یکی از هیجان انگیزترین و گاهی اوقات یکی از گذارهای حیاتی در یک حرفه، زمانی است که شما از یک نقش معمولی در سازمان به سمت مدیر یا رهبر شدن، حرکت می کنید. در این مرحله افکار، گفته ها، عملکرد و نشانه های حضور شما در سازمان، می تواند تاثیر مستقیم بر کسانی داشته باشد که در حال حاضر تحت رهبری و مدیریت شما هستند. بنابراین به عنوان یک مدیر جدید، باید بدانید که چگونه می توانید حضوری موثر بر تیم و همکارانتان داشته باشید.
شیوه رهبری کسب و کار را نمیتوان تجویز کرد زیرا رفتاری که برای یک نفر جواب میدهد ممکن است برای کس دیگری جواب ندهد. با این وجود بسیاری از موفقیت های رهبری کسب و کار و کارآفرینان بزرگ یک ویژگی رفتاری مشترک دارند: آنها پیوسته از خودشان سوال میپرسند. این سوالات به آنها کمک میکند هوشیاری بالاتری داشته باشند.
کسبوکار خانوادگی به کسبوکارهایی گفته میشود که افراد یک خانواده و خویشاوندان اقدام به تشکیل کسبوکاری مینمایند. این نوع کسبوکارها را میتوان در بسیاری از کشورها همچون ایتالیا مشاهده نمود. با این وجود بقای یک کسبوکار خانوادگی کار بسیار دشوار و سختی است و اگر مدیریت و راهبری درستی صورت نگیرد به آسانی تبدیل به یک فاجعه خانوادگی میشود.
تفاوت مدیریت و رهبری
تفاوت مدیریت و رهبری (leadership and management) از جمله مواردی است که بسیار بیان می گردد، از طرفی دیگر آگاهی داشتن از تفاوت های این دو مقوله باعث می شود تا مدیران با ترکیب این دو فعالیت بهتر بتوانند اهداف مورد نظر سازمان را برآورده سازند.
6 اصل رهبری در شروع کسب و کار جدید
در سراسر جهان و درتمام سازمان ها و شرکت ها بسیاری از رهبران این حس عدم امنیت و پذیرش را با شدت و ضعف متفاوت تجربه داشته اند ." من یک رهبر هستم، اما یک نگرانی بزرگ دارم و آن چیزی نیست جز ترس از اینکه کارکنان مرا باور نداشته باشند."
8 اصل برای رهبری موثر یک تیم
ممكن است شما اين قدرت را داشته باشيد كه به مردم بگوييد چه كاري انجام دهند، ولي اگر رهبر تاثيرگذاري نباشيد نميتوانيد به كاركنان خود انگيزه بدهيد و آن ها را در جهت رسيدن به اهداف شان راهنمايي نماييد.در اين مطلب نكاتي به مديران و رهبران توصيه ميَشود تا بتوانند رهبر بهتري باشند.
چگونه عاشقانه رهبری کنیم؟
کارفرمایان از 3 دلیل نادرست استفاده میکنند تا بگویند جایی برای احساسات در محل کار وجود ندارد.
رهبران میخواهند مشتریان به آن ها عشق بورزند و از کارمندان انتظار دارند که عاشق شان باشند
قانون کلی این است که باید هر مشتری طوری برخورد کنید، گویی هر لحظه امکان از دنبال یافتن روش هایی برای ارتقای تجربه مشتریان شرکت خود باشید. هیچ گاه راضی نشوید. همواره معیارهای خود را بالاتر ببرید.
موفق ترین و قدیمی ترین شرکت ها در بازار های سخت ،برهفت مورد کلیدی بیشتر سرمایه گذاری می کنند. این اصول موفقیت پایدار کسب و کار به شکل سوالاتی آورده شده اند که می توانید آن ها را از خود بپرسید:
زمانی که اینگوارکمپراد،مصاحبه کردیم به نکته جالبی اشاره کرد:"هیچ کس به اندازه من اشتباه نکرده است." او به قول خودش یک پسر کشاورز از شمال سوئد بود که فروشگاه های بزرگ مبلمان ارزان را ایجاد کردو به یکی از ده فرد ثروتمند دنیا تبدیل شد.