1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 رئیس مرکز تجارت جهانی ایران :

بدهی دولت به بخش تولید ۴۰۰ هزار میلیارد تومان شد

رئیس مرکز تجارت جهانی گفت: بدهی دولت و شرکتهای دولتی به پیمانکاران و شرکتهای تولیدی و صنعتی ۴۰۰هزار میلیارد تومان شده و عدم توان دولت در پرداخت طلب پیمانکاران و شرکتها، موجب بروز بحران در این شرکتها شده و آنان را بسمت ورشکستگی سوق داده است.به گزارش تسنیم، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران و رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی در بازدید چند ساعته از تعدادی از واحدهای صنعتی بزرگ شیراز و در حاشیه دیدار با جمعی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان فارس، ضمن آشنایی با توانمندی ها و ظرفیت های موجود، برخی از مشکلات تولید در این استان را مورد بررسی قرار داد و طی سخنانی اظهار داشت:

خوشبختانه سرمایه گذاریهای کلان و پیشرفتهای بسیار مهم صنعتی و اقتصادی در این استان علی الخصوص در شهر شیراز توسط دستان پر توان بخش خصوصی انجام شده است که بنوبه خود جای تقدیر و حمایت دارد. سرمایه گذاریهای صورت گرفته در زمینه های مختلف اقتصادی در این استان نه تنها سرآمد غالب شهرهای ایران میباشد بلکه نمونه آنها را در بسیاری از کشورهای جهان از جمله شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس و برخی از کشورهای آسیایی و آفریقایی نمیتوان یافت که باید به سرمایه گذاران و مجریان و همه دست اندرکاران این پروژه های ریز و درشت تبریک و خسته نباشید گفت.
علیپور تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که نه فقط کارآفرینان بلکه جامعه ایرانی را دچار دردسرهای فراوانی نموده، بروکراسی اداری است. زیرا چنانچه کسی بخواهد در ایران یک بنگاه اقتصادی راه‌اندازی کند، متأسفانه با موانع متعددی روبرو می‌شود که همین موانع و مشکلات موجب میگردد تا جمعی از داوطلبان سرمایه گذاری از ادامه مسیر منصرف و انرژی و توانشان هدر برود.
وی افزود:بانکهای خصوصی و بانکهای دولتی نیز متأثر از قوانین بانک مرکزی و شرایط عدم رقابتی موجود در بین آنها، خدمات مناسبی را به صاحبان بنگا‌های اقتصادی ارائه نمی‌دهند. قراردادن شرایط اعطای وام سختگیرانه و شرایط باز پرداخت با سودهای غیرمنطقی، مشکلات بسیاری را برای کارآفرینان ایجاد نموده است. این موضوع را رانتهای بانکی مشکل‌ ساز‌تر و پر هزینه‌تر نیز میکنند. اما درصورتیکه بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قوانین اعطای تسهیلات را با مشورت دولت به روشی صحیح و منطقی تغییر دهند، بانکها به یکی از پشتوانه ‌ها و وام نیز به نقطه اتکائی برای کارآفرینان و صاحبان مشاغل تبدیل خواهند شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر