خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 وزیر ارتباطات
 وزیر ارتباطات در دیدار با سفیر روسیه
تحریم‌های غرب علیه روسیه غیرعقلانی است

وزیر ارتباطات در دیدار با سفیر روسیه در ایران با استقبال از سفر وزیر ارتباطات روسیه به ایران در آینده‌ای نزدیک، ابراز امیدواری کرد: این سفر زمینه همکاری مشترک در بخش IT پست، مخابرات و ماهواره را فراهم کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمود واعظی در این دیدار با اشاره دیدگاه دولت در زمینه روابط با روسیه گفت: تاکید رییس جمهور بر این است که در دوران پساتحریم و جدای از اتفاقات پیرامون، روسیه به عنوان همسایه همیشگی ایران مطرح است و باید روابط اقتصادی، سیاسی، صنعتی و امنیتی را با آن گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: بر این اساس بنای ما بر همکاری بوده و در این راستا هیچگونه محدودیتی نداریم.
او همچنین با اشاره به دیدار دکتر روحانی با رییس جمهور روسیه گفت: در این دیدار دکتر روحانی به آقای پوتین گفتند که ما طعم تحریم‌ها را چشیده‌ایم و تحریم‌های غرب ضد روسیه را غیر عقلانی می‌دانیم و آمادگی داریم هرگونه کمکی در این زمینه باشد، به روسیه ارایه دهیم.
واعظی همچنین به علاقه‌مندی آذربایجان در این خصوص اشاره کرد و گفت: یکی از نتایج مثبت کمیسیون مشترک می‌تواند تقویت زمینه‌های همکاری دو جانبه و چند جانبه باشد که در این زمینه با توجه به اینکه ریاست کمیسیون ترکیه و آذربایجان بر عهده اینجانب است این موارد بهتر عملی می‌شود.
وی در ادامه از تلاش مجموعه وزارت ارتباطات در برگزاری هر چه بهتر کمیسیون مشترک با روسیه خبر داد و گفت: بسیار علاقه‌مندیم این کمیسیون از حالت تشریفاتی خارج و تبدیل به کمیسیونی با دستور کار مشخص و مدون شود.
او در این زمینه گفت: برای همکاری و گسترش روابط، خواهان کمیسیون مشترک کاری هستیم و در این زمینه با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف هماهنگی کرده تا با پیشنهادات روشن در آن حاضر شوند.
واعظی با اشاره به زمینه‌های مختلف همکاری درباره روابط بانکی، صنعت، نفت و گاز و به ویژه بخش خصوصی دو طرف ادامه داد: زمینه همکاری ایران و روسیه در بخش صنعت، نظامی، تجارت، علمی، فرهنگی بسیار گسترده است و امیدواریم به سرعت توسعه یابد.
وزیر ارتباطات در مورد اتصال خط آهن سراسری ایران از طریق آذربایجان به روسیه نیز گفت: با توجه به مذاکرات گذشته علاقه‌مندیم این خط بین سه کشور زودتر کشیده شود.
وی از علاقه‌مندی بخش خصوصی دو طرف جهت سرمایه‌گذاری خبر داد و اظهار داشت: باید تلاش کرد بستر فعالیت بخش خصوصی دو طرف فراهم شود.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید