خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته سه هزار و ۱۲۷ شغل جدید در قالب کسب و کار خرد و مشاغل خانگی با اعتبار ۴۱ میلیارد و ۷۴۶ میلیون تومان برای مددجویان این استان ایجاد شد.


‌به گزارش کارآفرین ناب به نقل از  ایسنا، رمضان پودینه با ‌بیان این مطلب افزود: امروزه مشارکت جامعه مددجویی در فعالیت‌های اقتصادی، علمی، هنری و اجتماعی برای رفاه و ایجاد اشتغال پی‌ریزی شده تا در نهایت بستر توانمندسازی آنها فراهم شود‌.

وی بیان کرد: در این زمینه طرح‌های اشتغال و خودکفایی متناسب با توانایی و علاقه گروه‌های هدف در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی‌، طرح‌های خودکفایی ‌‌و کارآفرینی اجرا و زمانی که خانوار تحت حمایت از ۵۰ درصد حداقل حقوق و دستمزد شورای عالی کار بهره مند شود شرایط خودکفایی را دارد‌.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: به منظور استفاده از ظرفیت های مشاغل خانگی در تقویت اشتغال و تولید، حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد نسبت به اجرای ۱۵۰ رشته  شغلی در بحث کسب و کار خرد در بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر فعالیت‌های زراعی و باغی،‌ دامپروری، شیلات، صنایع دستی، تولیدی و صنعتی مانند کارگاه‌های تولید، محصولات چوبی ، مصالح ساختمانی، صنایع غذایی و پوشاک اقدام کرده است‌.

پودینه با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و ۱۲۷ مددجو ساکن مناطق روستایی این استان وارد بازار کار شدند، یادآور شد: ۴۱در این رابطه  میلیارد و ۷۴۹ میلیون تومان تسهیلات از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی بند "د"تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۶ تخصیصی به این نهاد و منابع قرض‌الحسنه داخلی کمیته امداد پرداخت شده است.

وی افزود: تمامی این طرح‌ها تحت نظارت مستقیم کارشناسان فنی این نهاد قرار دارد و آثار بسیار مثبتی از جمله کمک به درآمدزدایی خانواده‌ها، افزایش تولید ناخالص ملی ، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و در نتیجه ایجاد اشتغال پایدار را به همراه داشته است‌.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهداف اجرای طرح های اشتغال و خودکفایی این نهاد، اعلام کرد: ایجاد انگیزه، اعتماد به نفس،  تقویت روحیه و خودباوری در مددجویان، یادآوری مدت دار بودن خدمات کمیته امداد و ارتقاء سطح دانش،آگاهی‌ و توانمندی‌ها در راه‌اندازی واحد‌های تولیدی ‌از جمله اقدامات مؤثر در خودکفایی و خروج خانوار‌ها از تحت حمایت این نهاد است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید