خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس گفت: استفاده از مصالح ساختمانی تولید داخل کمک به کارآفرینی، ایجاد اشتغال و حمایت از سرمایه گذاری است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا نامورچی ، با اشاره به نامگذاری سال 97 به عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: امروز در صنعت ساختمان کشور بیشتر مصالحی که استفاده می شود از تولیدات داخلی است و نمونه خارجی برخی از این مصالح در کشور وجود ندارد اما اینگونه نیست که تصور کنیم مصالح خارجی که در بازار یافت می شود چون نام خارجی را یدک می کشند با کیفیت است.
وی ادامه داد: بسیاری از کالاهای خارجی که عمدتا به شکل قاچاق وارد کشور می شوند فاقد کیفیت و استانداردهای لازم هستند و به سازندگان و مصرف کنندگان مصالح ساختمانی توصیه می شود که از این مصالح استفاده نکنند.
او اظهار کرد: یک نمونه تیرآهن خارجی در بازار وجود دارد که وزن آن 30 درصد کمتر از وزن استاندارد است و برخی با توجه به همین وزن کمتر و قیمت پایین تر برای بردن سود بیشتر از آن استفاده می کنند در حالی که این تیرآهن در مقابل زلزله مقاوم نیست.
نامورچی گفت: با توجه به اینکه مسکن سرمایه ملی محسوب می شود باید با استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب به افزایش عمر مفید ساختمان در کشورمان کمک کنیم و تحقق این مهم نیازمند یک عزم ملی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس افزود: با وجود نظارت هایی که اعمال می شود امروز شاهد تولید و عرضه مصالح ساختمانی داخلی بی کیفیت و فاقد استاندارد نیز هستیم و اگر تولید کننده داخلی به دنبال تصاحب بازار و جلب نظر مصرف کننده است باید کالای با کیفیت و استاندارد تولید و با قیمت مناسب عرضه کند.
او ادامه داد: کیفیت مصالح و استاندارد بودن آنها در صنعت ساختمان سازی بسیار مهم است و تاثیر مستقیم بر حفظ جان و مال مردم دارد و کمک می کند تا عمر مفید ساختمان به عنوان یک سرمایه افزایش یابد.
وی گفت: امروز نیازمند این هستیم که در تولید مصالح ساختمانی از فناوری ها و ابزارهای نوین بهره گیریم و مصالح ساختمانی همتراز با مصالح خارجی مرغوب تولید کنیم.
نامورچی ادامه داد: نظارت ناظر به عنوان یکی از این حلقه های بسیار تاثیرگذار در صنعت ساخت و ساز است و ما دفتر استاندارد سازی را در سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس راه اندازی و افزون بر این مبادرت به برگزاری کلاس های آموزشی برای مهندسان کرده ایم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس بیان کرد: نظارت بر استفاده و به کاری گیری مصالح استاندارد در ساخت و ساز جزو وظایف مهندسان مجری است و حضور مجریان ذی صلاح در صنعت ساختمان کمک می کند که مصالح استاندارد و با کیفیت استفاده شود.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید