خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس اتاق تعاون ایران
 رئیس اتاق تعاون :

عمده مسئولان کشور به تعاون اعتقاد ندارند

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: عدم باور بخش زیادی از سیاست گزاران و مسئولین کشور به فرهنگ تعاونی و قابلیت بخش تعاون به ایفای نقش موثر و سازنده در اقتصاد کشور، موجب ناکامی بخش تعاون شده است.بهمن عبداللهی در گفتگو با تسنیم،با اشاره به اینکه یکی از مهمترین موانع توسعه اقتصادی در کشورهای درحال توسعه کمبود سرمایه است گفت: همین سرمایه کم نیز به دلیل نبود فرهنگ سرمایه گذاری ، صرف فعالیت‌های غیراقتصادی می شود. شرکت های تعاونی از طریق آموزش اعضا و ایجاد زمینه های سالم اقتصادی قادرند در کاهش میزان مصرف افراد و در نتیجه افزایش پس انداز دخالت نموده و این سرمایه ها را در جهت سرمایه گذاری در تولید هدایت کنند. وی ادامه داد: تعاونی ها می توانند این وجوه متمرکز شده را در یک صندوق تجمیع کرده و با انجام عملیات بانکی موجب به کار افتادن آن در جریان سرمایه گذاری شوند. هدف اقتصاد تعاونی تا پایان برنامه پنجم توسعه در اختیار داشتن 25 درصد از اقتصاد کشور تعیین شده است.

 عبداللهی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین معضلات و ویژگی مشترک کشورهای در حال توسعه نرخ بالای بیکاری است افزود: دلیل این امر نه تنها رشد جمعیت بلکه عدم هماهنگی بخش صنعت با نیازهای اشتغالی جامعه است. نگاه بلند حاکم در تدوین قانون اساسی و نیز سیاست های اصل 44 نشان از باور عمیق به ارزش های انسانی، اسلامی، عدالت محور و مردمی بودن اقتصاد تعاونی و ناشی از اعتقاد به توانایی این مدل اقتصادی برای تأمین نیازمندی‌های جامعه بوده است.
وی با بیان اینکه اقتصاد تعاون در حال حاضر در بیش از 180 کشور جهان به ویژه کشورهای توسعه یافته مورد توجه جدی و عملی قرار داشته است گفت: با توجه به مزایای اجتماعی تعاون به عنوان راه کاری برای اصلاح برخی از عوارض منفی اقتصاد آزاد و سرمایه داری مانند ایجاد اختلاف طبقاتی، توزیع ناعادلانه درآمد و ثروت و غیره بکار گرفته شده و هرروز توسعه بیشتری پیدا می کند. رئیس اتاق تعاون ایران گفت:در کشور ما تاکنون بالغ بر 190 هزار تعاونی در گروه های گوناگون مانند تولیدی، کشاورزی، دامپروری و شیلات،مسکن، مصرف ،اعتبار ،فرش و صنایع دستی ،آموزشی و فرهنگی ، دانش بنیان و غیره به ثبت رسیده و این تعداد در قالب  4000 اتحادیه استانی و 54 اتحادیه ملی و تحت عضویت 31 اتاق تعاون استانی با تحت پوشش قراردادن بیش از 30 میلیون نفر از جمعیت کشور فعالیت می‌کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید