خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


طاهری:

 مشکلی در صادرات گاز نداریم

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: تاکنون، 2.5 میلیارد متر مکعب گاز به شوریجه و 1.7 میلیارد متر مکعب گاز به سراجه تزریق شده است.وی افزود:امسال صادرات گاز به عراق آغاز می‌شود که می‌توانیم ادعا کنیم در این بخش نیز مشکلی نداریم.
منوچهر طاهری، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ در پاسخ به این سوال که با توجه به نیاز چاه‌های نفت به تزریق گاز، شرکت ملی گاز در این بخش چگونه نقش مهم خود را ایفا کرد گفت: سال گذشته تزریق گاز شیرین دو برابر شد و از 750 میلیون متر مکعب در سال 92 به 1.5 میلیارد در سال 93 رسید.

وی تصریح کرد: تزریق گاز ترش به مخازن کاهش داشت و از 9.1 میلیارد مترمکعب در سال 92 به 6 میلیارد در سال 93 رسید. همچنین میزان تزریق گاز در فروردین سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته 2.5 برابر شده است.  طاهری افزود: بیشترین مصرف گاز سال گذشته در چهارمین روز اسفند ماه و به میزان 630 میلیون مترمکعب گاز ثبت شد. بالاترین میزان مصرف گاز نیروگاه‌ها 229.5 میلیون متر مکعب در 4 مرداد سال گذشته بود. بیشترین مصرف صنایع 102 میلیون متر و در 5 مهر ثبت شد. بالاترین میزان مصرف گاز در بخش خانگی 470 میلیون مترمکعب در تاریخ 4 اسفند و کمترین میزان مصرف گاز در بخش خانگی نیز 105  میلیون متر مکعب در تاریخ 14 خرداد بود.  مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در خصوص شرایط مخازن ذخیره‌سازی اظهار داشت: امسال تاکنون، 2.5 میلیارد متر مکعب گاز به شوریجه و 1.7 میلیارد متر مکعب گاز به سراجه تزریق شده است. وی در خصوص اینکه در سال گذشته افزایش مصرف چگونه مدیریت شد گفت: عاملی که می‌توانیم سال 93 و امسال موازنه شبکه را به نفع مصارف خانگی مدیریت کنیم گاز مصرفی نیروگاه‌هاست که در سال گذشته 14 میلیارد افزایش داشت.   طاهری افزود: برای سال 94 حداقل مقدار گازی که اضافه می‌شود، روزانه 60 میلیون مترمکعب است. از طرفی رشد کمی در مصارف خانگی خواهیم داشت که با همین افزایش تولید تأمین می‌شود. وی ادامه داد: در بخش صنایع نیز برنامه شرکت، گازرسانی حدود 100 میلیون در روز است. البته مصرف بخش خانگی تابع هواست که همین اضافه تولید می‌تواند به توازن شبکه کمک کند.  
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: میزان تزریق گاز به چاه‌های نفت و تحویل گاز به نیروگاه‌ها نیز بیشتر می‌شود. در واقع همه تلاش‌ این است که میزان تولید گاز از مخازن مشترک افزایش پیدا کند. مطابق برنامه باید در ماه‌های گرم سال نزدیک به 260 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل بدهیم. در بخش تزریق نیز به مرز 49 میلیون مترمکعب گاز ترش رسیدیم که برنامه 30 میلیون بوده است.  طاهری خاطرنشان کرد: حداقل ملزومات مورد نیاز برای انتقال پایدار گاز تولید شده در سال 94 ایستگاه‌های خنج، جهرم، نائین روی خط هشتم سراسری است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید