خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی :

آزادسازی نرخ بلیت هوایی به منزله افزایش قیمت نیست

 دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به آزادسازی نرخ بلیت 170 مسیر داخلی اشاره و تاکید کرد: این آزادسازی به منزله افزایش قیمت ها نیست، بلکه ایجاد یک شرایط رقابتی برای استفاده عموم مردم از خدمات حمل و نقل هوایی است.
مسعود اسدی سامانی در گفتگو با ایرنا، افزود: آزادسازی نرخ بلیت های هوایی علاوه بر ایجاد رقابت سالم در بین شرکت های هوایی، در افزایش کیفیت ارائه خدمات هوایی به مردم بسیار تاثیرگذار خواهد بود و اقتصاد حمل و نقل هوایی و صنعت هوانوردی را متحول خواهد کرد.

وی درباره آزادسازی نرخ بلیت پروازهای هوایی از روزدوشنبه در 170 مسیر داخلی گفت: این مسیرها بر اساس شاخص های مشخصی تعیین شدند که استفاده از فرکانس های بالا در حین پرواز، پرواز در مسافت های کوتاه، سهولت دسترسی به سایر بخش های حمل و نقل و پرواز حداقل سه شرکت هوایی به این مقاصد داخلی، از مهمترین شاخصه های آزادسازی نرخ بلیت هوایی در این 170 مسیر داخلی است.دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: از آنجا که در مجموع 87 مسیر داخلی فاقد این شاخص ها بودند، لذا نرخ بلیت این مسیرها همچنان مشمول قیمت گذاری باقی ماندند.وی با بیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت پروازهای هوایی تکلیف قانونی برنامه پنجم توسعه بود، گفت: نرخ بلیت پروازهای خارجی از دهه 70 عملا آزاد شده بود، اما نرخ بلیت پروازهای داخلی به صورت تکلیفی تعیین می شد و این در ضعیف شدن توان مالی شرکت هوایی کشور بسیار تاثیرگذار بود.سامانی با اشاره به بدهی زیاد برخی از شرکت های هوایی به شرکت ملی نفت و شرکت فرودگاه های کشور، یادآورشد: هم اکنون سه یا چهار شرکت هوایی به شرکت نفت و شرکت فرودگاه ها بدهکارند و بقیه شرکت های هوایی به صورت منظم عوارض خدمات فرودگاهی و هزینه های سوخت خود را پرداخت کرده و هیچگونه بدهی ندارند.دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تصریح کرد: نرخ های تکلیفی اجازه نمی داد شرکت های هوایی بتوانند ناوگان هوایی خود را توسعه دهند و این در بهبود کیفیت خدمات هوایی به مردم نیز مشکلاتی را به وجود می آورد.وی اظهارداشت: آزادسازی نرخ بلیت پروازهای هوایی فرصت مناسبی را برای تقویت بنیه مالی شرکت هوایی به وجود می آورد تا شرکتها بتوانند علاوه بر بهبود خدمات هوایی، ناوگان خود را نوسازی کنند.به گزارش ایرنا، در اجرای برنامه پنجم توسعه، سال گذشته نخستین بخش از شناور سازی نرخ بلیت خدمات هوایی در کشور انجام شد و از عصر دیروز(دوشنبه نهم آذرماه) طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری، نرخ بلیت هواپیما در 170 مسیر داخلی آزاد شد و 87 مسیر هوایی مناطق کمتر برخوردار همچنان مشمول قیمت گذاری بلیت باقی ماندند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید