چگونه از کسبوکار خود محافظت کنید
سرقت اطلاعات مشکل کوچکی نیست: چگونه از کسبوکار خود محافظت کنید
برای صاحبان کسبوکارهای کوچک کابوسهای متعددی وجود دارد که هیچکدام از آنان در دنیای پرچالش اقتصاد کنونی خوشایند نیست. از روابط عمومی بد و کجفهمی دربارهی برند شما گرفته تا یک یا چند مورد سرقت کارمندان درست جلوی چشم شما، شانس بهبود از چنین موقعیتهایی
درصورتی که به خوبی مدیریت نشود ممکن است بسیار بیمناک باشد.
به خاطر داشته باشید که سرقت هویت ممکن است کسبوکار کوچک شما را نابود کند، و عواقب طولانی مدتی به همراه داشته باشد.
علائم سرقت هویت و اطلاعات را بدانید
برای ادارهی یک کسبوکار کوچک باید کارهای زیادی انجام داد که باعث میشود به سادگی تمرکز خود را در پارهای از مواقع از دست بدهید، اما سرقت هویت جزو مواردی نیست که بخواهید دچار آن شوید.
روشهایی برای کاهش احتمال اینکه قربانی چنین مسئلهای شوید:
کارکنان خود را بشناسید.
ادارهی یک شرکت کوچک به شما اجازه میدهد بتوانید به درستی کارمندان خود را بشناسید. تا چه اندازه کسانی که برای شما کار میکنند را میشناسید؟ فقط کافیست یک کارمند ناشایست به اطلاعات کارمندان و مشتریان دسترسی پیدا کند. اگر آنان چنین اطلاعاتی داشته باشند، میتوانند برای اهداف پلید خود از آن استفاده کنند، که به صورت بالقوه به از دست دادن کار و درآمد شما منجر میشود.
زمانی که کسی را استخدام میکنید ( نیمهوقت یا تمام وقت) تاکید کنید که استفاده از اطلاعات شرکت و/یا مشتریان با هر هدفی غیر از اهداف اصلی شرکت مساوی با تنبیه، اخراج، و حتی جریمهی قانونی است. اگر کارمندی از همان روز اول این پیغام را دریافت کند، کمتر احتمال دارد که عملکرد نادرستی داشته باشد.
ردپاهای آنلاین خود را بشناسید.
شما ردپای آنلاین خواهید داشت، مگراینکه کسبوکاری کوچک داشته باشید که بدون وبسایت و داشتن کارت بانکی کار کند. در نتیجه باید اطمینان حاصل کنید که تمام تراکنشهای آنلاین، ورودیهای وبسایت و… امن باشند. از تکنیکهای رمزگذاری (encryption) استفاده کنید که هنگام انجام معاملات و تراکنشها، اطلاعات تنها بین شما و مشتری به اشتراک گذاشته شود.
این موضوع درمورد مسائل وبسایت شما نیز صدق میکند. فرض کنیم بخش بزرگی از اطلاعات مشتریان را برای حسابرسی به شخص یا شرکتی برونسپاری میکنید. آن شخص یا شرکت را دقیقاً بررسی کنید تا خطر سرقت اطلاعات را کاهش دهید.
مشتریان نیز باید فایروال (دیوارآتش) خود را داشته باشند تا هکرها نتوانند به اطلاعات شرکت و/یا مشتریان دسترسی پیدا کنند. در آخر، اطمینان حاصل کنید که تمام مشتریان از لحاظ قانونی متعهد هستند تا اطلاعات را حفظ کنند و هرگونه نفوذ و نقض قوانین را بیان کنند.
در زمینهی تکنولوژی به روز باشید.
تعجبی ندارد که هکرها سعی میکنند همیشه یک قدم بالاتر از مسئولین، کسبوکارها و البته مشتریان باشند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که تکنولوژی شما منقضی نباشد، در این صورت هکرها به راحتی میتوانند به اطلاعات نفوذ کنند.
بله، بهتر است پول بیشتری خرج کنید تا ظرفیتها و تواناییهای تکنولوژیکی را ارتقا دهید تا اینکه هک شوید و از عواقب طولانی مدت آن آسیب ببینید. این عواقب تنها محدود به مسائل مالی نیست بلکه در زمینهی روابط عمومی منفی که برند شما دریافت میکند حتی میتواند شدیدتر باشد. وقتی صحبت از برند است ادراک افراد حتی مهمتر از واقعیت است. در نتیجه، جبران یک سرقت هویت کار بسیار دشواریست.
سرقت هویت مطمئناً برای صاحبان کسبوکارهای کوچک موضوع خندهداری نیست. اجازه ندهید که مورد هدف واقع شده یا قربانی شوید.
منبع: http://ponisha.ir/blog/author/admin