خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 3.75 (2 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

اینک شما تصمیم خود را گرفته اید که نخستین گام را به سوی تحقق رویاهای تان بردارید. فکر کردن به ایده های تان شما را هیجان زده می کند.

می‌دانید که هیچ کسی از آن خبر ندارد. آماده می‌شوید تا استاد جهان کسب و کارتان شوید. اکنون آتشی در درون تان به پاست و آماده هستید که عنوان «کارآفرین » برخود بگذارید و می‌دانید از این لحظه گویی دوباره متولد شدید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، پس واقعیت به ناگاه مانند انبوهی آجر بر سرتان فرود می‌آید. واژگانی مانند علائم تجاری، حق ثبت اختراع، ثبت، راه‌اندازی دفتر، تکمیل اظهارنامه مالیاتی به مانند نسیمی برای کشتی کارآفرینی شما هستند.

با نگاهی به اطراف خود می‌بینید که هر فردی که کسب و کاری را اجرا می‌کند به ظاهر می‌داند که چه کاری انجام می‌دهد. شما با خود فکر می‌کنید که «من از کجا باید شروع کنم؟» به زعم من که بنیانگذار یک استارت‌آپ هستم، این می‌تواند به احساس مربوط باشد.

به عنوان یک کارآفرین نوپا، باید از هر لحظه برای تحقق رویاهای تان استفاده کنید. برای انجام این کار، به چند مورد ضروری که برای شروع باید مدنظر داشته باشید، اشاره می‌کنیم.

 

۱- تنظیم وبسایتی خوب

در ضرورت تنظیم وب‌سایت و حضور آنلاین برای هر کسب و کار امروزی شکی نیست. مطالعات نیز نشان داده است که مشتریان معمولاً پیش از خرید آفلاین به دنبال تحقیقات بیشتر هستند.

ایجاد وب‌سایت شما را قادر به مشاهده افراد و تشویق به تعامل با مشتریان می‌نماید.

وب سایت شما بهتر است مشتمل بر اطلاعات خدمات، ادعانامه‌ها و سیاست حفظ حریم شخصی شرکت باشد، به ویژه اگر قرار باشد پرداخت‌ها از طریق دروازه آنلاین صورت گیرد.

  • مزیت:

وب‌سایت خوب موجب ترویج تعامل فردی مشتری می‌شود و این خود در ایجاد اعتماد به نفس برند شما نقش به سزایی دارد. وب سایت شما باید با بتواند با اطلاعات درست از عملکردتان در مقابل مردم از هر جای جهان قرار گیرد. همچنین، ایجاد وب‌سایت بهینه سازی شده به شما در نمایانی بیشتر کمک می‌کند.

 

۲- درک نقش اعضای تیم

هنگامی که شما به عنوان یک بنیانگذار یا موسس تیم گرد هم می‌آیید، یکی از نخستین کارهایی که باید انجام دهید درک مجموعه مهارت‌های مختلف تیمی و تصمیم‌گیری در مورد امور شرکت جدیدتان است. به عنوان یک شرکت، باید به وضوح چارچوب نقش‌ها و مسئولیت‌ها، سهام، عدالت و شرایط خروج موسسان را وضع نمایید.

هدف از این کار، بحثی باز و صادقانه با اعضای تیم در مورد نقش آنها در موفقیت شرکت است. این کار کلید پیشگیری از هرگونه سوء تفاهمات بعدی است.

  • مزیت:

تبیین نقش‌ها و مسئولیت‌ها در مراحل اولیه شکل‌گیری تیم، مزایای بسیاری دارد. نخست، به شما امکان بیشینه سازی نقاط قوت خود در قالب تیم و درک صحیح از مهارت‌های مختلف هریک از اعضای تیم را خواهد داد که اغلب در حل مشکلاتی که در آینده بروز خواهند نمود، حائز اهمیت است.

موفقیت استارت‌آپ شما تا حد زیادی به چیدمان تیم‌تان بستگی خواهد داشت.

 

۳- ثبت شرکت به عنوان شرکت با مسئولیت محدود

اگر می‌خواهید کسب و کاری مقیاس‌پذیر ایجاد کنید، پیش از هر چیز باید به دنبال ثبت تامین مالی شرکت به عنوان شرکت با مسئولیت محدود باشید.

  • مزیت:

بسیاری از استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای در حال رشد می‌خواهند که به عنوان شرکت خصوصی محدود ثبت شوند تا امکان تامین مالی خارجی به راحتی تعهدات سهامداران را محدود کند و آنها را قادر به ارائه حق اختیار خرید سهام به منظور جذب کارکنان با استعداد می‌نماید.

 

 

۴- پیشنویس توافقنامه بنیانگذار

به محض ثبت شرکت، براساس مباحث پیشین در مورد نقش‌ها و مسئولیت‌های هریک از اعضای تیم، باید به فکر توافقنامه بنیانگذار باشید. توافقنامه بنیانگذار به تشریح نقش‌ها و مسئولیت‌های اعضای شرکت، حقوق صاحبان سهام، مالکیت معنوی ایجاد شده و نقش و مسئولیت خود می‌پردازد. این توافق، جنبه‌های مختلف تلاش بنیانگذاران، از جمله مواردی مانند خروج آنها از شرکت یا مرگ را پوشش می‌دهد.

  • مزیت:

این موافقتنامه به اعضای تیم فرصتی برای بحث در مورد مسائل و رفع ابهامها داده و امکان روابط بهتر در طولانی مدت فراهم می‌آورد. همچنین موجب تبیین نقش آنها در شرکت و درک صحیح از انتظارات سایر اعضای تیم خواهد شد.

 

۵- توافقنامه سهامداران با سرمایه گذاران

توافقنامه سهامداران صرفاً توافقنامه‌ای است که روابط بین سهامداران شرکت را پوشش می‌دهد. این توافقنامه مشتمل بر حقوق و تعهدات، انتقال سهام و چگونگی اجرای تصمیمات مهمی است که شرکت اتخاذ خواهد نمود.

  • مزیت:

توافقنامه سهامداران، به واسطه تعریف حقوق و تعهدات طرفین، موجب تبیین تمام قابلیت های سهامدار و حقوق شما به عنوان صادرکننده سهام می‌شود. علاوه بر این، این توافقنامه به عنوان تعدیل کننده رابطه بین سهامداران کوچک و بزرگ عمل می‌کند.

 

۶- علامت تجاری

به نشان‌های Tide، نایک یا مک‌دونالد فکر کنید، آیا می‌خواهید که کسب و کار شما نیز هویت منحصر به فردی داشته باشد؟ علامت تجاری، دارایی غیرملموسی است که می‌تواند بسیار با ارزش باشد.

نام تجاری شما اساساً ویژگی برند شما است و به زودی نام دستاوردهای شرکت شما خواهد بود.

  • مزیت:

برخورداری از نام تجاری ثبت شده به شرکت شما حمایت قانونی در برابر نقض موارد خواهد داد و در صورت لزوم در دادگاه برای شما حق ایجاد خواهد کرد. ثبت علامت تجاری، در واقع اولین گام به سوی جلب اطمینان مشتریان در شناسایی محصولات یا خدمات شما خواهد بود.

 

۷- درخواست برای مالیات بر ارزش افزوده یا ثبت مالیات بر خدمات

اغلب بسیاری از استارت‌آپ‌هایی که صرفاً درگیر ایجاد برند و حساب‌هایشان هستند، از مسئله مالیات غافل می‌مانند. اکنون، شاید استدلال کنید که بر مسائل مهمتری تمرکز نموده اند، در حالی که گذر بسیاری از کسب و کارها به امور مالیاتی خواهد افتاد، اما ممکن است این مسئله زمانی اتفاق بیفتد که بیشترین نیاز را به پول دارند.




 اقتصاد آنلاین

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید