بازاریابی پورسانتی (بخش دوم)
بازاریابی پورسانتی
در مقالهی «بازاریابی پورسانتی – بخش اول» پیرامون تعریف و ویژگیهای خاص این نوع از بازاریابی صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم که به بررسی عناصر اصلی بازاریابی پورسانتی و این که این نوع بازاریابی بر روی چه دسته از مشتریانی موثر است، صحبت کنیم.
بازاریابی پورسانتی بر روی چه دسته از مشتریانی مفید است؟
اگر می خواهید افراد واکنش مثبتی نسبت به بازاریابی پورسانتی داشته باشند، می بایست فضای راحتی را برای آنها ایجاد کنید تا بتوانند به صورت آنلاین خریداری کنند. برای نسل های جوانتر شاید این مساله فراگیر باشد و همگی آنها با این روش خرید کنند، اما بزرگسالان ترجیح میدهند که کالا و خدمات را به صورت حضوری خریداری کنند.
خوشبختانه، نوع رفتار خریداران آنلاین، مسئولان وب سایت ها را ملزم میکند که به دنبال خلق طراحی ساختاری و طراحی بهتری در سایت ها باشند. نمونه هایی از وب سایت های فعال در این حوزه عبارت اند از:
وب سایت های مقایسهی اجناس و راهنماییهایی دراین مورد
سایت های تخفیفی مانند نت برگ، تخفیفان و ...
بلاگ ها و وبلاگ هایی که دربارهی محصولات مختلف توضیح میدهند
مشتریانی که آنلاین خریدار میکنند، روشهای راحتتر و سریع تری را برای یافتن محصولات مشابه و مقایسهی قیمت های آنها دارند. در تمامی استراتژی های بازاریابی پورسانتی باید به این نکته توجه کنید که مشتری شما در چند ثانیه میتواند به اطلاعات محصولات رقبای شما دسترسی پیدا کند.
چگونه یک کمپین بازاریابی پورسانتی گسترش مییابد؟
قبل از راه اندازی یک کمپین بازاریابی پورسانتی، باید از این موضوع که میتوانید در بازار رقابت کنید، اطمینان حاصل پیدا کنید. خیلی از وابستهها، اطلاعاتی را دربارهی محصولات مشابه موجود در بازار را به بازدیدکنندگان ارائه میدهند. همان گونه که شما این سایت ها را پیدا کرده اید و میخواهید که محصول خود را در آنها به فروش برسانید، رقبایتان نیز آنها را پیدا کرده اند و در آنجا حضور دارند. بنابراین قبل از حضور در چنین فضایی مطمئن شوید که مزیت رقابتی دارید (همچنین میتوانید مقالهی «۴ راه ساده ولی نادیدهگرفته شده برای تمایز یافتن از رقبایتان» را ببینید
علاوه بر این توجه کنید که استفاده از این وابستهها به گونهای نباشد که به اعتبار شما لطمهای بزند. برای مثال ممکن است این واسطه ها به خاطر کسب درآمد بیشتر از پورسانت تعیین شده، مدام ایمیل های تبلیغاتی ای را به مخاطبان ارسال کنند که این امر منجر به بدنام شدن برند شما میشود
طراحی وب سایت موثر برای همهی کمپین های بازاریابی اینترنتی ضروری است. استفاده از هزاران وابسته ممکن است که ترافیک زیادی را به سایت شما بیاورد، اما در صورت نداشتن صفحات فرود (Landing Pages) جذاب، این بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل نمی شوند. خریداران اینترنتی تنها در چند ثانیه قادرند تحقیق و مقایسه ی محصولات را با هم انجام دهند.
در نهایت در خاطر داشته باشید که یک کمپین موثر بازاریابی پورسانتی، به توجه و نگهداری نیاز دارد. این امر، شامل جمع آوری اطلاعات از وابسته ها و پاسخگویی به مشکلات میباشد(مثلا رفتار نامناسب وابستهها و ...) که باید بررسی و رفع شوند تا به برند شرکت لطمهای وارد نکنند
عناصر اصلی بازاریابی پورسانتی:
آگاهی از فضای رقابتی در بازار
به دست آوردن وابستههای مناسب
جمع آوری اطلاعات از وب سایت های وابسته و تحلیل آنها
توجه و نگهداری کمپین و اصلاح و رفع مشکلات آن
در بخش سوم مقاله، در مورد مشاغل موجود در حوزه بازاریابی پورسانتی صحبت خواهیم کرد.