انتظاراتی از مدیر برند خود
انتظاراتی که باید از مدیر برند خود داشته باشیم
چه یک مدیر برند (Brand Manager) باشید (یا میخواهید بشوید) و چه شخصی که یک مدیر برند را استخدام کرده است (یا میخواهد استخدام کند)، باید باید با وظایف مدیر برند آشنا شوید. اگر چنین است، جای درستی آمدهاید! با این مقاله از Modir TV همراه باشید:
وظیفه اصلی مدیر برند این است که بر تمامی فعالیتهای
یک شرکت نظارت کند، به نحوی که همگی آنها در راستای اهداف، هویت و ارزشهای برند باشد؛ و هیچ پیامی مغایر با این موارد، به مخاطب ارسال نشود.
وظایف مدیر برند:
تحقیقات بازار، رصد کردن وضعیت بازار، شناسایی بازارهای مناسب برای ورود
نظارت بر فرآیند برندسازی
نظارت بر قیمتگذاری محصولات و خدمات برند و آنالیز میزان سود احتمالی (مقاله روشهای قیمتگذاری به شما کمک خواهد کرد.)
انتخاب یا نظارت بر انتخاب نام برای محصول، خدمات، کمپینها و…
نظارت بر طراحی بستهبندی محصول (Packaging)، شامل سایز، رنگبندی، فونتها و سایر المانهای بصری
نظارت بر تیزرهای تبلیغاتی تلوزیونی، تبلیغات در روزنامه، مجله، ایمیل مارکتینگ، وبسایتها و وبلاگها، استندهای تبلیغاتی، بنرهای تبلیغاتی، تابلوهای تبلیغاتی و به طور کلی هر نوع آگهی تبلیغاتی که متعلق به برند است.
هماهنگی با طراحان گرافیکی، Video Makerها، کپی رایترها، بخش چاپ و…
نظارت بر تمامی نوشتهها و شعارهای تبلیغاتی و هر نوع نوشته که مخاطبان برند خواهند دید.
نظارت بر ادبیات و لحن پیامها (به طور کلی هر پیامی که مخاطب از تبلیغات، محصول و… برند میبیند و میخواند و میشنود و…).
نظارت بر نحوه توزیع محصول و آگاهی از واکنشهای مختلف مشتریها نسبت به چگونگی عرضه محصول