورت باند فعالیت کرده و خود را به صورت کودک کار نشان می‌دهند در حالی که خانه‌ای اجاره کرد و کودکان را برای این کار اجیر می‌کنند.

همچنین در این نشست مرجان فاضل‌زاده نماینده موسسه کارآفرینی آرا گفت: در مؤسسه ما جامعه هدف 18 تا 30 سال هستند. کودکانی که از بدو تولد یا شیرخوارگی به دلایل مختلف بی‌سرپرستی یا بدسرپرستی در بهزیستی نگهاداری می‌شده و پس از رسیدن به سن 18 سالگی از بهزیستی خارج می‌شود. و همینطور کودکان قلب سفید را برای تامین کارشان پوشش می‌‌دهیم.

وی افزود: مبلغی که پس از رفتن کودکان از بهزیستی به آنها داده می‌شود بسیار ناچیز است و کودکان با آن مبلغ توان زندگی کردن ندارند و چون خانواده نداشته درگیری بسیاری از آسیب‌ها هستند. به همین دلیل در مؤسسه آرا آموزش‌های روانشناسی و فنی حرفه‌ای داده می‌شود.

نماینده موسسه کارآفرینی آرا گفت: جشنواره زنجیره ارزش از 14 تا 16 شهریور طی برنامه‌ای مشترک با موسسه قلب سفید برگزار می‌شود تا علاوه بر تقدیر از خیریه‌های برتر شرایط افزایش کمک به کودکان کار فراهم شود.

فاضل‌زاده افزود:‌ما نمی‌خواهیم که کودکان کار درگیر مشاغل کاذب شوند یا در کوره‌های آجرپزی یا فضاهای سخت کار کنند. یا اینکه مشاغل کاذب و موقت داشته باشند بلکه می‌خواهیم با گذراندن دوره‌های کاروزی 6 تا 9 ماهه آنها را توانمند کرده و وارد بازار کار کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید