1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رئیس کل بیمه مرکزی:

دولتی ها بزرگترین بدهکاران صنعت بیمه هستند

رئیس کل بیمه مرکزی ایران در مورد مطالبات معوق صنعت بیمه خاطرنشان کرد: بیشترین مطالبات مربوط به بزرگترین شرکت‌های بیمه و بزرگترین بدهکاران، شرکت‌های دولتی هستند، البته این مطالبات شاید پرداختشان دیر شود اما سوخت نخواهد شد. بخش خصوصی سهم عمده‌ای در مطالبات صنعت بیمه ندارد. در برخی شرکت‌های بیمه بزرگ دولتی و سابقاً دولتی، رقم مطالبات معوق از نرم‌ها تجاوز کرده که بیمه مرکزی اخطار وصول و پیگیری را به آنها صادر کرده است.به گزارش خبرنگار ما، محمد ابراهیم امین در نشست خبری در مورد اقدامات صورت گرفته در صنعت بیمه در پسابرجام، گفت:

روز گذشته تعدادی از مدیران بزرگ شرکت‌های بیمه اروپایی به ایران سفر کرده‌اند و طی جلسه‌ای، آمادگی مشارکت با بیمه‌های ایرانی را اعلام کردند، این در حالی است که طی ماه‌های گذشته بیمه‌گران اروپایی به صورت کتبی و حضوری این اعلام آمادگی را مطرح کرده بودند. رئیس کل بیمه مرکزی ایران نسبت به عدم ارائه گزارش هزینه‌کرد عوارض دریافتی وزارت بهداشت و ناجا از صنعت بیمه انتقاد کرد و گفت: آزادسازی کارمزد نمایندگان صنعت بیمه فعلاً امکان‌پذیر نیست.امین با بیان این مطلب که کار بیمه‌گری، مرز نمی‌شناسد، تصریح کرد: صنعت بیمه‌ای کشورمان قبل از تحریم با تمام بازارهای دنیا کار می‌کرد. در حال حاضر نیز با برداشته شدن تحریم‌ها، ادامه فعالیت با آنها را خواهد داشت، این در حالی است که برخی از شرکت‌های بیمه خارجی، تقاضای ایجاد دفاتر ارتباطاتی در ایران داشتند اما هنوز تقاضایی برای تأسیس شعبه در ایران ارائه نکرده‌اند، در حالی که از نظر مقررات، مشکلی برای حضور آنها در کشورمان وجود ندارد.

رئیس شورای عالی صنعت بیمه با بیان اینکه سال گذشته دیه ۲۴ هزار فوتی و دیه ۳۰۰ هزار جرحی پرداخت شده است، افزود: در عین حال بیش از ۱۹.۵ میلیون پرونده خسارت مورد رسیدگی قرار گرفته که کل شکایت‌های دریافتی از مردم از شرکت‌های بیمه ۱۰۵۰ شکایت است.امین در مورد آمار عملکرد صنعت بیمه کشور گفت: در ۹ ماهه ابتدایی امسال ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حق بیمه با رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرداخت شده است، همچنین طی این مدت ۳۵.۵ میلیون فقره بیمه‌نامه با رشد ۱۰ درصدی فروخته شده است. ۱۷.۷ میلیون فقره پرونده خسارت با رشد ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفته و نسبت پرداخت خسارت که پارسال ۵۶ درصد بود، تاکنون در سال جاری نسبت به این رقم ۵ درصد افزایش داشته است. همچنین سال گذشته ۲۱ هزار میلیارد تومان حق بیمه دریافت شده است.
وی ادامه داد: از نرخ‌شکنی و دامپینگ شرکت‌های بیمه جلوگیری خواهد شد به طوری که شرکت‌های بیمه نمی‌توانند بیش از ۲.۵ درصد با تخفیف، بیمه بفروشند؛ حتی فروش بیمه بیش از ۲.۵ درصد هم با مجوز بیمه مرکزی صورت می‌گیرد، این در حالی است که صنعت بیمه ایران می‌تواند بیمه شخص ثالث بفروشد و مابقی شرکت‌ها برای فروش این بیمه‌نامه باید از بیمه مرکزی اجازه بگیرند.رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به اینکه تا زمان اجرایی شدن توافقات، کارشناسان صنعت بیمه در این زمینه با یکدیگر برای تبادل اطلاعات همکاری خواهند کرد، گفت: بزرگترین بیمه‌گران اروپایی، جلساتی را با مدیران بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه برگزار کرده بودند، این در حالی است که همکاری‌ها برای پوشش ریسک‌های بزرگ با این شرکت‌ها اجرایی خواهد شد، زیرا تمام سرمایه ذخایر و اندوخته‌های شرکت‌های بیمه ایرانی تنها ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان است که با این رقم، پرداخت‌های خسارت‌های بسیار بزرگ و کلان امکان‌پذیر نیست و بیمه‌های ایرانی قدرت پوشش ریسک‌های بسیار بزرگ را ندارند.امین افزود: در لایحه بیمه شخص ثاث اختیاراتی به بیمه مرکزی برای برخورد با تخلفات شرکت‌های بیمه داده شده است که براساس آن، با توجه به تجربه بیمه توسعه و پایمال شدن حقوق مردم، این قانون پیش‌بینی‌هایی را برای جلوگیری از ایجاد چنین مسائلی صورت داده است. تکالیفی نیز در مورد ذخایر بیمه شخص ثالث دیده شده مبنی بر اینکه شرکت‌های بیمه موظف هستند ذخایر کافی بگیرند و بیمه مرکزی بر این موضوع نظارت کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر