خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه‌ معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری گفت: سه هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور راه اندازی شده است.


به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا دلیری در دانشگاه ولی‌عصر (عج) اظهار داشت: بیش از پنج میلیون دانشجو و تعداد زیادی استاد دانشگاه در کشور داریم و در بحث تولید علم در دنیا، جایگاه ما برجسته است به نحوی که در منطقه مقام اول علمی را داریم.

وی افزود: این امر نشان می‌دهد که نیروی انسانی توانمندی داریم که می‌توانند اثرگذار باشند اما ضعفی که داریم این است از این علم زیاد نتوانستیم برای زندگی روزمره مردم و تبدیل به محصول استفاده کنیم.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه‌ معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری با اشاره به اینکه خام‌فروشی در کشور بالا است و تولیدات ما خام هستند و نوآوری و فناوری در محصولات ما کمتر به کار رفته است، یادآور شد: ما نیروی انسانی و افراد تحصیلکرده خوبی داریم و در تولید مهندس رتبه دوم و سوم دنیا هستیم، اینها چه می‌کنند و چرا نتوانستیم، اقتصاد خود را بر پایه علم و دانش بنا کنیم؟

دلیری با بیان اینکه ما در تبدیل ایده به محصول نیز مشکل داریم، ادامه داد: باید در فرآیند تولید تغییر ایجاد و بین فارغ‌التحصیل دانشگاه، تولیدکننده و صنعتگر ارتباط برقرار کنیم.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه‌ معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری تصریح کرد: ۹۵ درصد زعفران دنیا در کشور ما تولید می‌شود اما خام‌فروشی می‌کنیم، متخصصان ما کجا هستند؟ بسیاری از جوانان ما که از کشور خارج می‌شوند، آنجا تحول ایجاد می‌کنند و اثرگذارترین افراد در آن کشورها ایرانی هستند.

دلیری تصریح کرد: در ابتدای دولت یازدهم این موضوع را آسیب‌شناسی کردیم که چرا فارغ التحصیلان ما دنبال کارمند شدن هستند، چرا کشاورز بی‌سواد ما مسلط‌تر از مهندس کشاورزی است و مهندس کشاورزی نمی‌تواند در این عرصه کار کند.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه‌ معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری ابراز داشت: دانشگاهیان کشورهای پیشرفته درگیر فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی هستند، استاد دانشگاه با صنعتگر ارتباط دو طرفه دارد و استاد دانشگاه اگر در صنعت فعالیت نکند، نمی‌تواند، عضو هیئت علمی باشد، اما در کشور ما اگر استاد دانشگاه کار صنعتی کند، می‌گویند تاجر است و نمی‌تواند، عضو هیئت علمی شود بر اساس این آسیب‌شناسی طرحی در دانشگاه آغاز کردیم.

دلیری گفت: در این طرح که از دانشگاه صنعتی شریف آغاز شده ایده‌پردازی را در بین دانشجویان نهادینه کردیم، آنها را دور یک میز نشاندیم تا موضوع‌های حوزه تخصصی را پیگیری کنند و سفارش ایده را به آنها بدهیم.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه‌ معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری اظهار کرد: سه هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور راه اندازی و بیش از دو هزار استارت‌آپ‌ویکند برگزار و ۵۰ مرکز رشد نوآوری در کشور ایجاد شده است اما هنوز ۱۰ درصد هستیم در حالی که ظرفیت کشور ما بیشتر از این رقم است.

دلیری ادامه داد: در بحث نوآوری از بین ۱۴۰ کشور جایگاه ۱۲۵ را داشتیم که با سرعت ارتقا یافت و الان به رتبه ۷۵ رسیدیم، اما جایگاه ما بالاتر از این است.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه‌ معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری با تأکید بر اینکه باید اقتصاد را بر پایه ایده‌پردازی بنا کنیم، تصریح کرد: آیا ۱۰ سال دیگر هم باید پسته را فقط تولید کنیم، دنیا به سرعت در حال پیشرفت است و پسته در سبد غذایی مردم جایگاه دارد و می‌طلبد برای تبدیل محصول و صنایع تبدیلی ورود کرد.

دلیری با طرح این سوال که چرا باید منفعت تولیدات ما از جمله پسته و زعفران را دیگران ببرند، تصریح کرد: اقتصاد باید توسط بخش خصوصی مدیریت شود و منابع را این بخش فراهم کند.

وی با بیان اینکه ما نخستین مرکز نوآوری را در استان کرمان راه‌اندازی کردیم، تصریح کرد: تا کی قصد داریم، مس را تولید و خام‌فروشی کنیم، در بحث ایده‌پردازی استارت‌آپ شرکت‌کنندگان آن را به چالش بکشیم و برای ارتقای محصول از آن‌ها استفاده کنیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید