خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دبیر انجمن ایرانی روابط بین الملل از برگزاری همایش دیپلماسی اقتصادی کارآفرین در تاریخ 13 آذر ماه در دانشگاه خوارزمی خبر داد.

به گزارش ایرنا، ضیاءالدین صبوری بااعلام این خبر افزود: تحولات پساجنگ سرد از جمله جریان شتابان جهانی شدن، دیپلماسی سنتی را به ابزاری ناکافی برای پیشبرد اهداف و تأمین منافع ملی کشورها تبدیل کرده است.
وی ادامه داد، امروزه تطبیق با شرایط جدید و استفاده از شیوه‌های نو و ابزارهای کارآمدتر از جمله دیپلماسی اقتصادی که کارآفرین هم باشد، به عنوان بخشی از الزامات سیاست خارجی موفق در عصر جهانی شدن به ابزار موثر دولت ها و دیپلمات های جدید تبدیل شده است.
دبیر انجمن ایرانی روابط بین الملل افزود: در فضای کنونی جهان که عصر سیطره ارتباطات و اطلاعات است، کوشش دولت‌ها برای دستیابی به موقعیت بهتر در اقتصاد جهانی مستلزم بهره‌گیری مناسب از فن دیپلماسی برای افزایش فرصت‌ها در زمینه جذب سرمایه‌های خارجی، انتقال تکنولوژی، صدور خدمات و گسترش تجارت خارجی است.
صبوری تأکید کرد: وجود پدیده هایی چون ایجاد شبکه های تأمین، تولید و توزیع جهانی، فراگیر شدن شرکت های چندملیتی وظیفه بسیار حساسی را متوجه دستگاه دیپلماسی کشورها و رایزنی های اقتصادی می کند تا در راستای تحقق اهداف کلان اقتصادی، بتواند از تعاملات و مبادلات اقتصادی خارجی برای رفع خلاء های داخلی اقتصاد به بهترین وجه بهره برداری کرده و ضمن رونق بخشیدن به فضای کسب و کار داخلی، عرصه و مجال مناسبی برای کارآفرینی در عرصه های منطقه ای و بین المللی فراهم آورد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز ناگزیر از طراحی یک دیپلماسی اقتصادی نوین براساس درک تحولات جهانی است تا به طور همزمان هدف ترکیبی دیپلماسی اقتصادی کارآفرین را تأمین و محقق کند.
صبوری اهداف دیپلماسی اقتصادی را در دسترسی به بازارهای جهانی تولید، تجارت و کسب سهمی از آنها،‌ جذب سرمایه گذاری های مستقیم و غیرمستقیم خارجی و محافظت از اقتصاد ملی در مقابل چالش های اقتصاد جهانی خلاصه کرد و گفت: پرسش اساسی در خصوص چیستی الزامات، راهکارها، اقدامات و بایسته های دیپلماسی اقتصادی کارآفرین و چگونگی دستیابی و تحقق آن است که همایش دیپلماسی اقتصادی کارآفرین تلاش خواهد کرد تا به این پرسش ها پاسخ مناسب علمی و تخصصی فراهم کند.
دبیر انجمن ایرانی روابط بین الملل استفاده از مهارت و دانش دیپلماسی اقتصادی کارآفرین را در فضای پسابرجام بسیار پر اهمیت دانست و تاکید کرد: در سالیان اخیر که تحریم های اقتصادی و محدودیت های صادراتی و وارداتی و مبادلات ارزی بر کشور اعمال شده، دیپلماسی اقتصادی در بی اثر کردن تحریم ها و گردش اقتصادی کشور بویژه گشایش مسیر کارآفرینی در عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی موثر و نقش آفرین خواهد بود و نتایج چشمگیری را در اختیار تصمیم سازان و فرصت سازان اقتصادی قرار خواهد داد.
صبوری در همین زمینه خاطر نشان کرد: انجمن ایرانی روابط بین الملل براساس وظیفه ذاتی خود، نهمین همایش سالیانه خود را به موضوع دیپلماسی اقتصادی کارآفرین اختصاص داده است تا از رهگذر هم اندیشی ها و تولیدات علمی اصحاب علم و اندیشه بتواند پاسخی راهگشا و کارآمد برای پرسش های مطرح در این عرصه بیابد.
وی از تمام صاحب نظران و اندیشه ورزان و استادان دانشگاه برای مشارکت علمی در این همایش دعوت کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید