خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تاکنون 470 تا 500 شرکت دانش بنیان بر مبنای کارآفرینی فناورانه با پرچم داری دانشگاه صنعتی شریف در کشور شکل گرفته و فعالیت می کند.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، اسماعیل قادری فر در کنفرانس ملی کارآفرینی در دانشگاه صنعتی شریف، اظهار کرد: بیش از یکهزار استارتاپ در منظومه راهبری علم و فناوری کشور در حال فعالیت هستند و ایران در این زمینه دارای رتبه نخست منطقه است.
رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: ایران در اکوسیستم استارتاپی یکی از کشورهای پیشرو است و رشد خوبی در حوزه تولید علم با رویکرد توسعه شاخص های شتابدهنده کارآفرینی دارد.

کارآفرینی فناورانه
وی با اشاره به اینکه کارآفرینی وارد عرصه جدید شده است، تصریح کرد: هم اکنون توسعه زیست بوم نورآورانه در کشور به درستی در حال انجام است و باید برای توسعه مفهوم کارآفرینی فناورانه برنامه ریزی های بیشتری انجام شود.
قادری فر با بیان اینکه کار آفرینی فناورانه بالاتر از کار آفرینی عمومی است، افزود: کارآفرینی فناورانه ارزش افزوده بیشتری به همراه دارد.
وی همچنین در خصوص ویژگی های کارآفرینی فناورانه، ادامه داد: کارآفرینی فناورانه دارای خلاقیت، شهامت و جسارت است و به دلیل سختی مسیر ریسک پذیری و موانع بیشتری نیز دارد.
قادری فر تصریح کرد: برای توسعه مفهوم کارآفرینی فناورانه نیاز به ابزار و چارچوب های آموزشی است که شکل گیری سرمایه گذاری های خطر پذیر یکی از این ابزار ها است.
رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: در حال حاضر اقدامات خوبی آغاز شده و 18 تا 20 صندوق با سرمایه گذاری ریسک و خطر پذیر شکل گرفته که در فرابورس نیز ثبت شده است.
وی افزود: باید ماللکیت معنوی با چارچوب های قانونی و بستر سازی مناسب برای توسعه کار آفرینی فناورانه با حمایت نهاد های مرتبط ایجاد شود. با حمایت از این موضوع شاهد کمک و راهبردهای استراتژیک اندیشمندان و محققان حوزه خواهیم بود که در نهایت اثرهای بیشتری خلق می شود.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی با حضور و افزایش رویداد های علمی داخلی و شرکت های دانش بنیان تحقق پیدا می کند.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید