خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه اندازی 118 استارتاپ از دل رویدادهای کارآفرینی برگزار شده از سوی این مرکز خبر داد.

به گزارش کارآفرین ناب به نقل از ایرنا، سال 1393 بود که مرکز شتابدهی نوآوری به پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از کارآفرینی مبتنی بر فناوری و نوآوری فعالیت خود را آغاز کرد.

مجموعه ای که به گفته مدیر آن تاکنون موفق به برگزاری 209 رویداد کارآفرینی در بیش از 50 شهر از 28 استان کشور شده است.
مهندس سیدعلی هزاوه ای که امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران سخن می گفت، ضمن تشریح ماموریت و اقدامات مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی از زمان آغاز به کار این مجموعه تصریح کرد: تاکنون 26 شتابدهنده در کشور موفق به اخذ تاییدیه از سوی این مرکز شده اند.
هزاوه ای با بیان این که این تعداد شتاب دهنده با اشتغالزایی برای 500 نفر در شهرهای تهران، البرز، اصفهان، یزد، کرمانشاه و مشهد شکل گرفته اند، گفت: البته از استان های سیستان و بلوچستان، همدان، اردبیل و قم درخواست هایی برای ایجاد شتاب دهنده ها دریافت کرده ایم که در حال بررسی است.
وی یکی از اهداف اصلی مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی را که در پارک فناوری پردیس مستقر است، حمایت از رویدادهای کارآفرینی گوناگون در سراسر کشور برای توسعه فرهنگ کار و تلاش بین دانشجویان و جوانان و آشنا کردن آنان با فرصت‌های کسب و کار موجود با توجه به زیست‌بوم ایران و تاثیر این مفاهیم نوین در عرصه اقتصاد عنوان کرد.
مدیر مرکز شتابدهی نوآوری با اشاره به شرایط صدور تاییدیه این مرکز برای ایجاد شتاب دهنده ها، دارا بودن سرمایه گذارخصوصی، مستقل بودن مجری، ارائه مدل اجرایی کار و برخورداری از شبکه مناسب مربیان و سرمایه گذاران، دارا بودن برنامه میان مدت سه تا پنج ساله را از اصلی ترین شرایط شتاب دهنده ها برشمرد.
هزاوه ای با اشاره به رشد چشمگیر رویدادهای کارآفرینی برگزار شده در کشور در طول چهار سال گذشته، افزایش تنوع رویدادها از سه نوع در سال 1393 به بیش از 30 نوع در سال 1396، افزایش پراکندگی جغرافیایی، افزایش تیم ها در کل کشور و همچنین آشنایی دانشگاه ها و پارک های فناوری با مدل های رویدادهای کارآفرینی را از آن جمله دانست.
وی با تاکید بر این که روحیه کارمندی نخبگان بایستی تبدیل به روحیه کارآفرینی مبتنی بر نوآوری شود، به ویژگی های زیست بوم نوآوری اشاره کرد و رشد سریع و جهشی، مبتنی بودن بر دانش و خلاقیت، کسب و کارهای پاک و ایجاد اشتغال با هزینه بسیار کم را از جمله اصلی ترین ویژگی های این زیست بوم برشمرد.
مدیر مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر این که اکوسیستم یا زیست بوم نوآوری و کسب و کارهای نو و استارتاپ ها دستوری نیستند، گفت: هریک از بازیگران این زیست بوم از جمله دولت، دانشگاه ها، کارآفرینان، سرمایه گذاران و شتاب دهنده ها باید تنها نقش خود را ایفا کنند.
وی توضیح داد: دولت نمی تواند وارد بخش اجرا شود و تنها بایستی نقش حمایتی خود را داشته باشد، لذا همه این شتاب دهنده ها باید از سوی بخش های دانشجویی، کارآفرینان، شتاب دهنده ها، استارتاپ ها و شرکت ها توسعه پیدا کنند و مرکز شتابدهی نوآوری نیز تلاش می کند که این بخش از سوی خود کارآفرینان اداره شود.
هزاوه ای در ادامه به برخی از مدل های رویدادهای کارآفرینی اشاره کرد و مدل آموزشی – ترویجی، آموزشی – تجربی، انتقال تجربه، عرضه ایده به سرمایه گذار، حل مسئله، مدرسه کارآفرینی و تور استارتاپی را از جمله این مدل ها نام برد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید