بازاریابی پورسانتی (بخش سوم)
بازاریابی پورسانتی
در دو مقالهی «بازاریابی پورسانتی - بخش اول» و «بازاریابی پورسانتی - بخش دوم» پیرامون مفهوم بازاریابی پورسانتی، نقش واسطه ها در تبلیغات اینترنتی و چگونگی راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم به تخصص های مورد نیاز برای راه اندازی یک کمپین بازاریابی ویروسی بپردازیم.
چه عناوین شغلی ای بر روی تهیه و توسعهی استراتژی های بازاریابی پورسانتی فعالیت میکنند؟
مدیر بازاریابی اینترنتی
آنها چه میکنند؟
مدیریت و هماهنگی کمپین های بازاریابی اینترنتی یک شرکت اعم از کمپین بازاریابی پورسانتی، کمپین بازاریابی شبکه های اجتماعی
شناسایی فرصت های موجود در کمپین های بازاریابی اینترنتی شرکت. مواردی مانند تعیین این که در چه مکانی تبلیغ کنند و در این فرآیند از چه شرکایی استفاده کنند
وضع استانداردهایی برای گسترش تجارت آنلاین شرکت (برای مثال حداقل درصد پورسانت، عدم استفاده از روش هایی نظیر کوکی اسپوفینگ و ...)
بررسی کارهای روزانه کارکنان تیم بازاریابی
کار کردن با تیم توسعه دهندهی وب سایت شرکت
مدیران بازاریابی اینترنتی میبایست حداقل مدرک کارشناسی را در زمینههای بازاریابی، تبلیغات و یا مدیریت تجاری داشته باشند. آنها باید نحوه ی برقراری تعادل بین استراتژی های شبکه های اجتماعی، بازاریابی ویروسی و بازاریابی پورسانتی را بدانند تا به موفقیت دست یابند
مدیر بازاریابی پورسانتی
آنها چه میکنند؟
پیدا کردن سایت ها و منابع آنلاینی که به وسیلهی آنها بتوانند محصول شرکت خود را عرضه کنند.
همکاری با شرکت ها برای ایجاد توافق نامه های سودمند دوجانبه
تولید محتوا برای بازاریابی آنلاین اعم از کاتالوگ های فروش و بنرهای تبلیغاتی
مدیریت مشتری ها و وایسته ها (برای رسیدگی به این موضوع که وابسته ها کیفیت و ارزش های اخلاقی هستند- سازمان را زیر سوال نبرند. بخش دوم مقالهی «بازاریابی پورسانتی» را ببینید)
یک مدیر بازاریابی پورسانتی باید حداقل مدرک کارشناسی را در زمینه بازاریابی داشته باشد. آنها همچنین میبایست تجربهی تجارت آنلاین (شامل فروش، تبلیغات و بازاریابی پورسانتی) را داشته باشند. دوره هایی که آنها را برای این حرفه آماده میکند شامل کلاسهایی در حوزههای بازاریابی، تحقیقات تجاری، آمار، اقتصاد خرد، رفتار شناسی مشتری و قوانین اینترنت است.
متصدی رسیدگی به حساب مشتری ها
آنها چه میکنند؟
فروش تبلیغات پرداخت به ازای کلیک
بازبینی و آنالیز ماهانهی میزان فروش با تبلیغ کنندگان و واسطه ها
تعیین فرصت های جدید درآمدی برای شرکت به کمک بازاریاب ها و در صورت امکان، افزایش فروش
ملاقات با مشتریان به صورت حضوری، تلفنی یا از طریق وبینارها (کنفرانسهای تحت وب)
این افراد میبایست حداقل مدرک لیسانس را در زمینهی بازاریابی و یک تجربهی پنج ساله کار با تجارت اینترنتی (به خصوص فروش و تبلیغات) داشته باشند. دورههایی که آنها را برای این حرفه آماده میکند شامل کلاسهایی در حوزهی بازاریابی، تحقیقات تجارت و علم کامپیوتر میباشد.