نیروی محرکه نوآوری در کسبوکارها
در دنیای پویا و رقابتی امروز، سازمانها برای بقاء و موفقیت خود نیازمند نوآوری و خلاقیت هستند. خلاقیت سازمانی به توانایی یک سازمان در تولید ایدههای نوین، روشهای کاری جدید
گاهی اوقات کسب و کار شما به خوبی پیش میرود و اوضاع بر وفق مراد است. تمامی بدهیهای خود را پرداختهاید، جریانات مالی و پولی به خوبی پیش رفته است. حتی اینقدر فرصت دارید که یک بعد از ظهر کار را تعطیل کنید و به بازی فوتبال بروید؟ اما یک جای کار میلنگد. متوجه میشوید که کارمندان شما مثل ابتدای کار علاقهمند و با انگیزه نیستند.
با توجه به رقابت شدید، تغییرات سریع، نیازهای جدید کارکنان و مشتریان و اصلاح شیوههای مدیریت سنتی برای استفاده بهینه از قابلیتهای کارکنان، سازمانهای امروزی سعی میکنند تا توجه بیشتری به کارآفرینی از خود نشان دهند.
آشنایی یا اصطلاحا شکستن یخ افراد میتواند راهی موثر برای شروع جلسه آموزشی یا تشکیل تیم باشد. از آنجا که جلسات تعاملی و اغلب سرگرم کننده، پیش از جلسات اصلی برگزار میشوند، میتوانند به افراد در شناخت یکدیگر و درک هدف از جلسه، کمک کنند.
در کشورهای در حال توسعه، عارضه ای وجود دارد که ایده هایی را که میخواهند تفاوت ایجاد کنند ناامید میکند: وقتی نوآوری بزرگی را معرفی میکنید که میتواند به سرعت، به راحتی و به شدت زندگی افرادی را که در فقر به سر میبرند توسعه دهد، اما هیچ اتفاقی نمی افتد. چرا؟
شرکت شما در حل مشکلات چقدر خوب عمل می کند؟ مدیران تعدادی از شرکتهایی که اخیرا عملکرد آنها را بررسی کرده ام، در این موضوع بسیار خوب بوده اند و چیزی که من فهمیدم این است که آنها مشکلات را حل نمی کنند، بلکه آنها را کشف می کنند.
بهعنوان مدیر یک سازمان یا شرکت و یا بهعنوان رهبر یک تیم کاری، هم خود به مهارتها و تکنیکهای حل مساله نیاز دارید و هم باید آنها را به افراد زیرمجموعه خود آموزش دهید. تکنیکهای حل مساله در چهار مقوله کلی طبقه بندی میشوند: تصویر، تحقیق، تطبیق و تجربه.
۶ عادت مدیران خلاقیت
مایکل دی. مامفورد میگوید، مدیریت تیمها به خودی خود کار دشواری است. اما وقتی شما تیمهایی را مدیریت میکنید که شامل آدمهایی هستند که باید برای انجام وظایف شغلیشان بسیار خلاق باشند
مقدمه
این مقاله انواع کارآفرینی خلاق را با ذکر مثالهایی برای روشن کردن هر یک ارایه میکند. در منابع مختلف، کارآفرینی مترادف با ایجاد یک کسب و کار جدید دیده شده است(قاسمزاده، 1382). از جمله جذابیت های کارآفرینی که منجر به ایجاد
10 قاعده برای از بین بردن نوآوری در سازمان
• بدبینی نسبت به همه ایده های جدید که از پایین سازمان می آید.
• پافشاری بر اینکه برای تصویب باید از سایر سطوح مدیریت تایید و امضا گرفته شود.