خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مشاور رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال، گفت: وقتی استارت‌آپ‌ها شکل می‌گیرند پشتوانه صنفی ندارند؛ بنابراین پیگیری بن‌های کتاب و نمایشگاه باید از سوی صنف مربوطه انجام شود که طبیعتا اصناف قدرتمند سهم بیشتری را از آن خود می‌کنند.


برنامه «گفت‌و‌گوی فرهنگی» رادیو گفت‌وگو با موضوع چالش‌ها و برنامه‌ریزی‌های پیش روی استارت‌آپ‌های فرهنگی و با حضور علی احمدی ناقدی، مشاور رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال به روی آنتن رفت.

احمدی ناقدی اظهار کرد: کارهایی که با دو عنصر نوآوری و جسارت در فضای مجازی انجام شود استارت آپ نام دارد و متاسفانه صنف مشخصی هم برای این کار نیست.

او افزود: بخشی از مشکلات این حوزه به دولت و بخشی هم به صنف ما برمی‌گردد. وقتی استارت‌آپ‌ها شکل می‌گیرند پشتوانه صنفی ندارند. پیگیری بن‌های کتاب و نمایشگاه باید از سوی صنف مربوطه انجام شود که طبیعتا صنف قدرتمندی مانند ناشران و چاپخانه‌ها سهم بیشتری را از آن خود می‌کنند.

مشاور رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال خاطرنشان کرد: ما در وزارت ارشاد اقداماتی را در این حوزه به انجام رسانده‌ایم. در حال حاضر نوع مجوزها در حوزه کسب‌وکار نوپا در حال بازنگری است و سعی می‌کنیم مجوزها را مستقل تعریف کنیم.

احمدی ناقدی گفت: متاسفانه فرآیند تصویب قانون و فراهم کردن زیرساخت روند به‌کندی پیش می‌رود.

او یادآور شد: قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار مصوبه مجلس در سال ۹۰ است که ظرفیت‌های زیادی دارد و وجه تمایز این قانون هم توجه ویژه آن به تشکل‌های بخش خصوصی برای تصمیم‌گیری‌ها است.

مشاور رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال مطرح کرد: علاوه بر این، نهادهای نظارتی و تصمیم گیر را داریم. ضمن اینکه ما هنوز از ظرفیت‌های قانونی که در اختیار داریم به‌طور کامل استفاده نکرده‌ایم و آن‌هم به دلیل عدم اطلاع‌رسانی است.

احمدی ناقدی در پایان اظهار کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا حدودی وظایف خود را انجام داده‌ایم و در فرآیند صدور مجوزها خیلی سرعت پیدا کرده‌ایم اما به همکاری و تعامل و ظرفیت‌سازی در حوزه استارت‌آپ‌ها نیاز داریم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید