خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


دکتر کامران ندری :امپراتورهای بانکی اجازه اجرای اقتصاد اسلامی را نمی‌دهند
دکتر بیژن بیدآباد: امپراتورهای بانکداری ایران مانع اسلامی شدن بانک‌های ایران می‌شوند

به گزارش تسنیم دکتر کامران ندری کارشناس اقتصادی گفت: بانک محل درآمدی شده است برای امپراتورهای بانکی که با اسلامی شدن آن منافع شان درخطر می‌افتد.

بنابراین شما توقع نداشته باشید که اصلاح نظام بانکی به سادگی انجام شود. عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام با اشاره به نظام بانکی سایر کشورهای اسلامی و اینکه اجرای نظام بانکی اسلامی آنان به صورت تدریجی و در یک نظام دوگانه بوده است، افزود: ما در قانون بانکداری بدون ربا آمدیم یک الگویی که در هیچ کجا طراحی و اجرا نشده بود و کارایی آن مشخص نبود را به صورت گسترده پیاده کردیم.
دکتر بیژن بیدآباد با اشاره به نقش ایدئولوژی فقه به انتقاد از نقش فقه و فقها در بانکداری اسلامی پرداخت و اینکه فقه ما یک جواب واحد به ما نمی‌دهد تا بتوانیم بر اساس آن یک مدل‌سازی و یک مطالعه علمی انجام دهیم، گفت: اگر در پاسخ به یک سؤال به دو جواب برسد، فقه علمی نیست. ما باید به یک جواب واحد برسیم تا اینکه افرادی که در بانک مرکزی هستند استفاده کنند.وی با اشاره به عواملی که مانع اجرای نظام بانکداری اسلامی در ایران می‌شود بیان کرد: بانک محل درآمدی شده است برای امپراتورهای به ظاهر مسلمان ایران که با اسلامی شدن آن منافعشان درخطر می‌افتد. بنابراین شما توقع نداشته باشید که اصلاح نظام بانکی به سادگی انجام شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید