در عصری زندگی میکنیم که نمیتوان از انقلاب دیجیتالی فاصله گرفت. مدیریت کسبوکار جدید تقریبا بدون حضور کامپیوتر و ارتباط اینترنتی غیرممکن است و اکثر افراد از طریق دستگاههای مختلف بهطور شبانهروزی از اینترنت استفاده میکنند.
زمانی که نگاهی حتی گذرا به بازار می اندازیم متوجه می شویم که اغلب کسب و کارها و برندها خسته کننده هستند. چرا؟ چون کسب و کارها چه جدید چه قدیمی به دنبال خلق نوآوری یا خلاقیت نیستند، آنها عموماً کارهای انجام شده دیگران را به همان ترتیب خسته و کسل کننده همیشگی انجام می دهند! چرا؟ چون این کار بسیار ساده است.
آدمها به سه دسته تقسیم میشن: یا میتونن برای خودشون کار کنن، یا یکی باید حواسش بهشون باشه، یا کلا باید برای یکی دیگه کار کنن.... شما جزو کدوم دستهاید؟!! به سوالات این اینفوگراف جواب بدین و مسیرها رو دنبال کنید تا به جواب برسید!!
فرض کنید شما یک ایده عالی دارید و تیمیآیدهآل هم تشکیل میدهید. چندین ماه زمان برای کدنویسی و ساخت محصول اولیه زمان صرف میکنید و بالاخره وبسایت یا اپلیکیشن شما بالا میآید. حال تازه شروع به معرفی کسب و کار خود میکنید و به این موضوع فکر میکنید که چگونه کسب و کار خود را معرفی کنم؟!
بسیاری از افراد در هنگام شروع سفر کارآفرینانهشان بهدنبال بهترین راه هستند، یعنی داشتن چرخهای کوتاه و موفق که پر از تصمیمات درست و در جهت رسیدن به هدف باشد. همهی افراد در حین انجام کار تردیدهایی دارند، اما اکثر آنها فکر میکنند راهی که میروند، بهترین راه است.
حقیقت این است که وقتی وارد یک کسبوکار میشوید، اشتباه کردن بخشی از تجربه هر کارآفرین است. اما اینکه چگونه این خطاها را ترمیم کنید، مهم است. فرآیند برگشتن به روند برنامهریزی شده میتواند کسبوکار شما را قویتر کند؛ به خصوص اگر از اشتباهاتتان بیاموزید این مسیر بهتر پیش خواهد رفت.
انتخاب یک شریک کاری برای شروع کسب و کارتان به اندازه انتخاب شریک زندگیتان مهم است.
شما ساعات طولانی را باید در کنار همدیگر کار کنید، کار کنید، کار کنید و اغلب ناسازگاری کنید اما در آخر میدانید هردویتان در راه رسیدن به هدف مشترکتان تلاش میکنید. (حالا میخواهد یک کسب و کار موفق باشد یا یک زندگی مشترک!)
در مسیر کسب و کار خود، به احتمال زیاد زمانی فرا میرسد که به یک سرمایهگذار نیاز خواهید داشت؛ مگر اینکه برنامهی شما فراهم کردن سرمایهی مورد نیاز کسب و کار جدید، از حساب بانکیتان باشد.
مصاحبههای شغلی معمولا با دلهره و تشویش همراه هستند. اگر تاکنون برای کاری درخواست داده باشید، احتمالا برایتان پیش آمده است که هنگام مصاحبه دچار استرس شوید. حتی ممکن است جملاتی را به زبان بیاورید که اصلا قصد گفتنشان را نداشتید.
ریسک چیزی است که اکثر مردم از آن میترسند و همین ترس، آنان را از موفقیت باز میدارد. برای بهدست آوردن موفقیتی واقعا بزرگ در کسب و کارتان، باید ریسک کنید. ریسکپذیری عاملی است که بسیاری از افراد را به ثروتمندترین افراد در این سیاره خاکی تبدیل کرده است.
زمانی شما میتوانید در کسبوکار خود به سودآوری برسید که ویژگیهای ضروری کارآفرین شدن را در وجود خود توسعه بدهید. محرکی برای موفقیت، میل به رئیس خود بودن و توانایی برای تفکر متفاوت و خلاقانه، تنها برخی از خصایل مشترک در میان کارآفرینان موفق به حساب میآیند اما ویژگیهای دیگری نیز هستند که ممکن است شما را شگفتزده کنند.
حانیه سلیمی نمونهای خوب از جوانانی است که توانست رویاهاش را با تلاشهای شبانهروزی خودش به واقعیت تبدیل کند و برای ۱۰ نفر اشتغال ایجاد کند. به گفته وی، کارآفرینی خیلی لذتبخش ولی در عین حال مسئولیت سنگینی هم دارد.