خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (4 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 10 راه بالا بردن مهارت در مدیریت زمان
10 راه بالا بردن مهارت در مدیریت زمان

10 راه بالا بردن مهارت در مدیریت زمان
آیا شما هم زمانی که حجم کاری تان افزایش می یابد، مضطرب می‌شوید؟ آیا تاکنون حس کرده اید کارهایی که برای انجام دارید، بیش تر از میزان زمانی است که دارید؟ یا اینکه پیش خود فکر

کرده باشید اگر از زمان تان بهتر استفاده می‌کردید، می‌توانستید تمام وظایف خود را انجام دهید؟
مسئله این است که اگر بتوانید کارهای خود را مدیریت کنید، می توانید از زمان خود به نحو احسن برای رسیدگی به کارهای بیش تری استفاده کنید؛ با این کار می‌توانید از استرس خود بکاهید و در محل کار خود بهتر ظاهر شوید. مدیریت زمان یک مهارت است و برای مهارت در آن، زمان نیاز است و این کار برای هر فرد متفاوت است. این شمایید که باید بهترین راه ممکن را برای خود بیابید.
در اینجا با 10 راه برای بالا بردن مهارت در مدیریت زمان آشنا می‌شوید که با تمرین آن ها می‌توانید پس از مدتی کارایی خود را افزایش دهید.
1.    محول کردن وظایف
برای اکثریت ما عادی است که به قول معروف با یک دست چند هندوانه برداریم. کاری که اغلب موجب استرس و خستگی مفرط می‌شود. محول کردن وظایف، فرار از انجام آن ها نیست، بلکه دقیقاً به معنی مدیریت بهتر آن هاست. یاد بگیرید که کارهای خود را به زیردستان براساس توانایی‌ها و مهارت هایشان، واگذار کنید.
2.    اولویت بندی کارها
پیش از آغاز روز کاری خود، فهرستی از کارهایی که نیاز به رسیدگی سریع دارند و آن هایی که اهمیت کم تری دارند و زمان با ارزش شما را هدر خواهند داد، تهیه کنید. برخی از کارهای مهم باید همان روز انجام شوند و برخی دیگر که کم اهمیت تر هستند، می‌توانند به روزهای دیگر موکول شوند. خیلی خلاصه و مختصر کارهای خود را اولویت بندی کنید و روی آن هایی که پُر اهمیت تر هستند، تمرکز کنید.
3.    از به تعویق انداختن خودداری کنید
به تعویق انداختن یا طفره رفتن از کارها یکی از بدترین چیزهایی است که می‌تواند روی بهره وری تأثیر بگذارد و منجر به تلف شدن زمان و انرژی شود، پس توصیه می‌شود که شدیداً از انجام این کار خودداری شود؛ این مشکلی است که می‌تواند گریبان گیر زندگی کاری و شخصی‌ تان شود.
4.    کارهای خود را زمان بندی کنید
همیشه یک دفترچه یادداشت مناسب برای برنامه ریزی، همراه خود داشته باشید و هر چه برای انجام دارید و به ذهن تان می‌آید در آن فهرست کنید. فهرستی ساده از کارهایی که باید انجام شوند پیش از آغاز روز ایجاد کنید و مطمئن شوید که می‌توانید در همان روز خاص به آن ها رسیدگی کنید. برای مدیریت بهتر زمان می‌توانید فهرست خود را در سه بخش کار، خانه و شخصی تهیه کنید.
5.    از استرس دوری کنید
استرس معمولاً زمانی رخ می‌دهد که حجم کاری‌ بیش تر از توان انجام آن است. این گونه است که بدن مان خسته می‌شود و کارایی پایین می‌آید. در این مواقع می‌توانید کارهای خود را به دیگران محول کنید و زمانی را برای آرام شدن به خود اختصاص دهید.
6.    برای خود ضرب الاجل تعیین کنید
زمانی که کاری برای انجام دارید، برای خود ضرب الاجل تعیین کرده و به آن وفادار باشید. خود را برای انجام کار در موعد مقرر به چالش بکشید و در مقابله با چالش های دشوار برای خود جایزه تعیین کنید.
7.    از انجام چند کار به طور همزمان بپرهیزید
بسیاری از ما تصور می‌کنیم که انجام چند کار به طور همزمان راهی مناسب برای انجام کارهاست، اما واقعیت این است که تمرکز بر روی یک کار خاص نتیجه بهتری در پی دارد. از این روش باید دوری کرد تا بتوان مهارت های مدیریت زمان را ارتقاء بخشید.
8.    کارهای خود را زود شروع کنید
بیشتر مردان و زنان موفق، یک نقطه مشترک دارند؛ آن ها روز خود را خیلی زود آغاز می‌کنند تا زمان کافی برای نشستن، فکر کردن و برنامه ریزی داشته باشند. وقتی صبح زود بیدار شوید، آرام ترید، خلاقیت بیش تری دارید و ذهن تان آزاد است. هر چه روز به سمت پایانش رود، انرژی شما هم تحلیل می‌رود و همین امر باعث پایین آمدن کارایی‌تان می‌شود.
9.    برای خود وقت استراحت قرار دهید
اگر 10 الی 15 دقیقه زمان یافتید، آن را به استراحت بگذرانید. استرس زیاد بر روی بدن و کارایی‌تان تأثیر منفی می‌گذارد. قدم بزنید، به موسیقی گوش دهید و چند حرکت کششی انجام دهید. بهترین کار این است که وقت استراحت خود را با خانواده و دوستان بگذرانید.
10.    نه گفتن را یاد بگیرید
زمانی که خودتان کلی کار برای انجام دارید یاد بگیرید که کارهای اضافه را خیلی مؤدبانه رد کنید. پیش از موافقت کردن با کار جدید، به فهرست کارهایی که باید انجام دهید نگاهی بیاندازید.

منبع: ماهنامه کارآفرین ناب

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید