خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رییس مرکز آمار ایران:
سرشماری کشاورزی برای اولین بار به شکل الکترونیک گردآوری شد
سرشماری الکترونیکی 50 درصد هزینه ها را کاهش داد.

رییس مرکز آمار ایران درباره شیوه آمارگیری عمومی کشاورزی به روش الکترونیک گفت:‌در این سرشماری برای اولین بار اطلاعات به شکل الکترونیک گردآوری شد که می توانیم ادعا کنیم چنین کاری در منطقه جزو کارهای نو و بی نظیر است، این سیستم باعث شد که زمان گزارش دهی سرعت پیدا کند.عادل آذر با اشاره به اینکه سرشماری کشاورزی سال 93 با استانداردهای بسیار مطلوبی انجام شد، گفت: با توجه به استفاده از نظام تمام الکترونیکی برای انجام سرشماری یادشده هزینه های انجام آن نسبت به سرشماری سال 1382 حدود 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگارما، عادل آذر با اعلام نتایج آمار سرشماری عمومی کشاورزی گفت: این سرشماری منجر به فهرست برداری از چهار میلیون و 43 هزار بهره بردار شده است که شش درصد کاهش دارد، همچنین در حوزه مساحت هم 16 میلیون و 0.6 هکتار زیر کشت است که در این بخش هم نسبت به سال 1382، شش درصد کاهش داریم.

وی ضمن اعلام آمار نتایج سرشماری عمومی کشاورزی گفت:تلاش مرکز آمار ایران همواره این بوده که اعداد وارقام خود را بسیاردقیق اعلام کند وپای این اعداد می ایستد.من به این اعداد سوگند آماری یا حرفه ای می خورم وصحت آنها را تایید می کنم.وی افزود:اگر به شکل سنتی کار می کردیم شش ماه طول می کشید تا بتوانیم به ارائه گزارش بپردازیم،روش الکترونیکی به دقت و صحت داده‌ها کمک کرد و نتایج تفصیلی سرشماری عمومی کشاورزی در نیمه اول سال 1394 به دست همه تصمیم گیران خواهد رسید.

او همچنین با اشاره به همزمانی اعلام گزارش این سرشماری با تدوین قانون بودجه سال 1394 گفت: با توجه به این که بخش کشاورزی 12 درصد GDP و 20 درصد اشتغال کشور را در بر می‌گیرد، بنابراین به روزترین اطلاعات و آمار کشور در تدوین قانون بودجه سال 1394 می تواند میسر باشد، همچنین اعلام نتایج این سرشماری با تدوین برنامه ششم توسعه همزمان است و از آنجا که 70 شاخص این برنامه شاخص های کشاورزی است سرشماری کشاورزی می تواند به این بخش هم کمک کند.

وی درباره هزینه این سرشماری هم گفت: 30 میلیارد تومان برای این سرشماری هزینه شده که 9 میلیارد تومان آن شامل خریداری تجهیزات است که 7500 تبلت برای این سرشماری خریداری شده که البته این تعداد در سرشماری نفوس و مسکن و دیگر پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد و اگر این سرشماری به شیوه دستی انجام می‌شد هزینه آن به 40 میلیارد تومان می رسید.

رییس مرکز آمار ایران همچنین در توضیح شیوه آمارگیری عنوان کرد: مبنای این سرشماری خود اظهاری است و همچنین کد ملی بهره بردار ثبت شده که امکان هم پوشانی وجود نداشته باشد و همچنین باید به این نکته اشاره کنم که مردم در این طرح همکاری های بسیار زیادی داشتند و از ماموران آمارگیری به گرمی استقبال و پذیرایی کردند این درحالی بود که در برخی از روستاها همچنان فصل کشاورزی در جریان بود.به گفته وی در دولت های گذشته هم همچنان آمار مرکز آمار ایران صحت لازم را داشته و هرگز تحت تاثیر دولت، سلیقه، حزب و جناحی نبوده و نمی گیرد. زیرا مکانیزم تولید اعداد قابلیت تحت تاثیر قرار گرفتن ندارد و نمی توانند این تغییرات را تجربه کنند. این روند در 50 سال گذشته وجود داشته است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید