در یک شرکت بازاریابی شبکهای (نتورک مارکتینگ)، یک بازاریاب میتواند دو نوع پورسانت از شرکت دریافت کند؛ یکی پورسانت ناشی از فروش شخصی و دیگری پورسانت ناشی از فروش زیر مجموعۀ خود(پورسانت مجموعه ای) با توجه به طرح تجاری شرکت. علّت دریافت پورسانت ناشی از فروش شخصی مشخص است
بازاریابی شبکه ای نیز مانند هر حرفه دیگر می تواند افراد شرور و کلاهبردار را در خود جای دهد و مانند هر کسب و کار دیگر منجر به ورشکستگی و یا موفقیت شود.در طی 60 سال گذشته از ایجاد این حرفه به شکل امروزی شرکت های بسیاری با این شیوه ی توزیع کالا تاسیس شده اند.
بازاریابی شبکه ای یک مدل کسب و کار است، یک فرصت یا امکان است برای کسب درآمد، یک راه یا مسیر از قبل تعیین شده برای کار کردن و داشتن یک فعالیت کاری و نوعی بازاریابی که قطعا با شبکه های هرمی تفاوت دارد. بازاریابی، هنر زندگی است. ما از بدو تولد در حال بازاریابی و خرید و فروش هستیم.
بازاریابی شبکهای یا نتورک مارکتینگ نوعی شیوهٔ فروش است که در آن شرکت ها محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش میرسانند، و مشتریان پس از خرید در صورت تمایل میتوانند محصولات شرکت را بازاریابی کنند و سود بگیرند.درآمد در بازاریابی شبکهای هم در ازای فروش مستقیم کالا
بازاریابی شبکه ای یا «نتورک مارکتینگ» نوعی شیوه فروش است که یک کمپانی محصولات خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه می فروشد و مشتری ها پس از خرید می توانند برای این محصولات بازاریابی کند و سود ببرند. وزارت بازرگانی ۱۳ سال پیش بازاریابی شبکه ای را قانونی اعلام کرد