خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیر صنعت، معدن و تجارت
نعمت‌زاده اعلام کرد:

کاهش صادرات در سال جاری
 خودکفایی گندله‌سازی در سال آینده

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اعلام اینکه سال آینده در گندله‌سازی خودکفا می شویم، گفت: امسال با کاهش صادرات مواجه شده‌ایم و از 200 میلیارد تومانی که برای جایزه صادراتی در نظر گرفته‌ایم تاکنون 50 میلیارد تومان اختصاص یافته است.به گزارش ایسنا در اصفهان، محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرد: شرکت‌های سنگ آهن چادرملو و گل گهر 80 درصد سنگ آهن کشور را تولید می‌کنند و طبق نظرخواهی‌ها، قرار شد سهم هر کدام به صورت عرضه و تقاضا تعیین شود اما با شرایط نابسامان بازار بین المللی فولاد، محصولات جانبی و سنگ آهن مواجه شدیم.وی افزود:

سال گذشته برای کنسانتره سنگ آهن قیمت گذاری کردیم اما افزایش ظرفیت تولید فولاد بر این تصمیم اثر گذاشت. امسال نیز با کمبود شش میلیون تنی گندله مواجه هستیم که به صورت انحصاری است.نعمت زاده گفت: شرایط رکود حاکم بر بازار بین المللی ناشی از ارزان شدن فولاد و تغییر رویکرد چین از واردکننده به صادرکننده فولاد و نیز برقراری تعرفه 30 درصدی فولاد در آمریکا، سبب شد تعرفه واردات را افزایش دهیم اما بیشتر از مقدار تعیین شده، نمی‌توانستیم تعرفه را بالا ببریم، زیرا این امر بر قیمت محصولات تأثیر می‌گذاشت.

سال آینده در گندله‌سازی خودکفا می شویم
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در حال حاضر سود واحدهای گندله سازی خوب است اما نه به اندازه کافی. با برنامه‌هایی هم که گذاشته‌ایم در سال آینده در گندله سازی خودکفا خواهیم شد.وی ادامه داد: قبلا صادرات فولاد نداشتیم و شرکت‌های بزرگی نظیر فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ذوب آهن با بالا بردن کیفیت محصول و صادرات برای کشور ارزآوری کردند. 200 میلیارد تومان برای جایزه صادراتی در نظر گرفته‌ایم که تاکنون 50 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید