خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دومین جشنواره ایده‌های برتر دانش‌آموزی با حضور 123 نفر از برگزیدگان و مدیران آموزش و پرورش استان تهران در 12 رشته علمی و با حمایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سلمانی دبیر علمی، اجرایی و طراح این جشنواره با بیان این‌که این جشنواره در سالن همایش‌های فدک ناحیه دو شهر ری برگزار شد، اظهار کرد: برای برگزاری این رویداد، برای اولین بار از نرم‌افزار طراحی شده توسط یکی از دانش‌آموزان نخبه و برگزیده این جشنواره برای ارتقای کیفیت داوری آثار بهره‌گیری شد.
وی ادامه داد: داوری آثار در 5 مرحله و در 12 رشته علمی و با همکاری 22 داور در سطح دکترا و عضو هیئت علمی دانشگاه و در مدت 3 ماه انجام گرفت.
به گفته سلمانی، حدود 2900 ایده در سامانه جشنواره ثبت شد که از بین این ایده‌ها، 541 ایده پذیرش و در نهایت 116 ایده برگزیده شد. همچنین 5 مدیر و دبیر راهنمای برتر نیز از بین شرکت‌کنندگان انتخاب شدند.
دبیر علمی این جشنواره با بیان این‌که تمام مراحل ثبت نام این جشنواره بصورت اینترنتی صورت گرفت، تصریح کرد: از ویژگی‌های این جشنواره انتخاب 100 ایده انفرادی و 6 ایده گروهی و یک ایده کارآفرینی است.
سلمانی خاطرنشان کرد: طی این جشنواره که برای اولین بار در این سطح و با این محتوا در سطح استان برگزار شد، ایده‌های دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه شهر و شهرستان‌های تهران، در دو بخش کلی شامل محورهای عمومی (آزاد) و محورهای پیشنهادی، با اولویت محورهای پیشنهادی دریافت شد.
وی یادآور شد: محورهای عمومی شامل تمام ایده‌های مرتبط با رشته‌های علوم پایه ( شیمی، فیزیک، ریاضی، زیست شناسی) و فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر، نانوتکنولوژی و ایده‌های کار آفرینی بود.
دبیر علمی جشنواره ادامه داد: محورهای پیشنهادی نیز شامل "ارائه شیوه عملی جهت کاهش اتلاف انرژی در منازل، خودرو و کارخانه‌ها"، "ارائه شیوه کاربردی جهت استفاده از انرژی‌های پرت (هدر رفته) در منازل و خودرو"، "ارائه شیوه کاربردی جهت حل بحران آب، تولید آب شرب و تصفیه فاضلاب"، "ارائه شیوه عملی جهت کنترل ریزگردها"، "انرژی‌های نو"، "شیمی سبز"، "شیوه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی"، "شیوه‌های نوین آموزش سواد رسانه‌ای" و "ایده‌های نوین بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی در آموزش" بود.
وی اظهار کرد: در فاصله اعلام نتایج منتخبین تا موعد اختتامیه، حمایت علمی و مالی ایده‌های برتر جهت تبدیل ایده‌ها به طرح و ساخت و نیز ثبت اختراع آغاز شد.
به گفته سلمانی از دیگر اقدامات انجام گرفته، برگزاری جلسات متعدد مشاوره و هدایت ایده‌های برگزیده بصورت حضوری و یا از طریق ایمیل و تلگرام توسط اساتید متخصص و تشکیل سایت و کانال تلگرام جشنواره و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و تکنیک‌های ایده‌پردازی و خلاقیت توسط آن بود.
وی افزود: همچنین بر اساس نیاز دانش‌آموزان صاحب ایده در رشته‌هایی که بیشترین تعداد ایده در آن ارائه شده است، آموزش‌های تخصصی و فوق تخصصی به دانش‌آموزان جهت ارتقای سطح ایده‌ها آغاز شد. در این راستا دوره‌های آموزش کاربردی الکترونیک، رباتیک و نیز آموزش ساخت پرینتر سه‌بعدی پیشرفته با بهترین اساتید در دبیرخانه جشنواره برگزار شد و دانش‌آموزان اجرایی‌کردن ایده‌های خود را در این زمینه‌ها آغاز کردند.
 دبیر علمی این جشنواره تصریح کرد: در کنار این اقدامات و پیش از برگزاری اختتامیه، بر اساس رایزنی‌های به عمل آمده با دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر و نیز دانشگاه تهران، رویداد یک روزه دانش‌آموز کارآفرین برای اولین بار در سطح کشور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور برترین اساتید کارآفرینی ایران با 4 کارگاه عملی تخصصی با سرفصل‌های انگیزش، تولید و پرورش، تحلیل ایده، تدوین ایده و جشن پایان دوره با حضور مدعوینی از وزارت آموزش و پرورش و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان ، ویژه دانش‌آموزان برگزیده، در مرداد ماه امسال برگزار شده بود.
گفتنی است، در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ایده‌های برتر دانش‌آموزی، مسئولینی از وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش  شهرستان‌های استان تهران و مسئولین استانی حضور یافتند و به برگزیدگان لوح تقدیر مخصوص جشنواره و جوایز نقدی و کتاب جشنواره اهدا شد.
آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه، 8 آذر ماه با سخنرانی مهندس زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و اهدای جوایز  به نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید