1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سومین دوره جشنواره ملی دانش‌آموزی ابن سینا با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم کارآفرینی و شناسایی استعداد‌های نوجوانان آغاز شد.

به گزارش کارآفرین ناب و به نقل از خبرگزاری فارس، سومین دوره جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا با هدف آشنایی دانش آموزان با مفاهیم کارآفرینی دوران نوجوانی و ارتقای سواد اقتصادی و آشنا ساختن آنها با اقتصاد دانش بنیان در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و همچنین شناسایی و پرورش استعدادهای نوجوانان در زمینه های مختلف به عنوان سرمایه ها و نیروهای بالقوه انقلابی امروز و فردا در دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود.

در سال گذشته این جشنواره با حضور 3879 دانش آموز از 422 مدرسه از 25 استان برگزار شد که امسال در این جشنواره 5200 دانش‌آموز از سراسر کشور حضور دارند.

این جشنواره در 9 محور کلی شامل مسابقات آزمایشگاهی در 3 گرایش، ماراتون استارتاپی دانش آموزی، نمایشگاه دستاوردهای دست سازه ها و اختراعات دانش آموزی، ماراتون برنامه نویسی، المپیاد علمی علوم پایه در 3 زمینه علوم پایه، سمینارهای علمی در 10 رشته تخصصی، فیلم کوتاه، داستانی و مستند، مناظره دانش آموزی، ماراتون محتوای دیجیتالی برگزار می‌شود.

مهدی کشاورز رئیس کمیته داوران جشنواره ملی دانش آموزی ابن سینا در خصوص این جشنواره به خبرنگار فارس گفت: وقتی می بینیم دانش آموزان حول محور سمینار، پروژه ای را ارائه می‌دهند یعنی کار عملی در ارتباط با درسشان انجام می دهند یعنی ما توانستیم آنها را از حوزه حفظ محوری به یادگیری محوری رهنمون سازیم.

وی ادامه داد: امسال در نظر داریم که منتخبین یکسری از محورها را به مسابقات بین المللی اعزام کنیم که به مسابقات روسیه ، کره‌جنوبی و کرواسی برای اولین بار دانش آموزان حضور خواهند شد.

 

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

گالری تصاویر