بازاریابی شبکه ای صنعتی نوین در عرصه تجارت محسوب می شود و مدتی است که این صنعت به طور قانونمند جایگاه ویژه ای بین محیط های کسب و کار پیدا کرده است. در همین مدت کوتاه افراد زیادی جذب این صنعت شده اند و روز به روز هم بر تعداد آن ها افزوده می شود.
همانگونه که هر کسب و کاری برای موفقیت نیاز به یک طرح و پلن دارد، در بازاریابی شبکهای نیز وجود یک طرح اولیه و فرمول اساسی یک ضرورت محسوب میشود. در این فرمول باید به مهمترین عنصر آن یعنی همان "عمل"و "فعالیت برای دستیابی به موفقیت"
یکی از جدیدترین و شگفت انگیزترین حرفهها و صنایع جدید، صنعت بازاریابی شبکهای (فروش مستقیم) است. در هر دوره از زندگی بشر و تکامل جوامع، یک دسته از فعالیتها به عنوان پیشرو و موتور حرکت اقتصاد و جامعه، پدید میآیند. بر نخبگان هر جامعه است که با شناخت و معرفی به موقع و مستند
هربالایف (Herbalife International) یک شرکت آمریکایی است که محصولات مکمل غذایی، تناسب اندام و مراقبت از پوست خود را به شیوه فروش مستقیم چند سطحی به بازار عرضه می کند. این شرکت در سال 1980 تاسیس شد و در سال 2012 بیش از 7000 کارمند و 4 میلیارد دلار فروش سالانه در بیش از 90 کشور دنیا
انجمن فروش مستقیم آمریکا (DSA) بهمنظور افزایش مسئولیتپذیری شرکتهای بازاریابی شبکهای نسبت به حمایت از حقوق مصرفکنندگان اقدام به تدوین اصول اخلاقی نموده است که رعایت این اصول از شرایط اصلی عضویت و تبدیل به عضو فعال شدن در این انجمن میباشد.
آیا تمامی افراد ثبت نام شده در بازاریابی شبکه ای شاغل محسوب می شوند؟ شیوه مفید فعالیت در بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) نیازمند چه مقدار تخصیص وقت است؟ در رابطه ارائه آمار و ارقام در هر پدیده ای ابتدا باید مواردی را تعریف نمود. در مقاله پیش روی سعی شده است رابطه بازاریابی شبکه ای با اشتغال بررسی گردد.
به نقل از مجله DSN- اوایل آوریل هر سال مجله DSN با برگزاری گردهمایی میان مدیران شرکتهای برتر اقدام به ارائه لیست ۱۰۰ شرکت برتر بازاریابی شبکه ای سال (مطابق با میزان فروش در سال گذشته) می کند و این فهرست را در ماه ژوئن هر سال به طور رسمی با ارائه جزئیات در ویژه نامه ای انتشار می دهد.
پیش درآمد: همیشه صحبت از این بوده که شرکت های تراز اول جهان روی چه محصولات؟با چه نوع پلن سوددهی؟ و به چه صورت در حال رشد هستند. هیئت تحریریه نشریه کارآفرین ناب بر آن شد که در این خصوص با ایجاد یک بخش در مجله، به معرفی شرکت های برتر در سطح جهان پرداخته و شما را با نحوه عملکرد آن ها آشنا سازد.
چگونه بر روی روندمحاسبه و پرداخت پورسانت خود در شرکت بازاریابی شبکه ای نظارت کنیم؟ نظارت و کنترل بر روی پورسانتهای در حال پرداخت فرآیندی است که از مراحل زیادی تشکیل شده است و باعث میشود شما متوجه شوید که آیا پورسانتی که دریافت میکنید؛ بر مبنای اصول و قواعدی که شرکت
برخی عوامل و فاکتورها نقش بسیار مهم و مؤثری در تعیین سرنوشت یک شرکت بازاریابی چند سطحی دارند، عواملی که توجه بر رعایت آنها میتواند منجر به موفقیت شرکت و بالعکس عدم توجه به آنها باعث شکست خواهد شد. در ادامه به معرفی چهار عاملی خواهیم پرداخت که رعایت نکردن آنها باعث شکست
شاید گاهی اوقات ترجمه ای غلط از یک کلمه بتواند تغییری بنیادین در پایه و اساس آن کلمه ایجاد نماید؛ به عنوان مثال یکی از این کلمات کلمه کارآفرین است. واژه کارآفرین (Entrepreneur) ریشه ای فرانسوی به معنای فرد متعهد دارد حال وقتی ما آن را کارآفرین ترجمه می کنیم ناخودآگاه توقعی دیگر از این کلمه ایجاد می کنیم،
امروزه شاهد آن هستیم که شرکتهای بازاریابی شبکهای هر چند وقت یک بار طرحهای بازپرداخت خود را تغییر میدهند و به گفته مسئولین درخواستهای زیادی برای تغییر طرح به کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه ای ارسال میشود. علت این تغییرات زیاد چیست؟ و این تغییرات دارای چه اثراتی میباشد؟
بازاریابی شبکه ای نوعی شیوه فروش است که طبق آن شرکت ها محصولات خود را بدون واسطه به مشتری نهائی خود (مصرف کننده) می رسانند که در نهایت مشتری پس از خرید محصول و رضایت کامل از آن، محصول را به صورت چهره به چهره و کلامی تبلیغ می نماید و پورسانت و سود خود را دریافت می کند.
اگر به دنبال پیوستن به حرفه بسیار شگفت انگیز و جذاب بازاریابی شبکه ای (نتورک مارکتینگ) هستید، باید بدانید که برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای شرکتی که شما به آن ملحق می شوید نقش مهمی در کسب نتایج دلخواه شما در این حرفه دارد. روش تحقیق در مورد پیوستن به شرکت بازاریابی شبکه ای مناسب