بهمنظور تسهیل در جهت دریافت مجوز کسبوکار توسط متقاضیان اشتغال، سامانه دادور در استان کرمانشاه آغاز به کارکرد.
به گزارش کارآفرین ناب به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد عبدی رئیس اداره اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، از راهاندازی و آغاز به کار سامانه دادور در استان کرمانشاه خبر داد.
رئیس اداره اشتغال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با اشاره به تلاش مسئولین و مجموعه بنیاد در جهت ایجاد اشتغال و کارآفرینی متقاضیان اشتغال در جامعه ایثارگری در تشریح این سامانه گفت: سامانهی دادور درواقع برگرفتهشده و مبین عنوان «سامانهی نظارت و شکایات صدور مجوزهای کسبوکار» در کشور میباشد و درواقع بیانکننده این موضوع است که به استناد تصویبنامه ابلاغی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، دستورالعملی مبنی بر استقرار و توسعه مرکز ملی پایش محیط کسبوکار با مدیریت راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیریت فنی زیرساختی سازمان فناوری اطلاعات ایران در سراسر کشور ایجادشده است.
عبدی در توضیح این سامانه افزود: این مرکز دارای سامانههای تخصصی در خصوص صدور مجوز، دریافت شکایات، پاسخ به ابهامات و سؤالات، فوریتهای محیط کسبوکار و اطلاعرسانی مجوزها و نقشه ملی استعلامات کشور میباشد.
رئیس اداره اشتغال بنیاد کرمانشاه ادامه داد: این سامانه از یکسو دسترسی و امکان شکایت و پیگیری فرایندهای صدور مجوز را در اختیار عموم مردم قرار داده و نیز کسبوکارهای متقاضیان دریافت مجوز از طریق سامانهی تحت وب و نرمافزار ویژهی گوشیهای هوشمند را ارائه میکند و از سوی دیگر، از طریق نرمافزار داشبورد به مدیران ارشد و نهادهای نظارتی در حوزهی حاکمیت امکان دریافت شکایات و بازخوردهای مردمی در مورد وضعیت فرایند صدور مجوزهای کسبوکار را بهمنظور رسیدگی و پاسخگویی به مشکلات مردم را فراهم میکند.
این مسئول در حوزه اشتغال بنیاد کرمانشاه اضافه کرد: این سامانه از طریق شبکه اینترنت با داشبوردهایی که در آن نصبشده، برای مراکز تصمیمگیری همچون مرکز ملی رقابت، استانداران و بالاترین مقام دستگاههای اجرایی مرتبط با صدور مجوز میباشد و بدین ترتیب وزارت امور اقتصادی و دارایی خواهد توانست با کمک به روانسازی و بهبود کمی و کیفی فرایندهای صدور مجوز در کشور، ضمن انجام تکالیف قانونی، به بهبود وضعیت محیط کسبوکار و توسعه اقتصادی کشور کمک شایانی نماید.
آدرس سامانه برای مراجعین: www.bemcenter.ir