خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید استان مرکزی گفت: طرح روستای بدون بیکار براساس مطالعات انجام‌ شده در ۴ شهرستان استان مرکزی اجرا می‌شود.


به گزارش کارآفرین ناب، سیدعمادالدین هزاوه‌ئی در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به برنامه‌های صندوق کارآفرینی در راستای ایجاد  اشتغال در روستاها اظهار داشت: در رابطه با روستاها مطالعاتی انجام شده و طرح روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول را برای تعدادی از روستاهای استان در نظر داریم که این برنامه را در حال حاضر برای سه روستا عملیاتی می‌کنیم در مطالعاتی که انجام داده‌ایم برای 4 شهرستان روستای بدون بیکار را در نظر گرفته‌ایم و برای 6 شهرستان هم بحث هر روستا یک محصول را در نظر داریم که جزو برنامه‌های صندوق به شمار می‌روند.

وی افزود: در شازند روستای بصری را برای روستای بدون بیکار در نظر گرفته‌ایم و این اقدام صرفا براساس مطالعاتی است که انجام شده و هنوز به مرحله عمل نرسیده است در این روستاها بحث فرفوژه و مشتقات آن را در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید استان مرکزی تصریح کرد: روستای هزاوه در اراک برای تولید شیره انگور، آبگرم در محلات، روستای زرنوشه در آشتیان و همچنین روستای جیریا در اراک، روستای دستجرده در شازند، در فراهان روستاهای تلخاب، همچنین امیرآباد و شیرین‌آباد، روستای سمقاور در کمیجان و امیرآباد اراضی در محلات از جمله این روستاها هستند.

هزاوه‌ئی بیان کرد: روستای زرنوشه، آبگرم و امیرآباد اراضی را در مرحله عملیاتی به تهران پیشنهاد داده و استارت برنامه عملیاتی را در دو بحث روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول زده‌ایم.

وی ادامه داد: زرنوشه را به‌عنوان پایلوت روستای بدون بیکار و آبگرم و امیرآباد اراضی را به‌عنوان هر روستا یک محصول برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق توسعه کارآفرینی امید استان مرکزی عنوان کرد: در طرح روستای بدون بیکار طبق مطالعاتی که انجام شده به دنبال برندسازی در این روستاها هستیم و این که دیگر فرد بدون شغل در این روستاها نداشته باشیم و با این کار به نظر پایگاه شغلی خوبی را می‌توان در روستاها ایجاد کرد.

هزاوه‌ئی اضافه کرد: روسای شهرستان‌ها هم در این زمینه توجیه شده‌اند که روستاها را شناسایی کنند، برای مثال روستای جیریا در حوزه فرش پتانسیل خوبی دارد در تلخاب در بحث تریکو و امیرآباد بحث تولید کفش که هر کدام ظرفیت‌های خوبی هستند.

وی افزود: به دنبال این کار انتظار داریم که مهاجرت معکوس را ببینیم گر چه با بحث اشتغال روستایی در حال حاضر هم این موضوع تا حدودی اتفاق افتاده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید