خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از افتتاح نمایشگاه طرح «دست آفرین» در برج میلاد خبر داد و گفت که این نمایشگاه صرفاً ویژه دست آفریده ‌های زنان سرپرست خانوار، توانیابان و معتادان بهبود یافته است و به زودی امکان عرضه محصولات این افراد در فروشگاه شهروند نیز فراهم خواهد شد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایسنا، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در مراسم افتتاح نمایشگاه طرح دست‌آفرین که در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد، با اشاره به توجه سازمان خدمات اجتماعی و زیرمجموعه‌های شهرداری تهران به توانمندسازی مشاغل خانگی و برگزاری نمایشگاه دست آفرین، گفت: هدف اصلی ما از ارائه و اجرای این طرح است که بتوانیم از طریق این نمایشگاه زمینه آن را فراهم کنیم تا افرادی نظیر زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته، توانیابان و … که امکان عرضه، توزیع یا فروش محصولات و خدمات خود را ندارند، این امکان و فرصت را پیدا کنند.

وی درباره اینکه طرح «دست‌آفرین» چه تفاوت‌ها و مزیت‌هایی را نسبت به طرح‌های مشابه سابق دارد، گفت: تفاوت اصلی این طرح در آن است که ما با یک نگاه جدی‌تری مطالبات جامعه هدف را دنبال می‌کنیم، از جمله اینکه اگر در بازار بهاره تفاوتی بین تولیدکنندگان و کارآفرینان خانگی با فروشندگان محصولات متفرقه شهری وجود ندارد، ما تلاش کردیم تا این امکان برای تولیدکنندگان فراهم شود.

وی ادامه داد: دومین تفاوت در این طرح بر آن اساس است که شاید در سایر طرح‌ها جامعه هدف لزوماً افراد نیازمند نباشند ولی ما در این طرح سعی کردیم تا افراد نیازمند به معنای واقعی را هدفگذاری کنیم و این افراد در سازوکاری مشخص از طریق بانک اطلاعاتی در سیستم مدیریت شهری یا از طریق سمن‌ها و انجمن‌های خیریه و یا سازمان بهزیستی شناسایی و انتخاب شدند.

نظری همچنین اطهار کرد: سومین وجه تفاوت این طرح با سایر طرح‌ها در آن است که ما به دنبال جای ثابت برای مشاغل ثابت نیستیم. ما صرفاً در مقاطع مشخص و کوتاه زمانی این فضا را برای افراد مختلف فراهم کنیم تا از این طریق بتوانند محصولات خودشان را به شهروندان معرفی کنند. همچنین در نظر داریم که در سال ۹۸ با همکاری شهرداری این امکان را در مراکزی چون فروشگاه‌های شهروند ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها مسئول ایجاد شغل نیستند، خاطرنشان کرد: علت ورود مدیریت شهری به طرح «دست‌آفرین» به این دلیل است که در جهت نقش اجتماعی خود در کنار نقش مدیریتی بتواند تأثیرگذار باشد. همچنانکه ما در این طرح برای غرفه‌ها مشاورانی را برای نوع توزیع و ارائه و قیمت‌گذاری محصولات در نظر گرفتیم تا بتوانند عملکرد بهتری داشته و رفته رفته توانمند شده و اصطلاحاً روی پای خودشان بایستند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه توانمندسازی افرادی که مشاغل خانگی و اصطلاحاً دست‌آفرین دارند، نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و شهری دارد، افزود: ما در طرح دست‌آفرین مسئولیت اجرای طرح‌های زنان را به اداره کل بانوان شهرداری واگذار کرده‌ایم که در ذیل این اقدامات سایر طرح‌ها چون طرح سابق کوثر مشمول می‌شود.

براساس گزارش شورای شهر، وی افزود: ما در طرح دست‌آفرین تاکید بر حمایت چند گروه ویژه از جمله زنان بدسرپرست یا بدون سرپرست و معتادان بهبودیافته و.... داریم و امیدواریم که این طرح در سال‌های آینده استمرار داشته باشد و بتواند در جهت توانمندسازی افرادی که مشاغل خانگی دارند، مؤثر واقع شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید