خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

درزندگی هر انسانی فراز و نشیب های بسیاری وجود دارد دراین میان افرادی هستند که قدرتمندانه دربرابر مشکلات ایستادگی می کنند که نمونه آن کارآفرین قمی که با وجود معلولیت سالهاست که فعل خواستن را با تلاش بسیار معنا کرده است.

سید حسن موسوی یکی از این انسان های سخت کوش است که با وجود معلولیت از ناحیه هر دو پا، توانسته به موفقیت های چشمگیری دست یابد و نور امید را در زندگی خود همیشه پرفروغ نگاه دارد.

در همین رابطه خبرنگار ایرنا، برای اطلاع از راز موفقیت سید در زندگی و امیدی که به آینده دارد، گفت و گویی را با او ترتیب داد؛ موسوی در این مصاحبه، بیان کرد: بنده متولد سال 1347 در شهر قنوات قم هستم که از سن یک سالگی به بیماری فلج اطفال مبتلا و از ناحیه هر دو پا دچار معلولیت شدم، اما از همان کودکی با تشویق پدر و مادرم،کار و تلاش را به نشستن و ناامیدی ترجیح دادم و به انجام کارهای مکانیکی و الکترونیکی علاقه مند شدم.


شروع اختراعات با ساخت رادیو در زمان جنگ
وی افزود: با حمایت پدرم کار در عرصه ساخت لوازم الکترونیکی را آغاز کردم و در سال های جنگ تحمیلی، رادیو تولید می کردم که در آن زمان بسیار مورد توجه و علاقه مردم بود.
وی ادامه داد: پس از رادیو به تعمیر و ساخت تلویزیون پرداختم و اکنون بیش از 30 سال است که در این حرفه مشغول به فعالیت هستم و همین موضوع باعث شد به ساخت سایر وسایل الکترونیکی و مکانیکی هم بپردازم.


ساخت ترمز ایمن برای خودرو
موسوی با اشاره به این که هدفم از انجام این کارها کسب درآمد نیست و تنها به دنبال خدمت به مردم هستم، گفت: در یکی از اختراعات خود با یک کار فنی دقیق و تغییر حالتی که بر روی یکی از پرفروش ترین خودرو های کشور انجام دادم، امکان جلوگیری از مرگ هزاران انسان در سال بر اثر عمل نکردن ترمز در تصادفات فراهم شد، اما شرکت تولید کننده خودرو از این اختراع استقبال نکرد و گفت این طرح هزینه بر است.
وی افزود: همچنین توانستم با اختراعی، در سیستم کولر برخی از خودروهای داخلی تغییر ایجاد کنم تا استفاده از کولر در شرایط گرمای شدید به موتور خودرو فشار زیادی وارد نکند و حتی مصرف سوخت آن را نیز کاهش دهد.
وی ادامه داد: ایجاد تغییر در سیستم هیدرولیک فرمان خودرو، اختراع دیگری بود که با محاسبات دقیق و فنی انجام دادم و با حذف بسیاری از قطعات موجود این سیستم و اضافه کردن چند اهرم به آن توانستم به آسان شدن بیشتر چرخش فرمان کمک کنم.
موسوی گفت: متاسفانه حمایت لازم از این اختراعات برای تولید انبوه آن توسط شرکت های خودرو ساز صورت نگرفت، درصورتی که با پشتیبانی از این طرح ها می توان کیفیت تولید خودرو های داخلی را با هزینه های اندک، بسیار افزایش داد.
وی بیان کرد: از سه سال پیش نیز با همکاری یک تیم تحقیقاتی کار ساخت یک دستگاه مکانیزه و چندمنظوره ارائه دهنده خدمات شهری را آغاز کردیم و بنده مسئولیت طراحی قسمت های الکترونیکی آن را برعهده گرفتم.
وی با اشاره به این که دستگاه ساخته شده به زودی رونمایی می شود، افزود: این دستگاه می تواند با حجم کم، توانایی بالا و بسیاری دیگر از ویژگی های منحصر به فرد، برای نظافت معابر شهری به کارگیری شود.
این مبتکر قمی با بیان این که انسان با تلاش و تمرین می تواند به هر آنچه می خواهد دست یابد، گفت: کمک به معیشت مردم، یکی از دغدغه هایی است که همیشه دنبال می کنم و در این رابطه تلاش کردم دستگاه هایی را برای انجام کارهای خانگی طراحی کنم که بتوان با استفاده از آنان، درآمد کسب کرد.
وی افزود: به همین منظور، مدتی است دستگاه خشک کن طبیعی انواع میوه و سبزیجات را طراحی کرده ام که می توان در آن 50 سبد پر از میوه را در کمتر از 24 ساعت به صورت کاملا طبیعی و بهداشتی، خشک کرد و زمان ماندگاری آن را افزایش داد.
وی با اشاره به این که فرآیند خشک شدن میوه و سبزی در این دستگاه به صورت ارگانیک و بدون دخالت عوامل دیگر صورت می گیرد، ادامه داد: می توان از این دستگاه برای انجام کار تولیدی با هزینه کم در محیط خانه استفاده کرد و به درآمد اقتصادی مطلوبی رسید.


پیگیری جدی ورزش قهرمانی
موسوی گفت: یکی از کارهایی که در زندگی با جدیت دنبال کردم، ورزش بود و در همین رابطه با وجود محدودیت های جسمانی توانستم به موفقیت های فراوانی در سطح ملی و استانی دست یابم.
وی افزود: خیلی ها به من می گفتند با وجود معلولیت، ورزش کردن برای شما مناسب نیست اما من به توانایی هایی که خداوند در وجودم نهاده است، ایمان داشتم و از سال 1383 وارد ورزش تیر و کمان شدم.


تیرموفقیت از کمان آرزوهای سید رها می شود
وی ادامه داد: در این مدت با تمام تلاش برای رسیدن به هدف های ورزشی خود تلاش کردم و توانستم 16 مدال قهرمانی کشور را به دست آورم و برای پنج دوره به اردوی تیم ملی دعوت شدم.
موسوی گفت: ثمر تلاش های من در عرصه ورزش تیر و کمان، پرورش شاگردانی است که هر کدام امروز به مربیان حرفه ای این رشته ورزشی در استان قم تبدیل شده اند.
وی همچنین با اشاره به لزوم الگوی گیری صحیح برای رسیدن به موفقیت در عرصه های مختلف زندگی، ادامه داد: انسان های سخت کوش بسیاری در شهر قنوات قم زندگی می کنند که با وجود بسیاری از مشکلات و محدودیت های جسمی و محیطی، زندگی آنان می تواند دریچه های امید را به سوی افراد علاقه مند به کار و تلاش، باز کند.
استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفریه است؛ شهر قنوات در بخش مرکزی قم قرار دارد.
قنوات از توابع استان قم دارای 12 هزار و 500 تن جمعیت بومی، 2 هزار تن غیر بومی و سه هزار تن اتباع است و در مجموع بیش از 17 هزار تن در این شهر 300 هکتاری سکونت دارند.


منبع: ایرنا
* انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «ماهنامه کارآفرین ناب» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید