خرید وسواسی
خرید وسواسی
چکیده TMBA:
رفتار مصرف كننده و رفتار خريد يكي از مباحث اصلي بازاريابي است كه تحت تأثير عوامل گوناگوني ازجمله عوامل فرهنگي، اجتماعي، شخصي و روانشناختي قرار دارد. رفتار مصرف کننده عامل مهمی در تصمیم گیری محسوب شده و دارای
تأثیرات بالقوه ایی است. یکی از موضوعات مورد علاقه ی محققین مطالعه ی شاخه ای از رفتار مصرف کننده است که به خرید وسواسی شهرت یافته است. این نوع از خرید بر انتخاب کالاهای اغلب بی فایده و کالاهای غیرضروری استوار است. خريد وسواسي مسأله اجتماعي عمده محسوب مي شود و جنبه تاريك رفتار مصرف كننده ناميده مي شود.
واژگان کلیدی: رفتار مصرف کننده، خرید وسواسی، کالای غیرضروری
مقدمه
مطالعه ی رفتار مصرف کننده در سیاست های بازاریابی دارای اهمیت و جایگاه خاصی است. صاحبان کالا و خدمات از طریق بازاریابان هزینه های زیادی را برای بدست آوردن رأی و نظرات مشتریان صرف می کنند. از نظر تنوری درک رفتار تصمیم گیری مصرف کننده یک موضوع بسیار مهمی در بازاریابی محسوب می شود. که با تداخل دانش و با استفاده از مدلها و نظریه ها می توان مشتریان را مورد حمایت و جذب قرار داد. رفتار مصرف کننده بطور گسترده ایی پیش بینی خرید و تمایل او به برند و نام تجاری هر کالا چه در زمینه های داخلی و چه در زمینه ی خارجی می تواند مطرح باشد و دارای منافع زیادی برای ارائه دهندگان کالاها و خدمات محسوب می شود...
برای دریافت ادامه مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.
منبع: http://marketingarticles.ir
نویسنده: مهدی طهماسبی راد