خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 4.75 (8 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


راههای ایجاد انگیزه در کودک کارآفرین

می‌توان اعتراف کرد که شاهد انگیزه های کارآفرینانه بودن همیشه خوشایند است. کنجکاوی، ریسک پذیری و عدم ترس دنیای را به گونه ای متفاوت می‌پالاید و قطعاً آینده ای زیبا در انتظار آنهایی خواهد بود که پیش از دو رقمی شدن سن شان انگیزه های کارآفرینانه داشته باشند.

کارآفرینی تنها راه برای اندیشیدن و تصمیم گرفتن نیست، بلکه وارد شدن و شرکت کردن است.
به کودکان خود آموزش دهید آن فردی باشند که هستند. آن ها را تشویق کنید که از همه توان خود بهره ببرند و آنچه باشند که می‌خواهند و آنچه را انجام دهند که دوست دارند. وظیفه شما به عنوان والدین و یا معلم، نظارت بر انگیزه های کارآفرینانه کودکان است.
در مقاله زیر با 5 راه تشویق کودکان به سمت مسیرهای کارآفرینانه آشنا می‌شوید.

1: آنها را تشویق به خلاق بودن و ساختن کنید و به آن ها اجازه دهید تمامی مراحل از ایده، تولید و ارائه را خود انجام دهند

این کار می‌تواند ساختن یک شهر مقوایی یا ایجاد یک کار هنری، نوشتن یک نمایش نامه کوتاه یا تولید یک فیلم کوتاه باشد. به آن ها فضای کافی برای خلاق بودن را بدهید، بگذارید مراحل مختلف را به تنهایی مدیریت کنند و کارهایی را انجام دهند که مطلقاً متعلق به خود آن هاست. قسمت خوب قضیه این است که تمام این کارها تنها شاید چند ساعتی به طول بیانجامد.

2: به جای اینکه به انجام بازی های موجود بپردازید، بازی بسازید

شاید این کار کمی قدیمی به نظر بیاید، اما باعث می‌شود مهارت های مدیریتی و رهبری در کودکان در مقیاسی قابل مدیریت تقویت شود. برای این کار باید بازی را ساخت، اشیا مورد نظر را تعیین کرد، با دیگران طبق قوانینی که از بازی ها یا تجربیات قبلی به دست آمده همکاری کرد و شاهد این بود که آیا پاسخ می‌دهد یا نه. خوبی این نوع بازی ها این است که می‌توان آن ها را در داخل یا خارج از خانه انجام داد.

3: کودکان را تشویق به بازی در خارج از خانه کنید

با انجام این کار میزان اکسیژن دریافتی کودکان افزایش می یابد و در نتیجه توانایی آن ها در ایده پردازی بالاتر رود، اما همان طور که می‌بینیم این روزها بیش تر زندگی و زمان ما صرف تکنولوژی می‌شود، ولی نباید چنین باشد و باید زمان هایی را هم به بیرون رفتن و زندگی بپردازیم. چه بهتر که این کار را از کودکی آغاز کنیم.

4: با کودکان خود در ایجاد چالش هایی ایمن و تاثیرگذار همکاری کنید

یکی از بهترین چالش هایی که می‌توان در خانه آن را ایجاد کرد، حرکت های فیزیکی، عبور از موانع و تعادلی است. این کار از دو جهت خوب است. یک اینکه می‌توانید به جای هزینه برای بازی های جدید از منابع موجودتان استفاده کنید و دوم اینکه، با همکاری یکدیگر قادرید فرصتی منحصربه فرد برای به چالش کشیدن دیگری بسازید. در پایان کار نیز بازخوردها و ارزیابی های ایجاد چنین چالشی را بسنجید. بررسی کنید که چگونه می‌توان چالش بهتر و خاطره انگیزتری ایجاد کرد؟ آیا روشی برای آسانتر کردن یا دشوارتر کردن آن وجود دارد؟

5: از کودکان تان بخواهید از اتفاق های زندگی خود صحبت کنند، یا بهتر است بگوییم از آنها بخواهید درباره این رویدادها ارائه دهند

در هر خانه ای تعدادی فیلم ویدئویی و سی دی وجود دارد که در مواقع خاص زندگی کودکان از آن ها گرفته شده است. در همه این فیلم ها از کودکمان خواسته ایم که صحبت کند و نظرش را راجع به آن رویداد بیان کند، اما بهتر است از این پس این کار را کمی رسمی تر کرده و از کودکمان بخواهیم تا این کار را رسمی تر ارایه دهد. یکی از نبردهای همیشگی در کار آفرینی، مجبور کردن افراد به ایجاد یک ارائه حرفه ای، قابل اطمینان و فهرست وار است.

در پایان باید بگوییم که کودکان تصمیمات خود را می‌گیرند، فقط کسی باید به شکل یک رهبر ظهور کند و این فرایند را در دست بگیرد. آن ها باید با دیگران در یک تیم کار کنند و تنها چیزی که باید بدانیم و بدانند این است که از منابع حال حاضرشان استفاده کنند.
فقط باید پیش از پا گذاشتن در هر مرحله ای موارد دیگر مورد نیاز را تهیه کنید. استفاده همزمان از منابع موجود و موارد تکمیلی، باعث آموزش خلاقیت، رهبری و کاردانی می‌شود. تمام ویژگی هایی که برای رسیدن به یک بیزینس موفق لازم است.

مترجم: سارا صریحی
منبع: کارآفرین ناب

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید