خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور:

پر کردن خزانه به هر قیمتی عدالت نیست

سید کامل تقوی نژاد با بیان اینکه بنای سازمان امور مالیاتی ایجاد عدالت در جامعه است، می گوید: البته اعتقاد نداریم که عدالت یعنی پر کردن خزانه به هر قیمتی و این برنامه را هم نداریم که جایی را ویران کنیم تا جایی دیگر آباد شود.
به گزارش ایسنا، سید کامل تقوی‌نژاد درباره فرهنگ مالیاتی نیز چنین بیان کرد: خوشبخانه سیاست سازمان امور مالیاتی در دولت یازدهم بر بحث اعتمادآفریی استوار شد.نخستین شعار ما اعتماد مردم و آحاد جامعه به عنوان مودیان به نظام مالیاتی است. اگر این اتفاق بیفتد هم فرهنگ مالیاتی که لازمه کار است جا می‌افتد و هم مردم با رضایت بیشتری نسبت به پرداخت مالیات اقدام می‌کنند. خوشبختانه این جهت‌گیری در عمل هم مشاهده شد و در سال‌های گذشته بازخوردی که از اصناف، تولیدکنندگان صادرکنندگان و اتحادیه‌ها و اصناف داشتیم موید همین موضوع است. ما سعی کردیم تصمیمیات خود را با کمک مودیان یا نمایندگان آن‌ها اتخاذ کنیم و به این ترتیب تصمیمات ما با روح اخلاقی و فرهنگی همراهی شود.
رئیس سازمان امور مالیاتی همچنین تاکید کرد علاقه‌مند است مالیات به عنوان یک موضوع خشن در جامعه مطرح نشود و در این زمینه چنین توضیح داد: ما به دنبال آن هستیم که رفتار جدیدی را در نظام مالیاتی تعریف کنیم. ما همواره تاکید می کنیم که به مودیان به عنوان شرکای اقتصادی دولت نگاه کنند به این معنی که در اقتصاد یک کشوری فعالیت کرده و درآمدی به دست می‌آوردند، حقوق حقه دولت را به عنوان مالیات به سازمان پرداخت کنند. این امر باید با تعامل و رضایت مودیان با حداکثر اطلاع‌رسانی در خصوص حقوق قانونی آن‌ها انجام شود. تلاش ما بر این است که مودیان را با مواد مختلف قانون آشنا کنیم و به این ترتیب هر کجا که قانون امتیازی برای مودیان در نظر گرفته از جمله انواع بخشودگی‌ها، معافیت‌ها و ... مودیان در عمل هم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.او همچنین اظهار کرد که سازمان امور مالیاتی به دنبال تقویت روحیه اعتمادآفرینی در جامعه است و گفت: به همین دلیل عمده مالیات را با ابراز مودیان و اظهارنامه آن‌ها وصول کردیم و به همین دلیل در بخش ارزش افزوده ۸۰ درصد مالیات اخذ شده از اظهارات مودیان است و فقط ۲۰ درصد موارد به این ترتیب بوده است که از اطلاعات اشخاص ثالث استفاده کردیم. بنابراین ما در حلقه‌های مختلف ارزش افزوده بر اساس ابراز شخص مودی مالیات از آن‌ها دریافت می‌کنیم. حالا ممکن است در جریان حسابرسی اعداد کم یا زیاد شود ولی مهم‌تر این است که ما به مودیان اعتماد کردیم و تلاش کردیم به آن‌ها ثابت کنیم.
تقوی‌نژاد در ادامه سخنان خود به تحقق قابل توجه درآمدهای مالیاتی اشاره کرده و بیان کرد: حدود ۹۶ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده سال ۱۳۹۵ محقق شده و سازمان توانست حدود ۸۳۴ هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم و کالاها و خدمات با کمترین فشار بر مودیان وصول کند. همچین سازمان امور مالیاتی سال گذشته بالغ بر ۱۳۵۰۰ میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور واریز کرد که از این میزان بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری تهران واریز شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید