خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 درخواست ایران از هند برای تسویه بدهی‌های نفتی ظرف مدت ۲ ماه
یک مقام ارشد تأکید کرد

 درخواست ایران از هند برای تسویه بدهی‌های نفتی ظرف مدت ۲ ماه
مقام دولتی هند: بدهی نفتی به ایران در سه قسط پرداخت می شود

 یک مقام ارشد تأکید کرد که ایران از هند خواسته است تا بدهی ۶.۵میلیارد دلاری نفتی خود را ظرف مدت ۲ ماه تسویه کند.به گزارش تسنیم به نقل از تایمز هند، یک مقام رسمی تصریح کرد: تهران از دهلی‌نو خواسته است تا بدهی نفتی گذشته خود را که بالغ بر 6.5 میلیارد دلار است، در دو ماه تسویه کند. هند باید بخشی از این بدهی را با روپیه و مابقی را با دلار و یورو به ایران پرداخت کند.این مقام رسمی افزود: پرداخت بدهی نفتی هند به ایران حداقل در سه مرحله صورت خواهد گرفت. نحوه و مسیر پرداخت بدهی نفتی هند به ایران همچنان در حال مذاکره است.

بدهی نفتی هند به ایران به‌خاطر تحریم‌های غرب علیه تهران از سال 2013 میلادی تاکنون انباشته شده است. حدود 45 درصد هزینه واردات نفت هند از ایران با روپیه و از طریق یک بانک هندی پرداخت شده است ولی مابقی به‌خاطر تحریم‌ها هنوز تسویه نشده است.
این مقام رسمی اظهار داشت: بدهی نفتی هند به ایران را یا می‌توان از طریق بانک مرکزی هند پرداخت کرد یا از طریق مسیری که دولت دهلی‌نو اعلام خواهد کرد. بخشی از این بدهی باید با دلار یا یورو و بخش دیگر باید با روپیه پرداخت گردد. ایران نیز قرار است یک حساب جدید در یکی از بانک‌های هند باز کند تا روپیه به حساب ایران واریز گردد. ایران از این حساب برای خرید و واردات کالاهای هندی استفاده خواهد کرد.

وزیر دارایی هند ماه گذشته در رأس هیئتی از مقام‌های بانک مرکزی این کشور و بانک دولتی یوسی‌او به تهران سفر کرده بود تا در خصوص بازپرداخت بدهی‌های نفتی با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران، گفتگو کند.هند دومین مشتری بزرگ نفت ایران پس از چین به شمار می‌رود. دهلی‌نو تحت فشارهای آمریکا مجبور به کاهش واردات نفت از ایران شده است. شرکت‌های پالایشگاهی مانگلور و هندوستان پترولیوم به‌همراه شرکت اچ‌پی‌سی‌ال متال انرژی مجموعاً بیش از 6.5 میلیارد دلار بدهی به ایران دارند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید